اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شمارش معکوس برای انتخاباتی پرشور در استان سمنان

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد همزمان با سراسر ایران در استان سمنان نیز آغاز شده و مسؤولان بر لزوم مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی برای بازنمایی ایران مقتدر در جهان تأکید دارند.

شمارش معکوس برای انتخاباتی پرشور در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در شرایطی چند روز دیگر برگزار می‌شود که کارشناسان و مسؤولان، برگزاری انتخابات پرشور و حضور حداکثری را از ضرورت‌های تلاش برای به اهتزاز درآمدن پرچم سه رنگ کشورمان در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانند.  

مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی باید با حضور دشمن‌شکن در شعبه‌های اخذ رأی، بار دیگر تجلی وحدت و همدلی را به رخ دشمنان نظام و انقلاب بکشند.

انتخابات ۲۸ خرداد، فارغ از هرگونه تفاوت در رویکردهای سیاسی و جناحی، جشن پاسداشت ۴۲ سال مردم‌سالاری در نظام اسلامی حاکم بر کشورمان است و ملت ایران باید به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد ملی کمک کنند.  

 نقش اقشار جامعه به‌ویژه بانوان و رأی اولی‌ها در انتخابات امسال بسیار تعیین‌کننده بوده و می‌تواند نقش مهمی در ترغیب دیگران به حضور پرشور در شعبه‌های اخذ رأی داشته باشد.

واگذاری مسؤولیت‌ها به مردم و مشارکت آن‌ها در اداره امور کشور، یکی از مهم‌ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخابات اصلی‌ترین و بارزترین وجه رقابت سیاسی است که امروز در دنیا به عنوان نماد شرکت مردم در سرنوشت خود و مظهر آزادی شناخته می‌شود.

حضور حداکثری در انتخابات، نمایانگر هوشیاری و بصیرت مردم در مواجهه با دشمنی‌ها و بیانگر لحظه شناسی است که مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی با درک حساسیت کنونی کشور در پای صندوق‌های رأی حضور حداکثری داشته باشند و استان سمنان امروز آماده برگزاری چنین رویدادی می‌شود.

تهیه ملزومات نظارت بر انتخابات

اکبرپور، دبیر هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان گفت: از ابتدا در راستای بررسی صلاحیت‌های شوراهای شهر و روستاها بر اساس اصل بی‌طرفی اقدام شد.

وی بیان کرد: برای هیأت‌های نظارت و ناظران و سرناظران، کلاس‌های آموزشی با همکاری خوب فرمانداری‌ها انجام شد.

دبیر هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان عنوان کرد: نتیجه بررسی ردصلاحیت‌شدگان شوراهای اسلامی روستاها نیز طی ۴۸ ساعت آینده اعلام می‌شود.

اکبرپور با بیان اینکه ملزومات لازم برای نظارت بر انتخابات تهیه شده است، گفت: مشکلی در حوزه این حوزه برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش‌رو وجود ندارد.

انتخابات عرصه اعمال سلیقه‌ نیست

نادر فخری، رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان نیز اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص تخلف و عدم تخلف در حوزه تبلیغات انتخاباتی بر عهده هیأت اجرایی و نظارت شهرستان است.

وی بیان کرد: انتخابات عرصه اعمال نظر سلیقه‌ای و فردی نیست و ملاک قانون است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان با بیان اینکه فرماندار مسؤول برگزاری و حفظ امنیت و سلامت انتخابات است، تأکید کرد: تبعیض در بحث تبلیغات، اثرات سوء داشته و میزان مشارکت را کاهش خواهد داد.

فخری گفت: قانون به صراحت اشاره دارد که آثار تبلیغاتی نباید بیش از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر باشد که عدم رعایت این مهم تخلف در رعایت قانون است.

وی عنوان کرد: هر دو هیأت نظارت و اجرایی در شهرستان سمنان بر عدم تبعیض، رعایت عدالت و اجرای قانون تاکید دارند.

رهگیری با اپلیکیشن «انتخاب ایران»

علی‌اکبر معنوی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: سومین مرحله مانور مشترک با شورای نگهبان در استان برگزار و تمام فرآیندها انجام شد.

وی گفت: در قالب این مانور، هماهنگی خوبی بین فرمانداری و بخشداری و حوزه نظارت ایجاد شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان خاطرنشان کرد: با کمک اپلیکیشن انتخابات ایران،‌ مردم می‌توانند در روز اخذ رأی نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه اخذ رأی را رهگیری کنند.

معنوی بیان کرد: اقدامات پشتیبانی در خصوص حوزه فناوی اطلاعات انتخابات پیش رو در حال انجام است.

مطابق شیوه‌نامه تبلیغاتی عمل شود

حجت‌الله یحیایی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان نیز بیان کرد: فضای استان جنبه تبلیغاتی بیشتری در بحث دو انتخابات به خود گرفته و فعالیت‌ها قابل مشاهده است.

وی گفت: از هفته گذشته به ریز و با جزئیات به موارد مطرح‌شده در شیوه‌نامه تبلیغاتی اشاره و ابهامات تشریح شد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان افزود: در بحث تبلیغات، اندازه پوسترهای تبلیغاتی نباید بیش از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر باشد و مشاهده می‌شود که در کنار هم قرار گرفتن این پوسترها، آثار تبلیغاتی با ابعاد بزرگ‌تر ایجاد می‌کند که بر اساس شیوه‌نامه تبلیغاتی تخلف از قانون است.

یحیایی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که افزایش مشارکت با مباحث مرتبط با تبلیغات محقق می‌شود و باید در این راستا همگی تلاش داشته باشیم.

وی گفت: حداکثر ابعاد پوسترهای تبلیغاتی، ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر است و کنار هم قرار دادن این پوسترها که مجموع آنها ابعاد تبلیغات گسترده‌تری را ایجاد می‌کند، تخلف تبلیغاتی نیست.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان عنوان کرد: تقاضا داریم اگر ابهام یا شبهه‌ای در خصوص تبلیغات رخ می‌دهد، با هم‌فکری بیشتر و بهتر، اقدام مناسب صورت بگیرد تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

اقتداری که باید حفظ شود

قطعاً دولتی که بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته باشد، نه‌تنها در عرصه داخلی از موضع اقتدار برخوردار خواهد بود؛ بلکه مقتدرانه در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن خواهد داشت.

جناح‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی در شرایط فعلی باید حفظ نظام جمهوری اسلامی را که حضرت امام خمینی (ره) بر آن تأکید کردند، در دستور کار خود قرار دهند و برای حفظ نظام به عنوان اوجب واجبات تلاش کنند.

در شرایط فعلی حفظ وحدت و انسجام ملی ضروری است؛ بنابراین تمام جناح‌های سیاسی و گروه‌ها باید با درک شرایط و حساسیت، زمینه‌ساز وفاق ملی و امیدآفرینی در جامعه باشند.

مشارکت در انتخابات، از نشانه‌های بلوغ فکری، اجتماعی و سیاسی کشور است و مردم با شرکت در انتخابات به عنوان یک عمل مفید سیاسی و اجتماعی، به تکلیف خود عمل کرده و سرنوشت کشور را رقم می‌زنند.

 فضای انتخاباتی آرام و سالم برای برگزاری انتخابات در استان سمنان فراهم شده است و حضور حداکثری مردم پاسخی به دشمنان این مملکت است تا بدانند مردم همچون گرسنه به اصول خود و انقلاب پایبند بوده و همیشه در صحنه حضور دارند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول