اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

باید با امضای طلایی و رانت در« تجهیزات پزشکی» برخورد شود

در همایش فعالین و متخصصین صنعت تجهیزات پزشکی عنوان شد:باید با امضای طلایی و رانت در حوزه تجهیزات پزشکی برخورد شود.

باید با امضای طلایی و رانت در« تجهیزات پزشکی» برخورد شود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس همایش فعالین و متخصصین صنعت تجهیزات پزشکی کشور و کمیته تجهیزات پزشکی انتخاباتی آیت الله رئیسی برگزار شد.

در این همایش احمد مسلمی،رئیس کمیته تجهیزات پزشکی ستاد آیت الله رئیسی گفت:آنچه ما در در این همایش جمع کرده  است بحث نارضایتی از عملکرد ۸ساله در نظام سلامت بوده است.

وی ادامه داد:مهمترین مسئله در تجهیزات پزشکی بحث تبعیض ،فساد و رانت در همه عرصه های مختلف از صدور مجوز تا اختصاص ارز و منابع انسانی است.

سید جلیل میرمحمدی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کمیته اقتصاد سلامت در کمیسیون تشکیل شده است و حمایت از تجهیزات پزشکی است و اگر به دنبال خنثی سازی تحریم هستیم  یکی از روزها تجهیزات پزشکی است.

وی ادامه داد:حوزه صنعت تجهیزات پزشکی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد اشتغال می کند و می تواند ارزآور باشد.

میرمحمدی با بیان اینکه خدمات پس از فروش شما بیشتر از محصولات وارداتی خواهد بود،گفت:صادرات تجهیزات  پزشکی باعث عزت ملی خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ابراز داشت:یکی از بحث ها و موانع در مسیر تولیدات تجهیزات پزشکی فساد است که شامل فساد دولتی،خصولتی ،خصوصی ،بانک مرکزی در تخصیص است.

وی تاکید داشت:یکی ازگلوگاه های فسادی که مبارزه خواهیم کرد حوزه تجهیزات پزشکی خواهد بود.

حسین قناعتی،دبیر شورای سیاستگذاری کمیته سلامت ستاد آیت الله رئیسی در این همایش گفت:اطلاعات زیادی در حوزه تجهیزات پزشکی در دنیا هرروز عرضه می شود.

وی ادامه داد:بی عدالتی و اختلاف طبقاتی در ایران نگران کننده است.

قناعتی گفت:آیت الله رئیسی در مدتی که در قوه قضائیه امتحان خود را پس داده است.

وی با اشاره به موفقیت های ایران در حوزه دفاعی،ابراز داشت:قطعا مانند مسائل نظامی که به سطحی رسیدیم که باز دارنده است،می توانیم در صنایع دیگر می توانیم موفق باشیم.

عبدالرضا یعقوب زاده،رئیس اتحادیه صاد ر کنندگان تجهیزات پزشکی در این همایش، اظهار داشت:تجهیزات پزشکی پتانسیل بسیار خوبی در ایران دارد.

وی تاکید کرد:اگر به درستی سرمایه گذاری و مدیریت شود می توانیم شاهد موفقیت در حوزه تجهیزات پزشکی باشیم.


یعقوب زاده با اشاره به موفقیت های تجهیزات پزشکی در دوران کرونا،خاطرنشان کرد: سالها می گفتیم که فقط به دارو نگاه نکنید بلکه به تجهیزات پزشکی نگاه کنید.

وی ادامه داد:در این دوران توانستیم تجهیزات زیادی بسازیم و در این دوران با وجود تحریم ایران جزو ۱۰تا۱۲کشور ی بود که از این موضوع سربلند بیرون آمد.

یعقوب زاده با بیان اینکه نمره تجهیزات پزشکی در دوران کرونا کمتر از ۲۰نیست،متذکر شد:تقاضا داریم تجهیزات پزشکی زیر نظر وزیر بهداشت باشد و فقط می خواهیم ما را پر رنگ تر ببینید.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه تجهیزات پزشکی ،افزود:بیش از ۱۰۰محصول داریم که سالهااستاندارد اروپا را دارد و تقاضا داریم در انتخاب وزرا به تخصص توجه کنند.

مریم قاسمی ،دبیرانجمن صنفی تجهیزات پزشکی نیز در این همایش با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تجهیزات پزشکی،گفت:پیگیری معوقات انباشته از مراکز درمانی ،رفع مواد اولیه تولید،نرخ ارز و نحوه تخصیص ارز، خرید حداکثری  از تولید داخل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه صادرات را از اولویت های دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت:باید با رانت و امضای طلایی و هرگونه استثنا قائل شدن برخورد شود و قانون فصل الخطاب قرار گیرد.

قاسمی تاکید کرد:رصد بازار و گمرک باید صورت گیرد؛ در حالی که آدرس دهی غلط به تولید کنندگان صورت می گیرد.

وی بیان داشت: در دوران کرونا واردات ماشین آلات تولید ماسک آزاد اما واردات مواد اولیه تولید ماسک ممنوع شد.

احمد بهفر مقدم، سخنگوی تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به فعالیت هزار شرکت تولید کننده در حوزه تجهیزات پزشکی،گفت:در روزهای ابتدایی کرونا گفتند هزار ونتیلاتور وارد کردیم چون نمی توانیم بسازیم اما  به وزارت بهداشت گفتیم ما می توانیم و در ۸۰ روز هزار ونتیلاتور ساختیم و در مجموع  ۴ هزار ونتیلاتور تحویل  وزارت بهداشت دادیم.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت تولید را به تولید کنندگان بدهیم.ما دلخور هستیم اما نا امید نیستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول