اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رونمایی از تمبر یادبود موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز

تمبر یادبود موزه مطبوعات آذربایجان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خانه تاریخی کلکته‌چی تبریز رونمایی شد.

رونمایی از تمبر یادبود موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تمبر یادبود موزه مطبوعات آذربایجان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی و اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی در خانه تاریخی کلکته‌چی تبریز رونمایی شد.

این تمبر که به پاس راه‌اندازی موزه مطبوعات استان رونمایی شده بود به سندی برای ماندگاری آن در حافظه تاریخی پست کشور تبدیل شد.

تمبر یادبود موزه مطبوعات استان، با نقش این خانه به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان و همراهی اداره‌کل پست به بخشی از اسناد این موزه در حاشیه مراسم افتتاح آن پیوست و در خاطره ماندگار این موزه ماندگار شد.

قدردان همراهان موزه مطبوعات آذربایجان هستیم

همزمان با مراسم گشایش موزه مطبوعات آذربایجان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت پذیرفت از همراهان راه‌اندازی این مجموعه قدردانی به عمل آمد.

در این مراسم از آقایان فائزی و رضا سرابی، که  با اهدای اسناد تاریخی و روزنامه‌های ماندگار از مشروطه تا دهه‌های اخیر زمینه‌ساز غنای گنجینه این موزه شدند، قدردانی به عمل آمد.

آنان به دلیل ذوق و علاقه شخصی و نیز پیگیری‌ها و مداومت در حفظ میراث مطبوعاتی استان توانسته‌اند از گذشته تاکنون نسبت به جمع‌آوری، خرید و نیز نگهداری اصولی این اسناد مبادرت ورزیده و در نهایت با اهدای مجموعه آثار متنوعی به موزه مطبوعات آذربایجان زمینه‌ساز آشنایی نسل‌های جدید با تلاش‌های فرهنگی بزرگان پیش از خود شدند.

همچنین در این مراسم از مصیب عبدی، که در طول راه‌اندازی و آماده‌سازی موزه، به صورت تنگاتنگ همکاری خود را با این مجموعه انجام داد و گامی موثر در افتتاح موزه مطبوعات آذربایجان برداشت، قدردانی به عمل آمد.

موزه مطبوعات آذربایجان، 24 خردادماه در محل خانه تاریخی کلکته‌چی تبریز، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران استان و اهالی رسانه شهر اولین‌های ایران زمین گشایش یافت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول