اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شورای فرهنگ عمومی به کمیته‌های تخصصی نیاز دارد/ برای برنامه‌های قرآنی بودجه مستقل تعریف شود

امام جمعه همدان گفت: شورای فرهنگ عمومی به کمیته‌های تخصصی نیاز دارد و باید از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای خلق ایده‌های جدید و قابل اجرا استفاده شود.

شورای فرهنگ عمومی به کمیته‌های تخصصی نیاز دارد/ برای برنامه‌های قرآنی بودجه مستقل تعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار کرد: شهرستان ملایر در عرصه فرهنگی، اقتصادی و عالمان فرهیخته دارای داشته‌های قوی بوده و در حوزه فرهنگی، اقتصادی، منابع غنی و شهدای شاخص و دو برند جهانی انگور و منبت سرآمد است.

وی وجود وحدت و همگرایی در ملایر را زبانزد و قابل تقدیر دانست و با بیان اینکه مردم این شهرستان و خانواده‌های شهدا در تمام صحنه‌ها نظام اسلامی را همراهی کرده‌اند، توجه به مساله فرهنگ را بسیار مهم دانست و گفت: این مهم نیاز به توجه مدیریتی، کار علمی و پژوهشی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی به کمیته‌های تخصصی نیاز دارد و باید از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای خلق ایده‌های اجرایی استفاده شود افزود: جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی تعریف نشده و این یک خلأ است که موجب شده در مدیریت فرهنگی دارای مشکلاتی شویم.

وی با بیان اینکه اخیرا آیین نامه شورای انقلاب فرهنگی تغییر یافته و پس از ابلاغ، مصوبات شورا در حکم قانون خواهد بود اضافه کرد: سند فرهنگی استان همدان تدوین و اولویت‌ها در حال احصا و شناسایی است که شهریور امسال نهایی خواهد شد.

شعبانی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی نسبت به پیوست‌نگاری و پیوست‌های فرهنگی توجه ویژه داشته باشد یادآور شد: برای برنامه‌های قرآنی یک ردیف بودجه مستقل تعریف شود.

فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه شهرستان ملایر همواره در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی سرآمد بوده و هست و ظرفیت‌های بالایی در این زمینه دارد گفت: با کش و قوس‌هایی که در کشور وجود دارد، ملایر روی ریل توسعه است و مردم این شهرستان همیشه همراه نظام بوده‌اند.

قدرت‌الله ولدی با بیان اینکه مردم ملایر تمام توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادها را با تقدیم ۱۱۰۰ شهید والامقام به انقلاب اسلامی ثابت کردند تصریح کرد: مشارکت بالای ۶۰ درصد در ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری و بالای ۶۵ درصد در پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی نشان از فرهنگ بالای مردم شهرستان ملایر دارد.

وی یادآور شد: دارا بودن دو برند جهانی انگور و مبل و منبت، شهر شاخص فرهنگی استان همدان، وجود فرهیختگان و عالمان بزرگ و رشد و توسعه در حوزه های مختلف، نشان می‌دهد مردم این شهرستان ویژه بوده اند که چنین ویژگی هایی را به دست آورده‌اند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه همه مجموعه این شهرستان با محوریت امام جمعه ملایر، در یک فضای همدلی و وفاق در حال کار و تلاش هستند افزود: با وجود تمام توانمندی‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی، شهرستان ملایر نیازمند نگاه حمایتی و کمک ویژه مسئولان استانی و امام جمعه همدان است.

وی گفت: بسترهای لازم برای حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد در این شهرستان مهیاست و مردم با حضور و مشارکت پرشور خود حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول