اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشاورزان خسارت‌دیده از سرمازدگی حمایت شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه کشاورزان سمنانی بسیاری از محصولات خود را در اثر سرمازدگی از دست دادند، گفت: کشاورزان خسارت‌دیده باید حمایت شوند.

کشاورزان خسارت‌دیده از سرمازدگی حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار رئیس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با وی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان به خاطر سرمازدگی دسترنج خود را از دست دادند از این رو جهاد کشاورزی تلاش کند تا در حوزه خود اقدامات حمایتی از این بخش را انجام دهد.

وی از مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خواست تا کشاورزان را با عمل و اقدامات خود راضی نگهدارند؛ چراکه خوشحال کردن آنان رضای خدا را به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن تشکر از خدمات کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای تأمین امنیت غذایی بیان کرد: جهاد کشاورزی رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد و هم کلمه جهاد و هم کشاورزی بسیار مهم و پرمعنا است.

۳۷ هزار هکتار سامانه آبیاری در استان سمنان اجرا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این دیدار گفت: تاکنون ۳۷ هزار هکتار سامانه آبیاری در استان سمنان اجرا شده است.

سیدحسن میرعماد اظهار کرد: جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به کشاورزان کمک‌های بلاعوض اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در دستور سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری احیای قنوات، توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت در اراضی شیب‌دار با هدف مدیریت مصرف آب در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: سه هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی بوده که یک‌ هزار و ۱۰۰ هکتار آن در سال گذشته ایجاد شده است.

میرعماد با بیان اینکه توسعه در اراضی شیب‌دار نیز اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است، افزود: حمایت‌های لازم از کشاورزان در این زمینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی و دامی در استان سمنان گفت: ۱۷۰ هزار تن شیر، ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۵۴ هزار تن گوشت مرغ بخشی از محصولات دامی این استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان سمنان سالانه به ۲۹ هزار تن می‌رسد، ادامه داد: عمده محصولات استان سمنان مازاد بوده و به خارج از استان ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین سال گذشته با اعطای تسهیلات به بهره‌برداران ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۳ کمباین به ادوات کشاورزی این استان اضافه شده است.

تلاش جهاد کشاورزی در عرصه معیشت و امنیت غذایی

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز اظهار کرد: جهادگران استان سمنان با روحیه جهادی علاوه بر حضور در عرصه معیشت و امنیت غذایی در موضوع کمک‌های مؤمنانه و کمک به نیازمندان اقداماتی را انجام دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در موضوع کمک‌های مؤمنانه گفت: توزیع یک‌هزار بسته معیشتی و همچنین طبخ و توزیع هشت هزار پرس غذای گرم برخی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: همچنین در اربعین سال گذشته با کمک کارکنان جهاد کشاورزی یک عدد لوستر به قیمت ۴۰ میلیون تومان به صحن حضرت فاطمه زهرا (س) اهدا شد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: کارکنان سازمان جهاد کشاورزی در کنار مأموریت‌های سازمانی در سایر فعالیت‌ها مانند کمک به جبهه مقاومت، کمک به سیل‌زدگان و همچنین فعالیت‌های نیکوکارانه حضوری فعال دارند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول