اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اگر روحانی نبود| ملت عزیز یادتان می‌آید قرار بود چهارمحال قطب گردشگری شود؟

بارزترین وعده روحانی در هشت سال قبل در چنین روزی به مردم چهارمحال و بختیاری این بود که استان‌تان را قطب گردشگری کشور می‌کنم، ولی امروز بعد ازهشت سال نه هتلینگ استان رشد داشته و نه مناطق گردشگری توسعه پیدا کرد و نه جذب توریست تغییر رو به جلویی داشته است.

اگر روحانی نبود| ملت عزیز یادتان می‌آید قرار بود چهارمحال قطب گردشگری شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هشت سال پیش با آمدنش قرار بود تدبیری در اوضاع بی‌سامان چهارمحال و بختیاری حاصل شود، قرار بود پروژه‌های زیادی با هدف ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در استان ایجاد شود قرار بود همه چیز گل و بلبل شود قرار نبود بیکارترین استان کشور باشیم قرار نبود از لحاظ شاخص‌های فلاکت پرچم‌دار باشیم.

آقای روحانی رئیس جمهور محترم در سفر هشت سال پیش خود به چهارمحال و بختیاری که در مردادماه سال 93 انجام شد وعده و وعید‌های زیادی به مردم این استان دادند اما حالا که هشت سال از آن روزها می‌گذرد نه تنها به وعده‌های ایشان نرسیدیم بلکه روزبه‌روز به عقب برگشتیم.

قرار بود مثلا قطب گردشگری کشور بشویم اما...

در 16 مردادماه سال 93 روحانی در دیدار با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: گردشگری و حوضه آب چهارمحال وبختیاری را متحول می‌کند/ چهارمحال وبختیاری ظرفیت تبدیل به بزرگترین مرکزگردشگری کشور را دارد.

این‌ها تیتر یک  خبرگزاری دولتی ایرنا و چند خبرگزاری دیگر است در همان روزها است آقای روحانی حرف‌های‌تان را به یاد می‌آورید که آن‌روزها چه مشتقانه دم از تدبیر و کلید می‌زدید چه شد پس، وعده‌هایتان که پوچ از آب درآمد دیدید کلیدتان نتوانست قفل مشکلات استان را بگشاید.

این فقط شما نبودید که وعده و وعید دادید بلکه هر کدام از مدیرانتان که به استان ما آمدند وعده‌های زیادی به مردم شریف چهارمحال و بختیاری دادند اعم از تکمیل طرح‌ها، پروژه‌ها، راه‌ها و تکمیل پروژه انتقال آب بن بروجن اما هیچ‌کدام تا به امروز عملی نشد حالا هم موقع رفتنتان به ریش مردم ساده و نجیب چهارمحال و بختیاری می‌خندید.

قرار بود صنعت گردشگری استان را آن‌چنان زیرروکنید که گره از مشکلاتمان باز شود و بیکاری بار و بندیلش را ببندد و برود اما انگار خیلی تکانش دادید و همان داشته‌هایمان را هم از دست دادیم و حالا کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته‌ایم.

قرار بود قطب گردشگری در کشور باشیم اما انگار قطب بیکاری شدیم قرار بود مسافر و گردشگر از کت و کولمان بالا برود اما حالا فقر و نداری از سر رو رویمان می‌بارد، آن‌هایی که توانستند بار خود را بستند به استان‌های دیگر مهاجرت کردند آن‌ها هم که توانایی‌اش را نداشتند ماندند و بر خرابی‌هایی که شما ساختید نظاره کردند.

چهارمحال و بختیاری در بخش گردشگری دارای ظرفیت‌های مختلفی است که به دلیل وجود بافت طبیعی، تاریخی، عشایری و اجتماعی می‌توان این ظرفیت را به عنوان دلایل پذیرش گردشگر در همه فصول سال تلقی کرد.

غار یخی چما، پل تاریخی زمان‌خان، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، طبیعت زیبا و قلعه‌ها ‌و آثار تاریخی تنها گوشه‌ای از داشته‌های و ظرفیت‌های خدادادی چهارمحال و بختیاری است که قرار بود با برنامه‌های دولت تدبیر و امید گره از مشکلات ساکنان آن باز کند اما انگار همه چیز برعکس از آب درآمد.

  گردشگر جیرفتی در حادثه ریزش غار یخی "چما" جان باخت/ عدم وجود زیرساخت‌ها در مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری/عدم تخصیص اعتبارات متناسب با نیاز گردشگری استان/مرگ گردشگری در چهارمحال و بختیاری

این نوشته‌ها تیتر خبرگزاری و نشریات استان است پاسخ مسئولان گردشگری هم کاملا مشخص است بودجه نداریم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، سرمایه‌گذار نداریم و ...

تا جایی که یادمان می‌آید ما با کمبود بودجه مواجه بوده و هستیم اما این بهانه قابل قبولی برای مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در استان نیست چرا که تاکنون هر چه شنیده‌ایم از قابلیت‌ها‌، استعداد‌ها و ظرفیت‌ها بوده اما کسی مرد میدان نبوده است که به دنبال تأمین بودجه برود و برای گرفتن پول چانه‌زنی کند.

توسعه گردشگری چهارمحال و بختیاری تقریبا هیچ بوده!

آقای روحانی هشت سال پیش با وعده و وعید دم از شکوفایی صنعت گردشگری و متعاقب آن صنایع‌دستی در استان زد اما حالا که در روزهای پایانی عمر دولت ایشان قرار داریم با یک مرور ساده اتفاقات این چندسال متوجه خواهیم شد ما نه تنها دچار تحول رو به جلو نشدیم بلکه دچار تنزل نیز شدیم.

جذب سرمایه‌گذار و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری باید یکی از ضروری‌ترین برنامه‌های مدیران استان باشد.

مدیران اجرایی و گردشگری استان باید با خود صادق باشند و ببینند که نسبت به هشت سال پیش در عرصه گردشگری استان چه اتفاقاتی افتاده از پارک ملت شهرکرد تا پل‌زمانخان و غاریخی چما و منطقه گردشگری سیاسرد بروجن، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها که خیلی‌هایشان ورشکست شده‌اند.

اکنون در آستانه انتخابات 1400 خوب است سال‌های گذشته را مرور کنیم و ببینیم در این هشت سال چه بلایی بر سر صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری آمده است؛ به جرات می‌توان گفت غار یخی چما، پل زمانخان، چشمه دیمه، چشمه سرداب، سیاسرد بروجن و سایر مناطق گردشگرپذیر چهارمحال و بختیاری در این سال‌ها نه تنها هیچ پیشرفتی نداشتند بلکه گذر زمان برخی از این مکان‌ها را هم دچار فرسایش کرده و نسبت به هشت سال گذشته عقب گرد داشته‌اند.

انتهای پیام/68024/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول