اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شهید مدافع سلامت «حسین هادوی» یکی از اهداکنندگان مستمر خون بود

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: شهید مدافع سلامت «حسین هادوی» در زمره شهدای مدافع سلامت است، این شهید یکی از اهداکنندگان مستمر خون بود که خدمات و یاد این شهید برای همیشه ماندگار است.

شهید مدافع سلامت «حسین هادوی» یکی از اهداکنندگان مستمر خون بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر حمیدرضا اسلامی امروز در مراسم تجلیل از ایثارگری‌های شهید مدافع سلامت «حسین هادوی» که در طول عمرش ۶۴ بار خون اهدا کرده بود در اداره کل انتقال خون خراسان رضوی، اظهار کرد: شهید هادوی جان خود را حین خدمت و بر اثر ابتلا به کرونا از دست داد و در زمره شهدای مدافع سلامت است، این شهید یکی از اهداکنندگان مستمر خون بود که خدمات و یاد این شهید برای همیشه ماندگار است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: یکی از اهداف انتقال خون در استان حرکت به سوی افزایش تعداد اهداکنندگان مستمر خون که دستکم سه بار در سال خون خود را اهدا می‌کنند، است.

وی ادامه داد: تعداد اهداکنندگان مستمر خون در خراسان رضوی طی سال گذشته ۷۶ هزار و ۱۴۵ نفر بود که ۵۶ درصد از کل  اهداکنندگان را شامل می‌شوند، ۱۶ درصد از اهداکنندگان خون بار اولی و بقیه اهداکنندگان باسابقه هستند.

اسلامی بیان کرد: سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۷۲۴ نفر در این استان برای اهدای خون مراجعه کردند که ۱۲۷ هزار و ۴۶۰ نفر از این تعداد شرایط اهدا را داشته و از آن‌ها خونگیری شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اضافه کرد: این تعداد به علت شیوع کرونا نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته اما از ابتدای سال جاری شاهد افزایش شمار اهداکنندگان خون در این استان هستیم.

وی ادامه داد: ۶ درصد از کل اهداکنندگان خون در خراسان رضوی طی سال گذشته زن و بقیه مرد بودند که تعداد بانوان اهداکننده خون در استان نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

اسلامی بیان کرد: طی این مدت ۳۳۲ هزار و ۵۰۹ کیسه خون و فرآورده‌های خونی توسط انتقال خون خراسان رضوی برای ۶۲ بیمارستان زیرپوشش، ۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی تولید شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به تولید پلاسما در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تاکنون با همکاری وزارت بهداشت ۱۸۰ هزار پلاسما برای تأمین داروهای مورد نیاز از خراسان رضوی به کشورهای خارجی ارسال شده است. 

وی کمبود نیروی انسانی، اعتبارات و نبود ردیف اعتبارات کشوری را از مهم‌ترین مشکلات این اداره کل دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۳ پایگاه و مرکز اهدای خون در خراسان رضوی دایر است که ۶ مرکز آن در مشهد، پنج پایگاه در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد و قوچان و دو مرکز اهدای خون در شهرستان‌های کاشمر و تربت‌جام است. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول