اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

مرجع رسیدگی به تخلف کارکنان پیمانی در طول مدت پیمانی مشخص شد

دیوان عدالت اداری اعلام کرد مرجع رسیدگی به تخلف کارکنان پیمانی در طول مدت پیمانی هیأت رسیدگی به تخلفات اداری است.

مرجع رسیدگی به تخلف کارکنان پیمانی در طول مدت پیمانی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در رأی صادره که در مقام رفع تعارض بین آرای صادره از شعب ۲۳ بدوی و اول تجدید نظر صادر شده، مرجع رسیدگی به تخلفات کارکنان پیمانی در طول مدت پیمان را هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و خارج از صلاحیت هسته گزینش دانست.

بر اساس این گزارش، در خصوص اینکه آیا هسته گزینش در طول پیمان بدون رسیدگی به تخلف اداری کارکنان پیمانی در هیأت تخلفات اداری، مجاز به قطع رابطه کارکنان پیمانی می‌باشد یا خیر؟ اختلاف نظر وجود داشت که موضوع به جهت بروز تعارض آرا صادره در هیأت عمومی دیوان مطرح شد و در نهایت، هیأت عمومی دیوان مقرر کرد: با توجه به اینکه اولاً، به موجب ماده ۱۶ قانون گزینش و تبصره آن اعلام نظر گزینش مربوط به قبل از ورود به خدمت و مراحل تمدید و تبدیل وضعیت استخدامی می‌باشد و ثانیاً مستفاد از تبصره ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی قانون گزینش کشور مصوب ۲۵ مرداد ۱۳۷۷ مجلس شورای اسلامی حکم مقرر در ماده ۲۳ مذکور مربوط به موارد تمدید قرارداد و تبدیل وضع استخدامی تا رسمی قطعی است.

ثالثاً پس از انعقاد قرار پیمانی ادامه خدمت فرد تابع قرارداد و نیاز دستگاه می‌باشد و در صورت ارتکاب تخلف مرجع صالح جهت رسیدگی به آن هیأت‌های رسیدگی کننده به تخلفات اداری هستند و نه هسته گزینش، بنابراین قطع ارتباط استخدامی با کارمند پیمانی در اثناء خدمت و قبل از اتمام مدت پیمان به جهت تغییر در نظر گزینش فاقد وجاهت قانونی است و اگر کارمند در اثنای استخدام پیمانی مرتکب تخلف شده باشد باید هیأت‌های تخلفات اداری به تخلف رسیدگی و حکم مقتضی صادر نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول