اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ریشه‌های فساد در قوه مجریه خشکانده شود/ با شرکت در انتخابات دشمن را ناامید کنیم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر بخواهیم مبارزه اساسی با فساد داشته باشیم باید قوه مجریه را درست کنیم زیرا اگر رئیس جمهور فردی اهل مبارزه با فساد باشد می‌توان ریشه‌های فساد در قوه مجریه را خشکاند.

ریشه‌های فساد در قوه مجریه خشکانده شود/ با شرکت در انتخابات دشمن را ناامید کنیم

محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، اظهارداشت: در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ هستیم که انتخابات بسیار مهمی است چراکه ۷ نامزد توانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور و مردم نیز می‌توانند از بین این ۷ نامزد نماینده مطلوب خود را انتخاب کنند.

وی یکی از مشکلات دولت را عدم وابستگی به مردم دانست و بیان داشت: یکی از مشکلاتی که داریم آن است چون دولت وابسته به درآمدهای نفتی و درآمد نفت در اختیار دولت است خود را زیاد وابسته به مردم نمی‌داند! در صورتی که این پولی که در اختیار دولت و حکومت است متعلق به همه مردم است.

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: مردم هم متأسفانه بودجه دولت را پول خود نمی‌دانند و این موضوع را در محیط‌های اداری نیز متوجه می‌شویم لذا کارمندان و حقوق‌بگیران دولت فکر می‌کنند از دولت حقوق می‌گیرند در حالی که از مردم حقوق می‌گیرند و دولت واسطه‌ای از طرف مردم به شمار می‌رود.

بانک مرکزی جزء هیأت دولت است!

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: سیستم اینگونه است که کل درآمدهای کشور وارد خرانه و سپس وارد بانک مرکزی و بانک مرکزی جزء هیأت دولت است.

اینکه چه کسی رئیس جمهور خواهد شد یا چه کسانی در بدنه دولت سمت می‌گیرند بسیار حائز اهمیت است چون بیت‌المال در اختیار دولت قرار دارد

 

وی بیان داشت: اینکه چه کسی رئیس جمهور خواهد شد یا چه کسانی در بدنه دولت سمت می‌گیرند بسیار حائز اهمیت است چراکه دولت در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و بیت‌المال در اختیار دولت قرار دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور آیت‌الله رئیسی به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، تبیین کرد: وی در گذشته مسئول تولیت آستان قدس رضوی بوده و بسیار مایل بود در آنجا بماند ولی نظر مقام معظم رهبری بر این بود که ریاست قوه قضائیه را بر عهده بگیرد.

قدیری‌ابیانه با تأکید بر اینکه وی در دوران مسئولیت خود در قوه قضاییه ابتدا به سراغ دانه درشت‌ها رفته و شمشیر را بر علیه مفسدین کشید، اضافه کرد: نمی‌شود در قوه قضائیه افرادی فاسد باشند آن وقت توقع داشته باشیم که عدالت باید رعایت شود لذا سراغ دانه درشت‌ها و آقازاده‌ها رفت و دو هزار کارخانه‌ای که تعطیل شده بود را باز گرداند.

ریشه فساد در قوه مجریه خشکانده شود

وی ادامه داد: همچنین اموالی که به ناحق به عده‌ای خاص اختصاص یافته بود برگردانده شد که نمونه آن هفت‌تپه، الکترونیک رشت و موارد دیگر است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال عمومی که به غارت رفته بود باز گردانده شد لذا اکثر فسادهای بزرگ پرونده‌هایی است که در قوه مجریه شکل گرفته است.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: اگر بخواهیم مبارزه اساسی با فساد داشته باشیم باید قوه مجریه را درست کنیم زیرا اگر رئیس جمهور فردی اهل مبارزه با فساد باشد می‌توان ریشه‌های فساد در قوه مجریه را خشکاند و اگر این امر صورت گرفت پرونده‌های فساد کمتری شکل می‌گیرد و این یک مسئله مهم است.

وی با تأکید بر اینکه شخصی که رئیس جمهور می‌شود باید دستگاه‌های اجرایی را ضدعفونی و سپس اصلاح سیاست‌های اقتصادی را در دستور کار قرار دهد، مطرح کرد: رئیس جمهور باید اموال متعلق به مردم را مدیریت کند.

به‌دنبال انتخاب اصلح باشیم

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که از سلامت نفس برخوردار باشد یعنی کسی نباشد که از فرصت برای زر اندوزی خودش و بستگانش استفاده کند.

آقای رئیسی زندگی ساده، معمولی و حلال دارد و اموال بیت‌المال را اموال مردم می‌داند

 

قدیری‌ابیانه با تأکید بر اینکه حفاظت از دارایی‌های مردم و ارتقاء توان اقتصادی کشور از کارهایی است که باید انجام شود به ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی نامزد ریاست جمهوری پرداخت و عنوان کرد: آقای رئیسی زندگی ساده، معمولی و حلال دارد و اموال بیت‌المال را اموال مردم می‌داند.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت سالمی داشته باشیم پرونده‌های فساد کمتری نیز خواهیم داشت، اضافه کرد: در دولت باید باید رعایت و به اقشار ضعیف نیز در حد توان اقتصادی کشور توجه شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کسی باید رئیس جمهور شود که به ملت و جوانان خودش اعتماد و اعتقاد داشته باشد، افزود: احساس ذلت و خواری نسبت به بیگانگان نکند خدا را بالاتر از کدخدا بداند و به وعده‌های الهی و روز جزا ایمان داشته باشد و پیروی از ولایت را برای خود نعمت بداند نه اینکه در مقابل ولایت ایستادگی کند.

سؤال‌های بی‌جواب!

قدری‌ابیانه با بیان اینکه یکپارچگی حکومت به پیشرفت کشور کمک می‌کند، افزود: نامزدها وعده‌هایی می‌دهند اما شاهد این هستیم که نامزدهای دولتی نیز وعده می‌دهند که اگر مثلا رئیس جمهور شوم ماهی چقدر به مردم کمک خواهم کرد، شما جزئی از دولت بودید و ۸ سال در بدنه دولت حضور داشتید، آیا منابع مالی برای این کار وجود دارد که شما وعده می‌دهید؟ اگر وجود ندارد افکار عمومی را فریب می‌دهید.

وی تصریح کرد: آن‌ها از مبارزه با فساد حرف می‌زنند و بانک مرکزی باید پاسخگو باشد چرا ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۱ نفر وام داده‌اند و پس هم نمی‌گیرند؟ چرا چنین مبلغ کلانی و با چه ضمانتی؟

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: چرا ۱۸ میلیارد را دادید رفت؟ چرا ۷۰ تن طلا را دادید رفت؟ این مبالغ کلان را به چه کسانی دادند؟ آماری که تحت فشار افکار عمومی منتشر شد مشخص شد چندین میلیون دلار از ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی در دوره آقای همتی به پدر دادماد آقای روحانی برای وارد کردن موز داده شده است! همچنین اعلام شده چند صد میلیون ریال داده شده به پسر آقای حجاریان که تئورسین جناح اصلاحات.

فساد بزرگی در اعطای منابع ارزی کشور در این دولت تحت مدیریت آقای همتی رخ داده تا جایی که فرد صحبت از فساد و رانت می‌زند! کدام را باور کنیم

 

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: فساد بزرگی در اعطای منابع ارزی کشور در این دولت تحت مدیریت آقای همتی رخ داده تا جایی که فرد صحبت از فساد و رانت می‌زند! کدام را باور کنیم!

کاندیدای پوششی به‌نام «مهرعلیزاده»!

وی در خصوص یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری، عنوان کرد: آقای مهرعلیزاده بر شایسته‌سالاری تأکید می‌کند همه این را دوست دارند اما اندکی متن حکمی که برای دخترش را صادر کرده منتشر کرده‌اند؛ دختر وی که تخصص طراحی لباس دارد را به‌عنوان دبیر شورای استراتژیک گردشگری سلامت منطقه آزاد کیش گذاشته‌اند!

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه معمولا کسانی که رئیس جمهور می‌شوند به‌گونه‌ای گرفتار اشرافی‌گری می‌شوند، بیان داشت: وقتی آقای مهرعلیزاده می‌گوید؛ آقای زاکانی و غیره پوششی هستند و قرار نیست تا آخر بمانند شنیده می‌شود که سران اصلاحات از وی خواستند پوششی عمل کند و به نفع آقای همتی کنار برود!

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های ریاست جمهوری یعنی رجال مذهبی باشد، گفت: دولت وضع اقتصاد را آشفته و خراب کرده که بعضی از بانوان برای تأمین غذای خود به زباله‌گردی روی آورده آن وقت شما به فکر تشریفات و خدمت به ملت هستید.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی طمع به پست و مقام ندارد و به مؤلفه خدمت به مردم نگاه می‌کند، گفت: پست‌های حکومتی این است که برخی به عشق خدمت و برخی به عشق ریاست و قدرت قبول می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی طمع پست و مقام ندارد 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شهید «سلیمانی» مرد مبارزه با تروریست‌های جنایتکاری است و آیت‌الله رئیسی مرد میدان مبارزه با تروریست‌های اقتصادی در داخل کشور می‌دانم.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه در رابطه با حقوق زن‌ها، مرد، زن شیعه و سنی و همه اقوام ایرانی از حقوق مساوی برخوردار است، افزود: تکیف ما در انتخابات خوب انتخاب کردن است.

وی با بیان اینکه امروز اصلح مقبول است و انتخاب انتخاب روشنی است، گفت: باید به کسی رأی دهیم که بتواند عدالت را در کشور برقرار کند لذا در انتخابات اکثریت شرکت‌کنندگان ملاک هستند که در انتخابات شرکت کرده‌اند.

۲ بال قوه مجریه؛ مشارکت و انتخاب اصلح

قوه مجریه دو تا بال برای پرواز دارد، یک بال مشارکت مردم است که هر چه گسترده‌تر باشد قوی‌تر خواهد بود و بال دیگر آن انتخاب اصلح است

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قوه مجریه دو تا بال برای پرواز دارد، یک بال مشارکت مردم است که هر چه گسترده‌تر باشد قوی‌تر خواهد بود و بال دیگر آن انتخاب اصلح است بنابراین اگر در انتخابات شرکت کنیم اقتدار رئیس جمهور بیشتر خواهد شد و دشمن نیز در توطئه‌های خود ناامید خواهند شد.

قدیری‌ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: شرکت گسترده در انتخابات و رأی به انتخاب اصلح اقتدار کشور را در سطح بین‌المللی بالا می‌برد و دشمن را ناامید می‌کند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول