اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مصایب دوچرخه‌سواری در شهر «بیرجند»

یکی از دوچرخه‌سواران با کارنامه استان که چندین قهرمانی در کارنامه ورزشی‌اش به ثبت رسیده، گفت: دوچرخه‌سواری به سر و سامان نیاز دارد، دوچرخه‌سواران به حال خود رها شده و فضای مناسبی برای آن‌ها تدارک دیده نشده است.

مصایب دوچرخه‌سواری در شهر «بیرجند»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، لا به لای خودروها توقف می‌کنند، گاهی هم جلوی آن‌ها ویراژ می‌دهند. دیر بجنبی و ترمز نگیری، دست و پایت را گم می‌کنی و در بین چندین دوچرخه‌سوار نبض تند اتفاقات می‌زند.

تفریحی رکاب می‌زنند اما دوچرخه‌سواری هم قواعد خاص خودش را دارد. این روزها بی‌سر و سامانی دوچرخه‌سواری در شهر بیداد می‌کند. فضای مجهز و خاصی ندارند که بتوانند مسیر خود را بدون نگرانی طی کنند، شهر مملو از دوچرخه‌سوارانی شده که با دغدغه رکاب می‌زنند.

نداشتن فضای تخصصی

یکی از دوچرخه‌سواران با کارنامه استان که چندین قهرمانی در کارنامه ورزشی‌اش به ثبت رسیده، نداشتن فضای تخصصی و دوچرخه‌سواری بدون آموزش را از نقاط ضعف این ورزش بیان کرد و گفت:  دوچرخه‌سواری به سر و سامان نیاز دارد، دوچرخه‌سواران به حال خود رها شده و فضای مناسبی برای آن‌ها تدارک دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه به مسابقات ماهانه و سالانه نیاز است تا انگیزه و توانمندی دوچرخه‌سواران دوچندان شود، افزود: این اتفاق آرزوی محالی است که دوچرخه‌سواران سال‌ها در سر می‌پرورانند.

پراکندگی دوچرخه‌سواران

این دوچرخه‌سوار ضمن گلایه از پراکندگی دوچرخه‌سواران در شهر به مقوله آموزش و ضعف آن در استان اشاره کرد و بیان داشت: برخی تصورشان این است که بر دوچرخه‌سواری تسلط دارند و به آموزش نیاز ندارند در حالی که دوچرخه‌سواری فنون اصولی خودش را دارد و رعایت نکردن این فنون سبب وارد شدن آسیب به دوچرخه‌سوار خواهد شد.

وی تجهیز زیرساخت‌های این ورزش را نیاز دوچرخه‌سواران استان دانست و تصریح کرد: سر و سامان دادن به آن‌ها از پراکندگی دوچرخه‌سواران در شهر جلوگیری خواهد کرد.

داشتن مربی مجرب و پیست

لطفی داشتن مربی مجرب و پیست را مهم‌ترین آیتم‌های دوچرخه‌سواری بیان کرد که نداشتن آن‌ها در استان سبب حرکت لاک‌پشتی این ورزش شده و اضافه کرد: نداشتن فعالیت رقابتی و فقط توجه به جنبه همگانی از عوامل عقب گرد دوچرخه‌سواری است.

وی به اهمیت گرم و سرد کردن بدن اشاره کرد که تاکنون چندان به آن توجه نشده و عنوان کرد:
فرآیند گرم کردن بدن باید پیش از شروع دوچرخه‌سواری و قبل از سوار شدن حرکات کششی انجام شود و سرد کردن بدن بیش از سایر موارد از اهمیت برخوردار است.

این دوچرخه‌سوار بیان داشت: فعالیت تفریحی نداریم و هر ورزش اصولی دارد که مبتدی و پیشرفته موظف به رعایت آن‌ها هستند تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول