اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مدیرکل بانوان استانداری یزد: نقش بانوان در مشارکت انتخابات اجتناب ناپذیر است

با نزدیک شدن به زمان رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، اقشار مختلف آمادگی خود را برای مشارکت در این انتخابات مهم و سرنوشت ساز اعلام می‌کنند و بانوان فهیم یزدی هم سعی بر نقش آفرینی در این حوزه دارند.

مدیرکل بانوان استانداری یزد: نقش بانوان در مشارکت انتخابات اجتناب ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، در حالی به روز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم که بانوان به عنوان یک قشر اثرگذار، با تشکیل ستادها و کمیته‌های مختلف خود را برای مشارکت در این انتخابات سرنوشت ساز آماده کرده‌اند.

 با نزدیک شدن به زمان رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، اقشار مختلف آمادگی خود را برای مشارکت در این انتخابات مهم و سرنوشت ساز اعلام می‌کنند.

بانوان نیز با تشکیل کمیته‌ها و ستادهای مختلف تنور انتخابات را گرم کرده‌اند تا در این عرصه سرنوشت ساز مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و نمایندگان و رئیس جمهور مورد تأیید خود را انتخاب کنند و از این طریق در آینده کشور نقش آفرینی داشته باشند.

امسال بیشتر شاهد حضور بانوان در حوزه کاندیداتوری انتخابات شوراهای شهر و روستا هستیم که این امر خود نوید روند افزایشی حضور‌ زنان در عرصه‌های مدیریتی را می‌دهد و باعث می‌شود از این بستر برای به کارگیری توانمندی‌های زنان بهره گرفته شود و از سوی دیگران نمایندگان منتخب بتوانند از بستر شورای شهر و شهرداری برای ارتقای خدمات دهی به بانوان و فراهم کردن بستر انجام کارهای فرهنگی و مدیریتی، استفاده کنند.

در حوزه انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزدهای مختلف با تشکیل ستادها و کمیته‌های ویژه بانوان، فضا را برای جلب مشارکت حداکثری بانوان و استفاده از ظرفیت آنان در پست‌های مدیریتی آینده مهیا کرده‌اند.

بانوان برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جهادی پای کار بیایند

پروین لاجوردی فعال در حوزه فرهنگ با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت بانوان در انتخابات استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در ایران اسلامی عنوان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی که از سوی دشمنان علیه نظام ما صورت می‌گیرد دیگر جایز نیست که ما در خانه بنشینیم.

این بانوی فعال فرهنگی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبلیغ در روستاها برای حضور و مشارکت بانوان روستایی و مردم در انتخابات افزود: ما نیاز داریم که تیم‌هایی داشته باشیم که با حضور در روستاها کار دعوت به حضور در انتخابات را انجام دهند.

ضرورت معرفی شاخص‌های نامزد اصلح

مرضیه نصیری فعال حوزه قرآنی نیز با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل برای افزایش مشارکت‌های عمومی، تشویق و ترغیب مردم است اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شود این مشارکت‌ها بالا برود استفاده از ظرفیت افراد با نفوذ و دارای جایگاه در جامعه است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای دعوت و حضور مردم و بانوان در انتخابات امسال افزود: در این راستا کلیپ‌های مختلف، مطالب، تولید محتواهایی که از سوی بانوان فعال تهیه شده در اختیار مخاطبان قرار داده شود.

این بانوی فعال قرآنی با تاکید بر ضرورت معرفی شاخص‌های نامزد اصلح در بین بانوان تصریح: تلاش باید کنیم که زمینه حضور بانوان را در انتخابات به عنوان نیمی جمعیت کشور فراهم آوریم.

تنها کار ما امروز دعوت مردم به مشارکت در انتخابات است

ریحانه کیان‌زاده از بانوان فرهنگی با اشاره به نقش بانوان در رفع شبهات بین مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت آنها در انتخابات گفت: باید با برنامه ریزی لازم و تولید محتوا، زمینه حضور بانوان و مردم را با سلیقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه تنها کار ما امروز دعوت مردم به مشارکت در انتخابات است افزود: نباید بگوییم که مردم به طور مثال به فلان کاندیدا رأی بدهند، بلکه تنها هدف ما باید ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات باشد.

انتخابات مظهر شکوه کشورمان است

اعظم کاظمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره نقش سرآمد زنان در تمامی عرصه‌های توسعه کشور اعم از اجتماعی، فرهنگی وسیاسی، اظهار کرد: این نقش آفرینی که از دل خانواده رقم می‌خورد و به جامعه تسری پیدا می‌کندو می‌تواند باعث ایجاد شور و حضور پررنگ در انتخابات شود.

وی با اشاره به  اهمیت حضور در انتخابات تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات نشان دهنده اراده مردم و همبستگی و وحدتی است که از بنیان خانواده رقم می خورد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان این‌که، انتخابات موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرده و مدنظر داشته باشیم، افزود: انتخابات مظهر شکوه کشورمان است و همه وظیفه داریم در پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشیم در این زمینه بانوان می‌توانند نقش آفرین خوبی باشند.

کاظمی خاطرنشان کرد: بانوان به واسطه نقش محوری که در شکل‌گیری مدیریت خانواده دارند، می‌توانند تا حد زیادی در انتخاب درست و صحیح موثرباشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان زنان را محور و الگوی خانواده و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: همیشه در همه عرصه‌ها شاهد حضور پررنگ و نقش آفرینی زنان در جامعه بوده ایم و انشاالله در این دوره از انتخابات هم شاهد حضور پررنگی از بانوان باشیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول