اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استان مرکزی میزبان کاروان زیر سایه خورشید

مسول دفتر زیر سایه خورشید در استان مرکزی از حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان خبر داد.

استان مرکزی میزبان کاروان زیر سایه خورشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام سعید پیرایش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته کاروان از خدام و مبلغان حرم رضوی همراه با پرچم متبرک و مقدس حرم و تبرکات به استان مرکزی سفر می‌کنند و در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی و معنوی متنوعی توسط این دفتر اجرا می‌شود.

وی افزود: دفاتر استان قدس رضوی در استان‌ها از سال‌های گذشته در سراسر کشور راستای هم‌پوشانی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های حمایتی در کنار کمیته امداد و... با هدف رفع محرومیت‌زدایی با تقویت انگیزه معنوی و سازمان‌دهی کانون خادم یار محلی استان‌ها احداث شده است و از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند.

مسئول برگزاری طرح زیر سایه خورشید ادامه داد: برنامه‌های این جشنواره به این دلیل که در نزدیکی انتخابات هستیم و از حضور خدام در مناطق مختلف کشور سوءاستفاده سیاسی نشود از روز ۲۹ خرداد به‌صورت فشرده برگزار می‌شود.

پیرایش با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از آن بسیاری از برنامه‌ها مثل عیادت بیماران حذف شده است ادامه داد: تصمیم بر این شده تا برای سرعت بخشیدن به برنامه‌ها که کمتر از چهار روز پیش‌بینی شده از دو کاروان به صورت همزمان در شهرهای استان استفاده شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۲۹ خرداد به ترتیب در شهرهای اراک و آشتیان، کمیجان و تفرش، خنداب و ساوه، شازند و دلیجان، خمین و محلات اجرا می‌شود.

مسئول برگزاری طرح زیر سایه خورشید در استان مرکزی تصریح کرد: دیدار با ائمه جمعه هر شهرستان، دیدار با خانواده شهدای شاخص، دیدار با کادر درمان(در فضایی غیر از فضای بیمارستان) دیدار با کارگران یک واحد صنعتی و... از دیگر برنامه‌های این کاروان است.

پیرایش بیان داشت: جشن مردمی زیر سایه خورشید هم در کل استان همزمان با ورود کاروان هر شب در شهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مصوبه ستاد کرونا برگزار می‌شود که از همه مردم دعوت می‌کنیم در صورت تمایل در این جشن‌ها که با حضور خادمان و پرچم متبرک رضوی است شرکت کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان مرکزی نیز در این نشست در خصوص برنامه‌های دهه کرامت، گفت: برنامه‌های متنوعی همزمان با کل کشور از جمله برگزاری جشنی به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س)، برگزاری جشن‌های روزهای دهه کرامت، استفاده از هنرمندان تجسمی برای فضاسازی در شهر، توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان و حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در استان در نظر گرفته شده است.

 

محمد بخشی بیان داشت:‌ بانک اطلاعاتی بیش از ۱۵۰ مرکز نیکوکاری، خیریه و مساجد ثبت شد و با این کار توانستیم کمک‌های مردمی را هدفمندتر از گذشته کنیم.

وی از افتتاح کانون خادم‌یاران در روستای صالح‌آباد و افتتاح کانون زیارت در راه‌آهن اراک خبر داد و افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ خادمیار در کانون‌های تخصصی استان ساماندهی شدند و کسانی هم مایل هستند در این کار سهیم باشند می‌توانند با ثبت نام در سامانه مربوطه اطلاعات و نوع خدمات‌دهی خود را مشخص کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان مرکزی با بیان اینکه به دنبال عرضه محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی در اراک هستیم، گفت: همچنین به دنبال آن هستیم تا بستری برای دریافت نذورات مردمی را کاملاً مشابه با حرم رضوی ارائه کنیم تا نذورات مردمی دریافت و فیش آن صادر شود و فرد نذر کننده هر زمان به حرم رضوی مشرف شد بتواند با ارائه آن فیش از غذای تبرکی استفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول