اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گرم شدن تنور انتخابات در سمنان/ نظارتی قوی برای برگزاری انتخاباتی سالم

با آغاز تبلیغات رسمی شوراها در کنار فعالیت‌های انتخاباتی جریان‌ها و هواداران کاندیداها به ویژه در رسانه‌ها و فضای مجازی، لحظه‌شماری برای برگزاری پرشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است.

گرم شدن تنور انتخابات در سمنان/ نظارتی قوی برای برگزاری انتخاباتی سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تنها چند روز دیگر تا برگزاری یکی از رویدادهای مهم سیاسی کشور یعنی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده و در این فاصله، تنور انتخابات در استان سمنان رفته‌رفته داغ‌تر شده و شور و حال انتخاباتی در آن هر لحظه در حال بالا رفتن است.

با توجه به گسترش دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و عمومیت یافتن آن، علاوه بر دنیای حقیقی و محافل عمومی این روزها این فضا نیز در استان سمنان متأثر از رخداد انتخابات است.

برخلاف دوره‌های قبل که تبلیغات کاغذی کاندیداها به عنوان یکی از فعالیت‌های تبلیغی مهم مطرح بود، به نظر می‌رسد در این دوره علاوه بر تبلیغات میدانی، تمرکز اصلی نامزدها برای معرفی و تبلیغ به فضای مجازی گره خورده باشد.

ستادها و هواداران نامزدها در استان سمنان از مدتی قبل و پیش از شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی در شبکه‌های مجازی اقدام به راه اندازی کانال و گروه کرده‌اند و از ظرفیت این فضا برای معرفی و تبلیغ کاندیدای مورد نظر استفاده می‌کنند و این روزها این کانال‌ها به تریبونی برای بیان وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی نامزدها و بحث و گفت و گو در مورد برنامه‌های آنها تبدیل شده‌اند.

رصد دقیق اخبار انتخاباتی

حجت‌الله ولی‌پوراصلانی، دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان در همین زمینه اظهار کرد: براساس تغییرات صورت پذیرفته در ترکیب اعضای هیأت بازرسی انتخابات استان، مکاتبات و اقدامات لازم جهت جایگزینی افراد مورد نظر با هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور صورت پذیرفته است.

وی افزود: همچنین در زمینه ثبت اطلاعات بازرسان و سربازرسان در سامانه جامع بازرسی انتخابات، صدور احکام و کارت شناسایی ایشان توسط هیأت استان اقدام شده است.

دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان عنوان کرد: صلاحیت ۹ نفر از افراد پیشنهادی به عنوان بازرس ویژه در استان تأیید شده که ترکیب بازرسان ویژه از مدیران کل ستادی و اجرایی استان است.

ولی‌پوراصلانی بیان کرد: در همین راستا، تخصیص شعبات شهرستان‌های تابعه به بازرسان ویژه توسط هیأت های بازرسی انتخابات شهرستان‌های تابعه صورت پذیرفته است که پس از تأیید هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور احکام و کارت شناسایی عوامل مذکور صادر می‌شود.

وی گفت: باید اخبار و اطلاعات انتخاباتی در شهرستان دقیق رصد و در صورت وقوع تخلفات احتمالی، گزارش به مبادی ذی‌ربط ارائه شود.

دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان اظهار کرد: مردم سراسر استان می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی، گزارش‌ها خویش را به هیأت های بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌های تابعه (مستقر در فرمانداری‌های تابعه) اقدام کنند.

انتخابات؛ فرصتی بسیار مناسب

حجت‌الاسلام حسنعلی عربی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: انتخابات فرصت بسیار مناسب و خوبی برای نظام‌جمهوری اسلامی است، همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند، انتخابات و شرکت در آن تزریق خون در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه انتخابات در ابعاد مختلف خود، بسیار مهم و دارای اهمیت است، گفت: همه ما امانت دار مردم هستیم و امانتی که صاحبان امانت به ما می‌سپارند باید به نامزدها تحویل دهیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان بیان کرد: در مساله امانتداری و حفظ امانت، آرای مردم، برگزاری انتخابات، حفظ بی طرفی در انتخابات و اجرای قانون و مسائل در این خصوص، باید توجه شود.

عربی اظهار کرد: کل انتخابات از ابتدا تا انتها، امانتی عظیم است در نظام جمهوری اسلامی که برعهده ما قرار دارد و باید در ابعاد مختلف حفظ شود، همانگونه که در سالهای قبل نیز به این امر توجه داشته و انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سنوات گذشته، با توجه به تعامل بسیار خوب و سازنده که در انتخابات‌های گذشته بین ناظران و اجرایی و ارگان‌ها وجود داشت، مشکلی در برگزاری انتخابات نداشتیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان افزود: این نشان از این دارد که انتخابات صحیح و سالم و درست بر طبق قانون برگزار شده و امانت داری و بی طرفی حفظ شده است.

عربی بیان کرد: همه ما مأمور هستیم تا انتخابات را صحیح و سالم و با مراعات کامل قانون و قرارگرفتن هرکس در جایگاه خود به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: از همه دست اندرکاران انتخابات، استاندار، ریاست ستاد انتخابات استان، اعضا ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها، فرمانداران و هیأت های نظارت استان و شهرستان‌ها و تمامی عزیزان تقدیر و تشکر دارم که تعامل و احساس مسؤولیت خوبی وجود دارد.

برنامه‌های آموزشی؛ اولویتی جدی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان گفت: برنامه‌های آموزشی در رابطه با نیروهای جدید و کل نیروهای داخل شبکه دفتر نظارت شورای نگهبان در کشور، از هفته قبل آغاز شد.

عربی گفت: بیش از ۸۵ درصد از نیروهای شبکه نظارت در سطح کشور تا روز چهارشنبه در این آموزش‌ها و آزمون‌ها شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که نمرات لازم را کسب نکنند، از شبکه دفتر نظارت شورای نگهبان حذف می‌شوند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان بیان کرد: لوازم مورد نیاز و ملزومات انتخابات از امروز آماده توزیع بوده که تاکنون در شهرستان‌ها توزیع شده است.

عربی گفت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات بر اساس آنچه در قانون برعهده ما قرار داده شده است، طی همراهی و هماهنگی و تعامل کاملی که در طی جلسات مختلف به دست آمده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تمدید زمان رأی‌گیری در انتخابات پیش رو، پس از ساعت ۱۷ و تا ساعت ۱۲ شب، مشکلی وجود ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان اظهار کرد: در تلاش هستیم انتخاباتی سالم،‌ پر شور، بر اساس قانون و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند برگزار کرده تا برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام افزوده شود.

بازار انتخابات گرم‌تر می‌شود

بازار برگزاری جلسات انتخاباتی در سمنان و سایر شهرستان‌های این استان نیز داغ است و برخی کاندیداها از جناح‌های مختلف با حضور در برنامه‌هایی با عناوینی مختلف و همچنین در دیدار با گروه‌ها و اقشار مختلف به بیان برنامه‌ها و شعارهای خود می‌پردازند و اعضای ستادهای تبلیغاتی‌شان صحبت‌های آنان را در فضای مجازی بازنشر می‌کنند.

در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسانه‌های استان اعم از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و نشریات نیز به تکاپو افتاده‌اند و به تولید محتوا در زمینه این رخداد شامل خبر، گزارش، تحلیل، میزگرد و دعوت و گفت‌وگو و با نامزدها می‌پردازند.

مسؤولان استان سمنان نیز در سخنرانی‌های مختلف خود از مردم برای حضور گسترده و با شکوه در انتخابات دعوت کرده‌اند و در همه برنامه‌هایی که حضور دارند از تریبون‌های موجود برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول