اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ایران بعد از 3809 روز در انتظار برد مقابل عراق+ فیلم

از آخرین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در دیدارهای رسمی 3809 روز می‌گذرد.

ایران بعد از 3809 روز در انتظار برد مقابل عراق+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌سی‌امین دیدار تاریخ تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق روز سه شنبه در ورزشگاه المحرق در مرحله مقدماتی جام جهانی در شرایطی برگزار می‌شود که تیم ملی فوتبال کشورمان طی یک دهه اخیر موفق به شکست عراق نشده است.

ملی پوشان فوتبال کشورمان طی سالهایی اخیر در مهمترین مسابقات در جام ملت‌های آسیا و مرحله مقدماتی جام جهانی بازی‌های مهمی را به عراق واگذار کردند. در آبان ماه سال 98 و در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی علا عباس در دقیقه 92 دروازه بیرانوند را به شکلی باز کرد که دیگر فرصتی برای جبران شکست نبود.

پیش از این مسابقه تیم ملی ایران تحت هدایت کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیای امارات در سال 2019 با عراق در مرحله گروهی به تساوی بدون گل رسید و البته قبل از آغاز این مسابقات، عراق در یک دیدار دوستانه با گل سعد عبدالامیر کاپیتان فعلی این تیم، ملی پوشان ایران را در ورزشگاه آزادی شکست دادند.

در جام ملت‌های آسیای سال 2015 نیز ملی‌پوشان فوتبال کشورمان تحت هدایت کی‌روش در بازی معروف که داور مهرداد پولادی را اخراج کرد در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شدند.آخرین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در یک بازی دوستانه در سال 2015 رقم خورد که این مسابقه در ورزشگاه وُلونگونگ سیدنی و 10 روز پیش از مسابقات جام ملت‌های آسیا رقم خورد. در آن دیدار سردار آزمون تک گل تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر رساند و در مقابل یونس محمود کاپیتان عراق یک ضربه پنالتی را با ضربه چیپ از روی دروازه محسن فروزان به بیرون زد.

آخرین پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق در بازی‌های رسمی به سال 2011 و دیدار روز 21 دی ماه سال 89 در چارچوب مسابقات جام ملت‌های آسیا بر می‌گردد که در آن دیدار غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی برای تیم ملی موفق به گلزنی شدند و یونس محمود تک‌گل عراق را وارد دروازه ایران کرد تا این دیدار آخرین مسابقه رسمی باشد که تیم ملی ایران مقابل عراق به برتری دست پیدا کرد. از آن روز تا فردا 3809 روز سپری شده که تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدارهای رسمی موفق به کسب پیروزی مقابل عراق نشده است.

دو تیم ملی عراق و ایران تاکنون 29 بار در مسابقات دوستانه و رسمی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ملی فوتبال کشورمان در 16 مسابقه به پیروزی رسیده، 7 دیدار دو تیم به تساوی منجر شده و 6 پیروزی توسط عراقی‌ها به دست آمده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول