اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

انکار عوارض واکسن فایزر و مدرنا توسط انگلیس با وجود تشکیل جلسه فوری در آمریکا

دیلی میل: سرویس سلامت ملی انگلیس می‌گوید هنوز هیچ ارتباطی بین دریافت واکسن کووید ۱۹ فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب پیدا نکرده است؛ در حالی‌که مقامات آمریکایی خواستار جلسه فوری در این خصوص شده اند.

انکار عوارض واکسن فایزر و مدرنا توسط انگلیس با وجود تشکیل جلسه فوری در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، سرویس سلامت ملی انگلیس می‌گوید، هنوز هیچ ارتباطی بین واکسن کووید ۱۹ فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب پیدا نکرده است، علی رغم اینکه مقامات آمریکایی خواستار یک جلسه فوری در مورد بروز عارضه التهاب قلبی در ۲۲۶ نفر پس از دریافت واکسن شده‌اند.

قرار است نشست اضطراری مذکور طی روزهای آینده برگزار شود و اسناد مربوط به التهاب قلبی ۲۲۶ جوان زیر ۳۰ سال بررسی شود. در عین حال گزارش های مربوط به التهاب قلبی ۲۰۰ جوان دیگر آمریکایی بعد از تزریق واکسن یادشده در دست بررسی است.

ایالات متحده پس از تزریق دزهای دوم واکسن، التهاب قلبی را در نوجوانان پسر اعلام کرد؛ انگلیس نیز ۴۱ مورد از میوکاردیت پس از تزریق فایزر و دو مورد پس از تزریق واکسن مدرنا را ثبت کرده است.

سیستم بهداشتی انگلیس در حالی ارتباط دریافت واکسن‌های مبتنی بر فناوری mRNA و التهاب قلبی را تایید نمی‌کند که مقامات آمریکایی خواستار یک جلسه فوری در مورد نگرانی‌های فزاینده‌ای برای وجود ارتباط هستند.

آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) که یک ارگان اجرایی از وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی در انگلیس است و وظیفه اطمینان از داروها را بر عهده دارد گفت: گزارشات میوکاردیت و پریکاردیت دریافت شده با واکسن‌های کووید را از نزدیک کنترل می‌کند.

این آژانس ۳۴ مورد میوکاردیت را پس از  تزریق فایزر ثبت کرده؛ یک مورد پس از تزریق واکسن آسترازنکا و دو مورد التهاب قلبی پس از تزریق واکسن مدرنا را ثبت کرده است.

در همین حال، روسای بهداشت ایالات متحده اعلام کرده‌اند که مقامات در تاریخ ۱۸ ژوئن گرد هم می‌آیند تا ۲۲۶ مورد قابل قبول التهاب قلب در افراد زیر ۳۰ سال را با توجه به دریافت واکسن در آمریکا بررسی کنند.

روسای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) روز گذشته اعتراف کردند که تعداد موارد التهاب قلبی بالاتر از حد انتظار بوده و بیشترین موارد مربوط به پسران و مردان جوان است. با این حال، آنها اصرار داشتند که این عارضه هنوز نادر است. تعداد واقعی گزارش ها تقریبا گزارش ۸۰۰  مورد التهاب قلبی است و صدها بیمار مبتلا هنوز در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول