اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن غیر فعال چینی مجوز استفاده اضطراری گرفت

یک واکسن غیر فعال چینی برای استفاده اضطراری در این کشور در دسترس است که باعث توسعه بیشتر واکسن و تولید انبوه آن می‌شود.

واکسن غیر فعال چینی مجوز استفاده اضطراری گرفت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، یک واکسن غیر فعال  چینی برای استفاده اضطراری در این کشور در دسترس است  که باعث توسعه بیشتر واکسن و تولید انبوه آن می‌شود.

واکسن غیرفعال (یا واکسن کشته شده) یک واکسن متشکل از ذرات ویروس، باکتری یا سایر عوامل بیماری‌زا است که در آزمایشگاه کشت شده و سپس ظرفیت تولید بیماری را از دست می‌دهند. پاتوژن‌های واکسن غیرفعال در شرایط کنترل شده رشد می‌کنند و به عنوان وسیله‌ای برای کاهش عفونت (شدت واگیری) کشته می‌شوند و در نتیجه مانع از آلودگی توسط واکسن می‌شوند. ویروس در واکسن غیر فعال با استفاده از روش‌هایی مانند گرما یا فرمالدئید کشته می‌شود.

این واکسن توسط انستیتوی زیست پزشکی آکادمی علوم پزشکی چین (IMBCAMS) ساخته شده و آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که می‌تواند پس از دو دز تزریق و در برابر انواع ویروس، محافظت موثری داشته باشد.

وزارت بهداشت مالزی آزمایش بالینی مرحله ۳ این واکسن را حدود ۵ ماه پیش آغاز کرد.

برآورد می‌شود، تولید سالانه این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دز برسد و این باعث افزایش مبارزه با کووید ۱۹ در سطح جهانی می‌شود.

شین هوا روز دوشنبه گزارش داد، ۲۱ واکسن کووید ۱۹ وارد آزمایشات بالینی در چین شده است. زنگ ییکسین، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه گفت، به چهار واکسن مجوز بازاریابی مشروط و سه واکسن نیز برای استفاده اضطراری در داخل کشور مجاز شده‌اند. همچنین هشت واکسن برای آزمایش بالینی فاز سه در خارج از کشور تأیید و یک واکسن یک واکسن  (mRNA) الزامات اخلاقی آزمایشات فاز سه را در خارج از کشور برآورده کرده است.

انتهای پیام/

https://news.cgtn.com/news/2021-06-10/New-Chinese-inactivated-COVID-19-vaccine-available-for-emergency-use-10X4kTSyXM4/index.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول