اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارائه اظهارنامه مالیاتی؛ شرط بهره‌مندی از معافیت

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان شرط بهره‌مندی از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی را منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی در زمان قانونی عنوان کرد.

ارائه اظهارنامه مالیاتی؛ شرط بهره‌مندی از معافیت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری از ثبت‌نام الکترونیکی صاحبان مشاغل برای ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: براساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه جاری باید با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی www.intamedia.ir عملکرد خود را جهت پرداخت اظهار کنند.

وی افزود: مطابق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به ثبت‌نام در نظام مالیاتی می‌شوند، مکلف هستند برای انجام معاملات خود صورتحساب صادر و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب‌ها، قراردادها و سایر اسناد مشابه درج و فهرست معاملات خود را به سازمان مذکور ارائه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد: عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله یا استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران و یا استفاده از شماره اقتصادی دیگران برای معاملات خود، حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد مبلغ مورد معامله می‌شود.

وی بیان کرد: عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی کشور از طریق روش‌هایی که تعیین می‌شود مشمول جریمه‌ای معادل یک‌درصدی معاملاتی که فهرست آن‌ها ارائه نشده است، است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد: پذیرش اظهارنامه مؤدیان بستگی به تنظیم شفاف اطلاعات و رعایت قوانین و مقررات مربوط بوده و اظهارنامه ارائه شده از سوی مؤدیان با بانک‌های اطلاعاتی مالیاتی که در راستای اجرای مقررات مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ایجادشده، مطابقت داده می‌شود.

انوری با اشاره به ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم تصریح کرد: درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی موضوع این قانون که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستند، به استناد اظهارنامه مالیاتی مؤدی که با رعایت مقررات مربوط تنظیم و ارائه شده و مورد پذیرش قرارگرفته باشد، خواهد بود.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند اظهارنامه‌های مالیاتی دریافتی را بدون رسیدگی قبول و تعدادی از آن‌ها را بر اساس معیارها و شاخص‌های تعیین شده و یا به‌طور نمونه انتخاب و برابر مقررات مورد رسیدگی قرار دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اضافه کرد: در صورتی که مؤدی از ارائه اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی و مطابق با مقررات خـودداری کند، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تهیه اظهارنامه مالیاتی برآوردی براساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب شده مؤدیان از طرح جامع مالیاتی و مطالبه مالیات متعلق به موجب برگ تشخیص مالیات اقدام می‌کند.

انوری عنوان کرد: در صورت اعتراض مؤدی چنانچه ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات مربوط اقدام کند، اعتراض مؤدی طبق مقررات این قانون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، این حکم مانع از تعلق جریمه‌ها و اعمال مجازات‌های عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان شرط  بهره‌مندی از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی را منوط  به ارائه اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی در زمان قانونی عنوان کرد و افزود: مؤدیان مالیاتی و فعالان اقتصادی جهت بهره‌مندی از مشوق‌های مالیاتی می‌بایست اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان تعیین شده ارائه کنند.

انوری با اشاره به تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر و قانونی، بر لزوم کلیه فرآیندهای مالیاتی از طریق درگاه ملی مالیات  به آدرس https://www.intamedia.ir تأکید کرد.

وی از مؤدیان مالیاتی خواست تا از هرگونه مراجعه حضوری به ادارات خودداری کرد و فقط از طریق درگاه ملی مالیات و شماره تلفن ۱۵۲۶ مرکز ارتباط مردمی اداره کلی امور مالیاتی استان سمنان نسبت به رفع مشکلات مالیاتی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول