اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سفرفعالان اقتصادی کنیا به ایران/ بازدید از توانمندهای فناورانه ایران برای گسترش تعاملات دوجانبه

یک هیات 20 نفره از کنیا برای بازدید از زیرساخت‎‌های فناورانه و توانمندی‌های علمی کشور به ایران آمدند تا فرصتی برای گسترش تعاملات دو جانبه فراهم شود.

سفرفعالان اقتصادی کنیا به ایران/ بازدید از توانمندهای فناورانه ایران برای گسترش تعاملات دوجانبه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهمن ماه سال ۹۹، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری و فناور به کشور کنیا سفر کرد تا فضای همکاری مشترک فناورانه و تجاری میان دو کشور تقویت شود. در این سفر ۳ روزه نمایندگان ۴۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایرانی با یکصد شرکت کنیایی در نشستی تجاری و فناورانه شرکت کردند تا فضایی مشترک برای همکاری‌های دو جانبه و صادرات محصولات و خدمات برای طرفین شکل گیرد.

از دیگر دستاوردهای این سفر، افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در کشور کنیا بود. این مرکز در یک همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه ایجاد شد تا فضایی باشد برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌های علمی و فناورانه شرکت‌های ایرانی در کنیا و قاره آفریقا.

در ادامه این سفر و تلاش دو کشور برای توسعه تعاملات دو جانبه، با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هیاتی ۲۰ نفره از فعالان اقتصادی مطرح کنیا در حوزه صنایع کشاورزی و مواد غذایی میهمان ایران شدند تا زمینه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه ایرانی و ایجاد زمینه تبادل محصولات دانش‌بنیان میان ۲ کشور فراهم شود.

برنامه  سفر ۷ روزه این هیات، شامل جلسات و بازدیدهای متعدد با بخش های مختلف دولتی و خصوصی به خصوص شرکت های دانش بنیان به منظور مذاکره در خصوص فرصت های سرمایه گذاری و تبادل تجاری در زمینه ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی و تجارت متقابل، با همتایان ایرانی است.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول