اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کلمه، شعله‌ای جاودان در سپهر دانایی و خردمندی

موزه مطبوعات آذربایجان، به عنوان میراثی محتشم و ارجمند، گنجینه‌ای از کلمات روشن است که از دیروز تا همیشه همچون چراغی در دل تاریخ ماندگار خواهد یود.

کلمه، شعله‌ای جاودان در سپهر دانایی و خردمندی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرینوش اکبرزاده عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی در مراسم گشایش گنجینه و موزه مطبوعات استان با اشاره به اهمیت این اتفاق،  اظهار داشت: از یک دهه قبل تلاش‌های بسیاری برای تاسیس این موزه صورت گرفته که ادای دینی به همه نگارندگان این مرز و بوم از صدر مشروطه تا امروز است.

روند ارزشمندی که به تمام روزنامه‌نگاران این عصر انگیزه داد تا قلم به دست بگیریم و از آگاهی و روشنگری بنویسیم تا در حد توان برای بالندگی و ارتقاء جامعه خود گام برداریم.

فرینوش اکبرزاده در مراسم خانه تاریخی کلکته‌چی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی استان، اهالی رسانه و مدیران استانی افزود: همه اسنادی که در این موزه هستند و در حال حاضر رواتیگر قصه‌های دوران مشروطه هستند، مجالی به ما می‌دهند که ما سیر این رشد و تحول را ببینیم و برای بهتر شدن موقعیت خودمان اقدام کنیم. 

مسوول پیگیری امور راه‌اندازی و تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان، شناخت دیروز را سرچشمه پرنور رفع مشکلات امروز دانست و تصریح کرد: فقط با تعمق در مطبوعات و نوشته‌ها و مکتوبات دیروز مشخص می‌شود روند فعلی فعالیت‌های رسانه‌ای با سطح مطلوب فاصله‌ای نجومی دارد و به تماشا نشستن این سیر تحول ما را مجاب می‌کند که بیش از پیش تلاش کنیم و راه بزرگان‌مان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه موزه مطبوعات بی‌شک، فرصتی برای آشنایی ملموس همه اقشار علاقه‌مند و دغدغه‌مند جامعه به حوزه فرهنگی خواهد بود، یادآور شد: این موزه با پیگیری‌های فراوان از سوی اهالی فرهنگ و رسانه، استاندار آذربایجان‌شرقی، روزنامه‌نگاران، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، مجموعه‌داران و صاحبان آثار تاریخی و نیز حمایت و دلگرمی‌های رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جناب آقای حمزه‌زاده و نیز همراهی‌های ارزنده زنده‌یاد محمدپور مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جناب سید قاسم ناظمی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد استان همراه بود که لازم است تلاش آنها را پاس بداریم.

اکبرزاده در خاتمه ضمن دعوت از عموم فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و پژوهشگران برای افزایش غنای این مجموعه ارجمند که در محل خانه یکی از شهیرترین و برجسته‌ترین فعالان اقتصادی و فرهنگی سال‌های دور، یعنی خاندان محترم کلکته‌چی برپاست، ابراز امیدواری نمود فرصت موزه مطبوعات آذربایجان بتواند مجالی نیکو برای این آشنایی فراهم آورد.

انتهای پیام/60012/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول