اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهره‌برداری از ۷۳ طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از افتتاح ۷۳ طرح ملی و استانی همزمان با هفته جهاد کشاورزی با اعتبار ۱۹۲ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

بهره‌برداری از ۷۳ طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی همزمان با آغاز هفته جهادکشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شعار امسال این هفته تحت عنوان «جهادکشاورزی، پشتیبانی از تولید، امنیت غذایی» و افتتاح و بهره‌برداری از ۷۳ طرح ملی و استانی همزمان با هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، امور دام، زراعت و امور عشایر اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل ۳۴ پروژه استانی با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان، ۳۹ پروژه ملی با اعتبار ۱۵۸ میلیارد تومان همچنین یک ابرپروژه ملی تحت عنوان بهره‌برداری از ۱۰ هزار هکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در قالب آب‌های مرزی است که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، افزود: با این اقدام حدود 10 هزار هکتار اراضی در شهرستان‌های مرند، جلفا، خداآفرین و ورزقان تحت شبکه فرعی آبیاری و سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی در نیمه تیرماه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که اقدام مبارکی است که این پروژه‌ها از آن دسته مگاپروژه‌های ایجاد زیرساخت و امور زیربنایی استانی می‌باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۲۵۸ نفر و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است و  یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۷ خرداد مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهادسازندگی است  و ۲۱ تا ۲۷ خرداد به عنوان هفته جهادکشاورزی نام گرفته است، یادآور شد: بخش کشاورزی از جمله ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود.

فتحی ادامه داد: همه تلاش خدمتگزاران در این سازمان بر تحقق محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زیربخش‌های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی برای نیل به خودکفایی در محصولات اساسی و تحقق فرمایشات ایشان در راستای جهش تولید است.

وی با بیان اینکه در طول این هفته برنامه‌های مختلفی خواهیم داشت، ادامه داد: در این فرصت به تمام کشاورزان و تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و کارشناسان و مدیران و تشکل‌های بخش خداقوت عرض می‌کنم که در همکاری و هماهنگی با همدیگر در جهت امنیت غذایی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول