اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جینز دیفنس: ترکیه به عربستان پهپاد رزمی فروخته است

برخی منابع خبری نظامی از ارسال چند فروند پهپادهای رزمی ساخت ترکیه به عربستان خبر دادند.

جینز دیفنس: ترکیه به عربستان پهپاد رزمی فروخته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع خبری مدعی شدند که ترکیه اخیرا چند فروند پهپاد رزمی به عربستان فروخته است.

وبگاه «اسرائیل دیفنس» به نقل از وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» نوشت که ترکیه به اطلاع سازمان ثبت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد رسانیده که سه فروند پهپاد رزمی به عربستان فروخته است.

در حالیکه نوع این پهپادها ذکر شده اما ترکیه تنها دو نوع پهپاد رزمی  از نوع «بیرقدار» و «تی بی-۲» تولید می‌کند. این دو نوع پهپاد قادر به حمل سلاح‌های هدایت شونده هستند.

این وبگاه نوشت، اینجام این معامله تسلیحاتی با توجه به مواضع دو کشور در خاورمیانه منحصر به فرد است.

پهپادا بیرقدار توانایی پرواز ۲۴ ساعته و حمل ۱۵۰ کیلوگرم محموله را دارد. این پهپاد توانایی پرواز در شب و روز را نیز داراست. بیرقدار در نبرد اخیر باکو و ایروان قابلیت‌های خوبی از خود نشان داد و ارتش جمهوری آذربایجان استفاده مطلوبی را از آن کرد.

در حالی که  عربستان در جنگ یمن هر روز متحمل شکست‌های پی در پی می‌شود، اخیرا اعلام کرد که قصد ساخت پهپادهای بومی را دارد.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» چندی قبل نوشت، ایران در زمینه پهپادی در سال‌های اخیر به ابر قدرت پهپادی مبدل شده و حتی این تجهیزات را صادر می‌کند. این نشریه با نمایش پهپاد «کمان -22» نوشت، این پهپاد شبیه پهپاد آمریکایی «ریپر» یا «گلوبال هاوک» است.

جروزالم پست نوشت، ایران توانسته با توسعه پهپادهای خود قدرت هدف گیری آن‌ها را بسیار بهتر کند.

این نشریه نوشت، همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از سوی ایران و نمایش انوع تجهیزات جنگی از جمله موشک و پهپاد نوشت، ایران اینک ابرقدرت پهپادی منطقه و یکی از کشورهایی است که شمار زیادی پهپاهای کوچک ، بزرگ و انتحاری را می‌سازد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول