اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغال 27 بهبودیافته در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 27 بهبود یافته از اعتیاد مشغول به کار شدند.

اشتغال 27 بهبودیافته در زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از تشکیل ۹۱ پرونده مددکاری برای معتادین در حال بهبودی در طرح مدیریت مورد خبر داد و اظهار کرد: این طرح از سال گذشته به منظور تسریع در بهبودی و بازتوانی معتادین و بازگشت آنها به جامعه در سطح استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح بهبودیافتگان بی‌بضاعت و نیازمند شناسایی و پس از مصاحبه و ارزیابی اولیه فردی، خانوادگی و حمایت‌های اجتماعی، ارزیابی اشتغال، وضعیت سرپناه، حقوقی، قضایی، روانی و پزشکی، برحسب نوع نیاز کمک‌های مورد نیاز خود را توسط مددکاران دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: حرفه‌آموزی، آماده‌سازی شغلی، اشتغال، توانمندسازی، کمک به معیشت، خدمات اسکان و سرپناه، ارجاع برای معاضدت قضایی و حقوقی، بهداشت و درمان از خدمات قابل ارائه در طرح مدیریت مورد است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح چهار مددکار اجتماعی آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس معتادین بهبودیافته در بازه زمانی یک تا 6 ماه تحت حمایت‌های مددکاری اجتماعی و روانشناسی قرار می‌گیرند و ارتباط دائمی با معتاد یا فرد بهبود یافته و خانواده آنان با هدف توانمندسازی و جامعه‌پذیری قطع نمی‌شود.

محمدی قیداری گفت: در سال گذشته ۴۰ نفر از بهبود یافتگان مهارت‌های مدیریت کسب و کار، آشنایی با قوانین کار و بازاریابی و مهارت‌های زندگی را آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه برای ۶۹ نفر از این افراد پرونده آماده‌سازی شغلی تشکیل شده و تعداد  ۱۲ نفر نیز برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی ‌شده‌اند و تعداد ۱۰ نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی اشتغال شده‌اند، افزود: برای ۲۷ نفر از بهبود یافتگان نیز در مشاغل مختلف ایجاد اشتغال شده است.

محمدی بیان کرد: برای ۳۳ نفر از معتادین بهبودیافته دفترچه بیمه سلامت صادر شده و ۱۷ نفر از افراد نیازمند و فاقد سرپناه به مرکز سرپناه شبانه معرفی شده‌اند و هفت نفر نیز به علت اشتغال و حل مشکلات ارتباطی مددجو با خانواده توسط مددکاران بازگشت به خانواده را داشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: همچنین مشکلات قضایی هشت نفر از مددجویان مشمول طرح مدیریت مورد با مراجعه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرتفع شد.

وی بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم‌تر از مسیر درمان ارزیابی کرد و گفت: در برنامه مدیریت مورد تلاش می‌شود در کنار هر معتاد و با توجه به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی مددکارانی به عنوان تسهیل‌گر حضور داشته باشند و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول