اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صنایع دستی در بسته‌بندی شکیل عرضه شوند/ضرورت پیوند بخش خصوصی با هنرمندان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه لازم است میان بخش خصوصی و صنایع دستی پیوند شکل بگیرد، گفت: عرضه صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی و هنرمندان می‌تواند در افزایش فروش تأثیرگذار باشد.

صنایع دستی در بسته‌بندی شکیل عرضه شوند/ضرورت پیوند بخش خصوصی با هنرمندان

فریدون محمد‌ی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان، کار‌شناسان مربوطه و به همت سر‌پرست معاونت صنایع‌دستی، نشستی پیرامون بر‌رسی راهکارها‌ی افزایش فروش محصولات تولید‌ی بر‌‌گزار شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز با اشاره به کمبود‌ها‌ و موانع موجود بر سر راه تولید‌کنند‌گان، بیان کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارزیابی مهارت‌ها، تغییر نگرش هنرمند، ارزش‌گزاری‌ هنر‌ی، افزایش نظارت‌ها و حمایت از تولیدات کار‌گاهی و انفراد‌ی در حوزه صنایع‌دستی از جمله موارد مطروحه در جلسه بود. 

وی در ادامه عنوا‌ن کرد: بدون شک ریشه‌یابی و رفع اصولی موانع فروش و بازار‌یابی جز با فرهنگ‌سازی، خلاقیت و نوآوری در حوزه بسته‌بندی و نحوه ارائه آثار تولید‌ی به اقتضای زمان امکان‌پذیر نیست.

محمد‌ی یادآور شد: بنا‌بر‌این عرضه محصولات صنایع‌‌دستی و هنر‌های سنتی نفیس و ارزشمند ایرانی که نمایانگر هویت، پیشینه، قدمت، اصالت و اعتبار تاریخی کهن این مرز و بوم در بسته‌بندی شکیل و جذاب با ایجاد پیوند و همکاری میان هنر‌مند، سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی به عنوان نهاد متولی از جمله اصلی‌ترین راهکارها‌ی پیش‌رو است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز با اشاره به فرآیند تولید آثار هنر‌ی افزود: بسته‌بند‌ی مناسب و در‌خور آثار هنری علاوه بر حفاظت از آن بر ارزش و جذابیت بصر‌ی محصول اضافه کرده و موجب افزایش فروش می‌شود. در این میان درک هنرمند از لزوم بسته‌بندی و درج برند بر اهمیت تاریخی و فرهنگی هنر ایرانی می‌افزاید.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، تعامل با بخش خصوصی، بر‌گزار‌ی دور‌ه‌‌ها‌ی آموزشی کوتاه مدت کار‌آفرینی و انتشار فرا‌خوان همکا‌‌ری در این بخش از دیگر راهکارها‌ی برون رفت از معضل فروش و توسعه بازار  محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول