اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هم قسم شدن اعضای ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/کلانتری؛ در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت اصل بی طرفی، امانتداری و قانونمداری در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه تاکید کرد.

هم قسم شدن اعضای ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/کلانتری؛ در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست مشترک ستاد انتخابات استان و فرمانداران  اظهار داشت: فصل الخطاب ما قانون است و در اجرای قانون با هیچ کس تعارف نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران هم قسم شد و بر رعایت اصل بی طرفی و رعایت مر قانون تاکید کرد.
حسین کلانتری در این نشست فرایند انتخابات را امانتی در دست مجریان و برگزار کنندگان دانست و بدون تعارف گفت: اگر کسی به هر دلیلی نمی تواند اصل بی طرفی را رعایت کند، با شجاعت اعلام کند و کنار برود و قول میدهم به دلیل شجاعتش وی را به صورت ویژه تشویق کنم.

کلانتری خواستار رصد و ارزیابی دقیق تمام شعب اخذ رای و نیازمندیهای شعب از سوی بخشداران و ارائه گزارش آن به فرمانداران شد.

وی افزود: برای بررسی آخرین وضعیت امکانات و شرایط برگزاری انتخابات تا قبل از روز چهارشنبه نشستی با دستگاه های خدمات رسان،شهرداریهاو آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ساعت شروع اخذ رای ۷ صبح است، گفت: یک ساعت قبل از ۷ صبح همه دست اندرکاران و مجریان در شعب مستقر شوند و در موعد مقرر کار اخذ رای را آغاز کنند.

کلانتری بر نقش آموزش مسئولان فن آوری و اهمیت عملکرد آنها تاکید کرد‌.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: بسته های بهداشتی از جمله شامل ژل و ماسک به اندازه کافی در اختیار تمامی شعب قرار می گیرد و نماینده های بهداشت نیز در این مکان ها مستقر هستند.

استاندار رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعملها را از اولویت های مهم و اساسی خواند و خاطرنشان کرد: در تمامی شعب اخذ رای با دقت و نظارت دقیق علاوه بر رعایت فاصله گذاری همه شیوه نامه ها رعایت شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در دور قبلی انتخابات ۹۲۰ شعبه پیش بینی شده بود، عنوان کرد: در این دور ۸۰ شعبه به شمار شعب اخذ رای در استان افزوده شد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد: در راستای سیاست های نظام، برنامه های دولت تدبیر و امید و سیاستگذاری مسئولان وزیر کشور در استان توانستیم هماهنگ با ستاد انتخابات کشور امور را پیش ببریم.

مقام ارشد اجرایی استان، گفت: مسئولیت ما برگزاری انتخابات بر مبنای قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: مردم،نظام، دولت، رئیس جمهور، وزیر کشور و ستاد انتخابات از ما تضمین سلامت و تامین امنیت انتخابات را می خواهند.

کلانتری تصریح کرد: تمام تلاش ما برای فراهم کردن بستر برای مشارکت حداکثری و پر شور مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب مبنا را برای ما تعریف کرده اند و آن این است که "میزان رای ملت است"، عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری "رای مثل ناموس" پس ناموس داری کنید و با بی طرفی می توان دل مردم را شاد کرد.

کلانتری تاکید کرد: باید اعتماد مردم به نظام را بیشتر کنیم و از رای آنها دفاع کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد،گفت: اعضای ستاد انتخابات این استان جهت تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم، ایمن، با رعایت امانت داری، بی طرفانه و بدون هرگونه جانبداری هم قسم شدند.

وی گفت: مراقب باشید در زمان قانونی و پس از مهلت قانونی تبلیغات تخلفی صورت نگیرد و دست در دست هم تلاش کنیم تا یک بار دیگر استان شاخص در مشارکت حداکثری باشیم.

احد جمالی نیز در این نشست از سیاه نمایی برخی از افراد علیه دولت گلایه کرد و اظهار داشت: این رفتارها در پاسخ به خدمات دولت پسندیده نیست و بی انصافی است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، گفت: باتوجه به اینکه بیش ترین محل استقرار شعب اخذ رای را مدارس تشکیل می دهد می طلبد مسئولان آموزش و پرورش با جدیت زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات در این مکان ها را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه امکان دارد شرایط خاصی پیش بیاید یا به علت شیوع ویروس کرونا نیروهای رزرو در بخش های مختلف پیش بینی شود.

آذر صفایی نیا معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار نیز از آماده سازی امکانات  لازم برای برگزاری انتخابات در استان خبر داد و گفت: انتظار می رود فرمانداران در حین برگزاری انتخابات مسئله کرونا را نیز مدیریت کنند.

گفتنی است فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت شهرستان های حوزه استحفاظی خود نکاتی را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مطرح کردند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول