اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: آماده ورود به مبادله گسترده اسرا بدون وساطت بین المللی هستیم

دولت نجات ملی یمن از آمادگی خود برای ورود به مبادله اسرای بدون وساطت بین المللی خبر داد به طوری که مشمول سران سابق بازداشتی دولت مستعفی یمن نیز شود.

صنعاء: آماده ورود به مبادله گسترده اسرا بدون وساطت بین المللی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن از آمادگی صنعاء برای ورود به مبادله اسرای محلی با دولت مستعفی یمن خبر داد.

به گزارش شبکه المسیره، «عبدالقادرالمرتضی» گفت: با فقدان فعلی نقش سازمان ملل در پرونده اسرا، ما آمادگی خود را برای انجام یک مبادله بومی اسرا اعلام می‌کنیم.

وی افزود: اگر مزدوران ائتلاف سعودی صلاحیت تکمیل چنین مبادله‌ای را داشته باشند، ما آماده ورود به آن هستیم، به طوری که این مبادله شامل محمود الصبیحی (وزیر دفاع پیشین یمن دولت مستعفی منصور هادی)، ناصر منصور هادی(برادر رئیس جمهور مستعفی) و دیگر مقامات ارشد خواهد بود.

عبدالقادر المرتضی چند روز پیش نیز گفت که عربستان سعودی به تازگی از مزدوران خود خواسته که  هفت عملیات  بومی مبادله اسرا در چند جبهه شامل ۴۰۰ اسیر از دو طرف را متوقف کند.

مذاکرات بر سر مبادله اسرا بین انصارالله و طرف متجاوز در دسامبر ۲۰۱۸ در استکهلم سوئد برگزار شد و در آن دو طرف توافق کردند که ۱۵ هزار اسیر را مبادله کنند، اما با کارشکنی عربستان سعودی این قضیه ناکام ماند.

پس از آن قریب به یک هزار و ۱۰۰ اسیر طی مذاکراتی در امان آزاد شدند، اما از آن به بعد به جز ده‌ها مبادله محلی و محدود که بدون وساطت بین المللی انجام شد، هیچ مبادله‌ گسترده دیگری صورت نگرفت. 

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول