اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

همایش «دختران کتابخوان سرزمین آفتاب» برگزار شد

هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) همایش «دختران کتابخوان سرزمین آفتاب» با حضور اعضای منتخب، فعال و کتابخوان کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

همایش «دختران کتابخوان سرزمین آفتاب» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، همایش «دختران کتابخوان سرزمین آفتاب» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی هنری شهرداری مشهد و با حضور اعضای منتخب، فعال و کتابخوان کتابخانه‌های عمومی استان در استودیو کتاب اداره کل برگزار شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این همایش با تبریک روز دختر و آغاز دهه کرامت، گفت: در جامعه امروز دختران بیشتر از پسران کتابخوان و اهل مطالعه هستند، شاید این بدین خاطر است که دختران در دوران نوجوانی تمایل بیشتری به کسب آگاهی و دانش روز از منابع مختلف به‌ویژه کتاب دارند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان با اشاره به اینکه تعداد اعضای دختران نوجوان کتابخانه‌ها از تعداد پسران نوجوان بیشتر است، افزود: دختر خوب در جامعه خوب پرورش پیدا می‌کند و اگر این جامعه به‌صورت کتاب محور با حرکت به‌سوی دانایی باشد، دختران آن جامعه که در آینده زنان، همسران و مادران آینده می‌شوند نسلی آگاه و دانا را پرورش خواهند داد.

وی با یادی از فداکاری‌های شهدای مدافع حرم، یادآور شد: امروز دختران این شهدا بیشتر از قبل جای خالی پدر را احساس می‌کنند بنابراین وظیفه ماست که با حفظ ارزش‌ها، اعتقادات و ساخت یک جامعه ایده‌آل این رنج را برای آن‌ها کمتر و حرمت خون این شهدا را حفظ کنیم.

گفتنی است؛ در این همایش ۴ کتاب «حضرت معصومه (فاطمه دوم)» اثر محمد محمدی اشتهاردی توسط فاطمه حسن‌پور مقدم، عضو نوجوان کتابخانه عمومی شهید مطهری مشهد؛ «قصه‌هایی از بانو فاطمه» اثر حسین فتاحی توسط مرسده حیدرزاده بجستانی، عضو کودک کتابخانه عمومی رضوی مشهد؛ «کاش تو را می دیدم» اثر مژگان شیخی توسط ملیکا پسندیده، عضو نوجوان کتابخانه عمومی هجرت مشهد و «دختر ماه (روایتی داستانی از زندگی حضرت معصومه(س)» اثر سارا عرفانی توسط آیناز بابایی، عضو کودک کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد معرفی شد و در پایان نیز با اهدای لوح  از  دختران  شرکت کننده در این همایش تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول