اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لیبرال‌ها هر جا رفتند، آن جا را ضایع کردند/ آبروی خود را خرج انقلاب کنیم

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در انتخابات پیش‎‌رو رقابت و آوردگاه نظری بین جریانات و افراد وجود ندارد، نبرد واقعی بین ارتجاع و تحول است؛ نبرد بین پیشرفت یا درجازدن و نبرد بین توانستن و نتوانستن است.

لیبرال‌ها هر جا رفتند، آن جا را ضایع کردند/ آبروی خود را خرج انقلاب کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی زارعی شامگاه یکشنبه در سلسله نشست‌های تخصصی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با موضوع انتخابات ۱۴۰۰  اظهار داشت: نزاع اصلی بین جریان تکنوکرات لیبرال و جریان انقلاب اسلامی است و ما باید به زمانی برگردیم که قوه مجریه ظرفیت‌های بالفعل خود را پیدا کند، قوه مجریه اگر ظرفیت‌های بالفعل پیدا نکند به دوران ارتجاع لیبرال‌ها بر می‌گردیم، باید به این موضوع مهم توجه کرد و این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر رابطه شناختی قوه مجریه با فقاهت حکیمانه از رابطه اداری به یک رابطه ملی و مکتبی برسد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: در این زمان رابطه دستگاه شناختی قوه مجریه یک رابطه اداری و نامناسب است و تاریخ نشان داده است هر زمان دولت‌ها از این ظرفیت شناختی استفاده کردند به سمت شکوفایی حرکت کرده‌اند؛ نظام ایده‌ها رونق پیدا کرده است، نظام ابداعات تحول پیدا کرده است، شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفتند و نظام دانایی میل به شناخت خود در بستر توانایی پیدا کرده است؛ علم و قدرت با یک دیگر نسبت پیدا کردند و ایرانیان به صنایع مختلف و توانمندی‌های مختلف راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، بر وقایع مهم خرداد ماه همچون آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد و قیام ۱۵ خرداد مردم ورامین در مقابل ارتجاع رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد انتخاب مردم در ۲۸ خردادماه، این انتخابات و این روز را نیز در تاریخ ثبت کند.

انتخابات پیش رو نه یک رقابت نظری بلکه نبرد بین حق و باطل است

زارعی بیان کرد: آن چه در انتخابات ریاست جمهوری بین کاندیداها شاهد هستیم، هیچ رقابت و آوردگاه نظری بین جریانات و افراد وجود ندارد بلکه نبرد واقعی بین ارتجاع و تحول است؛ نبرد بین پیشرفت یا در جا زدن و عقب گرد و نبرد بین توانستن و نتوانستن است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تعمیم دادن جریان تکنوکرات لیبرال در کشور دولت‌های بازرگان، بنی‌صدر، خاتمی، رفسنجانی و روحانی را در دایره این جریان دانست و تصریح کرد: این نگاه مرتجعانه نزدیک سه دهه دولت را در ایران در اختیار داشته است و از همان ابتدا نیز همین حرف‌هایی را می‌زدند که امروز به زبان می‌آورند و به عنوان مثال در جنگ عقب نشینی می‌کردند و می‌گفتند شما تخصص ندارید، ما به شیوه اشکانیان می‌خواهیم مقابله کنیم، زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم اما در اصل هم زمین را و هم زمان را می‌دادند.

وی عنوان کرد: جریان لیبرال که اکنون دولت را در دست دارد بعد از هشت سال معطل نگه داشتن کشور؛ امروز نیز در تلاش است با زبان علم مردم را بفریبد اما شرایط بسیار مانند اوضاع قبل از فتح بستان و سوسنگرد است، زمانی که امام راحل (ره)  زمام امور جنگ را به دست نیروهای انقلابی داد، فتح بستان و شکست حصر آبادان، و آزادی بزرگ خرمشهر اتفاق افتاد.

زارعی گفت: زمانی که در جنگ موفقیت‌هایی حاصل می‌شد امام دو پیام صادر می‌کردند یکی تبریک این موفقیت و دیگری تبریک برای تربیت انسان‌های انقلابی بود.

لیبرال‌ها هر جا رفتند، آن جا را ضایع کردند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: در تاریخ انقلاب آن گاه که نیروهای انقلابی زمام امور را به دست گرفتند، ملت مأیوس پیش از انقلاب و ملت سرخورده دوران پهلوی را تبدیل به یک امت واحده کردند و مردم همه نقاط کشور و همه اقوام را متحد کردند، همان موقع هم بنی‌صدر می‌گفت این جوانان چیزی از جنگ نمی‌دانند و حتی حاضر نبود طرح شکست حصر آبادان را بشنود و می‌گفت این جوانان علم و تجریه جنگیدن ندارند.

وی عنوان کرد: تکنوکرات‌ها اول به عنوان ناجی و مصلح جلو می‌آیند، در میان راه خسته می‌شوند، اواخر کار به یک فرد معترض تبدیل می‌شوند و در پایان نیز به یک فرد مخالف و نمایندگی اپوزیسیون؛ مثل بازرگان که در مورد امام می‌گفت ایشان ما را کلافه کردند، البته هم از امام کلافه شده بود و هم از مردم چرا که از وی کار می‌خواستند.

زارعی تصریح کرد: لیبرال‌ها هر کجا بروند آن را ضایع می‌کنند، چه به ریاست جمهوری برسند، چه وارد دانشگاه بشوند و چه مذاکرات را بر عهده بگیرند. دولت را بر مردم سیطره می‌دهند و ژن‌های برتر و دولت رانتی تولید می‌کنند و به تولید گروه‌های توده و خواص مبادرت می‌کنند و در دور زدن مردم مهارتی شگفت دارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: کشور به رئیس جمهور و مسؤول صادق نیاز دارد. در ۲۰۰ سال اخیر همیشه و به خصوص در دولت‌های لیبرال دموکرات مدام از علم سالاری حرف زدند اما کشور را نفت محور کردند. سرمایه‌های مادی و انسانی را ضایع کردند و وقتی آب سنگین و کیک زرد را به او تحویل دادند قلب نیروگاه را از جا درآورده و در شریان آن بتن ریختند.

انقلابیون در جمع مردم رفته و توده مردم را با صندوق‌های رأی آشتی دهند

این عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس ویژگی‌های لیبرال‌ها را این گونه برشمرد: کسانی که کار با همسایه و کنفرانس اسلامی را بلد نیستند و بلای مشترک بر سر صنعت اصفهان، گوجه بوشهر، توت فرنگی کردستان، برنج و مرکبات شمال، زعفران خراسان و سیب آذربایجان آورده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که نگرانی وجود دارد که مردم در اثر ناکارآمدی دولت و فشارهای معیشتی با صندوق‌های رأی قهر کرده باشند، گفت ما اساتید و انقلابیون باید در این ۱۰۰ ساعت باقیمانده، شک مردم به آینده را تبدیل به شک مثبت به دولت سیزدهم کنیم؛ برخی از مستضعفین با صندوق‌ها قهر کرده‌اند و اکنون زمان آشتی دادن توده مردم با قوه مجریه رسیده است.

 باید خرمشهر انتخابات را فتح کنیم

وی خواستار حضور اساتید دانشگاه‌ها و نیروهای انقلابی در بین مردم و صحبت با ایشان شد و اظهار کرد: اکنون زمان تشکیل پاتوق‌های جهادی سیاسی رسیده است و باید همان طور که برای مقابله با سیل و زلزله گروه جهادی تشکیل می‌دهیم برای دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی نیز گروه‌های جهادی تشکیل دهیم.

زارعی ادامه داد: ما در واقع باید خرمشهر انتخابات را فتح کنیم و آن فتح قوه مجریه است که سعه وجودی مناسب با ایران و این سرزمین بزرگ را داشته باشد، خط ارتجاع و پیشرفت در حال رقابت با یک دیگر هستند و باید متناسب با این کار به سوی تحول بنیادین حرکت کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: اساتید باید از بستر دانشگاه به مردم کمک کنند از طریق مراکز نهضت‌های استادی و رابطه مرکز استادی اصفهان و مدیرت کانون‌های اصفهان ادامه پیداکند و هر استاد نقش آفرینی کند و خود به  تنهایی یک ستاد باشد.

وی بیان کرد: ما اساتید دانشگاه اگر بصیرت افزایی نکنیم و با مردم قهر کرده با صندوق صحبت نکنیم؛ ممکن است همین عوامل که لیبرال‌ها مسؤول عقب‌ماندگی و از دست دادن زمان و مکان و امکانات بودند در چهار سال بعد نیروهای انقلاب را با زخم زبان مواجه کنند، بنابراین باید با مردم حرف بزنیم ما اساتید باید قهر مردم را به شک مثبت تبدیل کنیم، قهرکردگان برادران ما هستند.

زارعی با بیان این‌که به خاطر عملکرد مخرب جریان لیبرال برخی مستضعفین با صندوق‌ها قهر کردند گفت: زمان آشتی دادن مردم با قوه مجریه فرا رسیده، باید با مردم سخن گفت این برهه زمانی زمان عبور از دانشگاه به سمت جامعه است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این‌که رأی به وجود نمی‌آید بلکه ساخته می‌شود، ادامه داد: اگر می‌خواهیم آرا رشد کند ما باید به غیر از خودمان صحبت کنیم، در موضوع بهبود فضای کسب و کار؛ درباره ویژگی‌های شهر تاریخی و تمدن ساز اصفهان صحبت کنیم، ما رئیس‌جمهور بیست تا سی ملیونی می‌خواهیم.

در زمان انتخابات هر استاد یک ستاد است

وی ادامه داد: در این زمان هر استاد یک ستاد است اما بیرون از دانشگاه و بیرون از وبینارهای دانشگاهی باید فعالیت کند، هر استاد به فرموده مقام معظم رهبری فرمانده جنگ نرم است، زمان گذاشتن آبرو است و ما باید آبرو خود را خرج کنیم.

زارعی در پایان از اساتید دانشگاه ها درخواست کرد برگزاری پاتوق‌های مختلف با موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول