اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تعیین روز بزرگداشت پاکبانان و باغبانان تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران تعیین روز بزرگداشت پاکبانان و باغبانان را امروز در صحن شورا تصویب کردند.

تعیین روز بزرگداشت پاکبانان و باغبانان تصویب شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در صحن امروز شورای شهر لایحه تعیین روز پاکبان و باغبان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظرات‌شان را در این راستا مطرح کردند.

صدراعظم نوری عضو شورای شهر درباره این موضوع گفت: بیش از 35 هزار نفر از نیروهای شهرداری در این دو حوزه فعالیت می‌کنند و در کنار آنها صدها نیروی دیگر نیز فعال هستند بنابراین تعیین چنین روزی برای بزرگداشت آنها بسیار خوب است.

وی افزود: این ایده بزرگداشت کسانی که برای نگهداشت شهر زحمت می‌کشند، مهم است اما ما مفهومی مبنی بر اینکه این تعیین روزها در تقویم شهری تهران قرار گیرد وجود ندارد لذا این نامگذاری نیاز به تصویب رسمی دارد. به علاوه در تقویم قرار گرفتن مفهوم پیچیده‌ای دارد که در اختیار ما نیست و تعیین این روز نیاز به حمایت‌هایی دارد.

 حجت نظری، عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: ما باید قدر این عزیزان را بدانیم اما ما چطور می‌خواهیم این کار را کنیم چرا که نامگذاری روزها با تصویب شورای فرهنگ عمومی است و ما چگونه می‌خواهیم اقدام به این نامگذاری کنیم.

آرش میلانی، دیگر عضو شورا هم در این زمینه گفت: ما دو قشر زحمت کش در نگهداشت شهر تهران شامل پاکبانان و نیروهای خدماتی داریم.

وی افزود: بعضاً برخی سال‌ها این سنت حسنه دچار فراموشی شده و پیشنهاد ما تعیین یک روز برای پاکبان ها و یک روز برای باغبان‌های شهر است.تنها الزام این کار تعیین بودجه از سوی شهرداری است که در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شده است.

سرانجام لایحه تعیین روز باغبان و روز پاکبان، با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول