اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فروش‌های اینترنتی بی‌ضابطه

یکی از شهروندن بیرجندی گفت: سامان‌دهی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی خانگی باید به دغدغه متولیان امر تبدیل شود چون نبود قانون مشخص برای برخورد با آن‌ها باعث افزایش فروش‌های اینترنتی بی‌ضابطه شده است.

فروش‌های اینترنتی بی‌ضابطه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرند، کسب درآمد از کانال‌ها و شبکه‌های مجازی موضوعی است که این روزها دور از چشم ناظران، اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده و این مسئله نگرانی خریداران را به همراه دارد.

یکی از شهروندان بیرجندی در این باره گفت: این روزها که نرخ‌ها در بازار کالا خیلی ثابت نیست، برخی کالاها در کانال‌ها با کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های گزاف بدون نظارت عرضه می‌شود.

وی افزود: در شرایط کرونایی تا زمانی که فضای کافی و مناسب برای فروش‌های اینترنتی فراهم است، کسب و کارها به این سمت سوق می‌یابد.

فروش‌های اینترنتی بی‌ضابطه

این شهروند خاطرنشان کرد: سامان‌دهی و نظارت بر این کسب و کارها باید به دغدغه متولیان امر تبدیل شود چون نبود قانون مشخص برای برخورد با آن‌ها باعث افزایش فروش‌های اینترنتی بی‌ضابطه شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه با اینکه به شکل مستمر اعلام می‌شود با متخلفان و قاچاقچیان کالا برخورد می‌شود اما فروش‌های مجازی به شکل زیرزمینی همچنان انجام می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با اینکه از فروشگاه‌های خانگی مجازی خریدهای زیادی کرده‌ام اما همچنان مشکل کیفیت دارند و برخی محصولات بی‌کیفیت به‌عنوان کالای خارجی فروخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه اینگونه کسب و کارها به منزله ارزان‌فروشی راه‌اندازی می‌شوند اما عمده این کالاها با قیمت‌ها و سودهای بسیار بالایی عرضه می‌شوند.

این شهروند ادامه داد: این روزها بازار فروش‌های اینترنتی بسیار داغ است و کالاها بدون پرداخت مالیات و عوارض، گران‌تر از بازار عرضه می‌شود.

لزوم نظارت بر فروش‌های خانگی در فضای مجازی

در این میان یکی از کسبه هم که دل پردردی از فروش‌های خانگی دارد، گفت: اینگونه فروش‌ها که بدون پرداخت مالیات، عوارض، اجاره ملک و غیره انجام می‌شود بازار را فلج کرده و در عین حال بازرسان فقط کسبه را که در دسترس هستند، زیر ذره‌بین دارند.

وی افزود: با اینکه طرح مبارزه با کالای قاچاق سال‌های زیادی است اجرا می‌شود اما همچنان این کالاها در بازار به وفور یافت می‌شود و عمده دلیل این مسئله فروشندگان غیرمجازی هستند که به‌راحتی این محصولات را عرضه می‌کنند.

به گفته وی باید برای نظارت بر فروش‌های خانگی در فضای مجازی هم تدابیری اندیشیده شود تا به این طریق میزان تخلفات کاهش یابد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول