اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

متکی: موج حمایت‌ها از رئیسی نشانه تشنگی به عدالت‌‌خواهی است

عضو شورای وحدت گفت: موج حمایت‌ها که از آیت‌الله رئیسی به راه افتاده بیانگر تشنگی به عدالت‌خواهی و فسادستیزی در کشور است.

متکی: موج حمایت‌ها از رئیسی نشانه تشنگی به عدالت‌‌خواهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منوچهر متکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمان، انتخابات را مظهر دموکراسی خواند و اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری اما از آنجا که قوه مجریه بالاترین درصد نقش‌آفرینی را در کشور دارد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه معتقدیم شرایط هشت سال گذشته مطلوب نبوده و مدیریت نیز قابل قبول نبوده و کشور باعث مشکلات جدی و گسترده‌ای شده است، عنوان کرد: با رویکرد غیرواقعی و نادرست مشکلات را به کشور تحمیل کردند، با رویکرد با کدخدا می‌بندیم و کار را تمام می‌کنیم جلو رفتند و اکنون نتیجه آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: تیم مذاکره ما دیپلمات‌های کارکشته‌ای بودند و روی هم بیش از ۱۰۰ سال سابقه دیپلماتیک داشتند اما مذاکرات بخشی از موفقیت است، رویکرد و جهت‌گیری و شگردهای مذاکراتی بسیار مهم‌تر است.

متکی با بیان اینکه به تحلیل سران اصلاح‌طلب دولت کنونی ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب بوده است، تصریح کرد: دولت جدید باید متفاوت از ترکیب دولت کنونی باشد چراکه دولت کنونی راه را برای رشوه‌خواری و اختلاس باز کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور جدید باید متعهد، پاکدست و متخصص باشد و گزینه اصلح ما آقای رئیسی است و ما معتقدیم ایشان بر مدار زندگی و مسوولیت زیادی که داشتند، همواره در یک خط بوده‌اند‌.

عضو شورای وحدت گفت: صدق در کردار و رفتار و ایجاد تصویر عدالت‌خواهی و فسادستیزی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی است که امیدواریم شاهد دولتی پاکدست و مقید و همراه با رهبری در کشور باشد.

وی درباره سهم‌خواهی‌ ستادهای آیت‌لله رئیسی تصریح کرد: موجی که به راه افتاده بیانگر تشنگی به عدالت‌خواهی و فساد ستیزی است و آیت‌الله رئیسی بر اساس ملاک‌هایی که دارد دولت خود را تشکیل می‌دهند.

متکی با بیان اینکه آقای رئیسی اعلام کردند که مستقل وارد شدند و وامدار هیچ کس نیستند، گفت: طرح هر خانه یک ستاد باشد نشان‌دهنده این موضوع است که آیت‌الله رئیسی مردمی و مستقل است، مردم با نوشتن خانه من ستاد تو است روی عکس وی یک رویکرد جدیدی را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد در قوه قضائیه مبارزه با شاخ و برگ‌ها است، تصریح کرد: ریشه آن در دولت است و آقای رئیسی می‌خواهد با ریشه‌ها مبارزه کند.

‌وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه دولت‌ها باید نسبت به دهک‌های پایین حساس باشند، گفت: اگر دولت، هم در رفتار و هم در اولویت‌ها توجه به قشر محروم نداشته باشد، مردم نسبت به آن فاصله می‌گیرند.

متکی خاطرنشان کرد: اگر یارانه پرداخت می‌کنیم به این دلیل است که حفره‌ها پر شوند؛ حداقل‌ها باید تامین شود، آقای رئیسی با برنامه‌هایی که دارد به مسأله دهک‌های پایین پرداخته و در پی آن هستند که بهبودی ملموسی در زندگی آنان رخ دهد.

انتهای پیام/3388/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول