اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

TD-LTE ؛ جدیدترین نسل اینترنت ثابت در ایران

اینترنت TD-LTE در واقع جدیدترین نسل اینترنت ثابت به حساب می آید که دارای قابلیت های بالاتری از جمله سرویس دهی بهتر، سرعت بالاتر و خدمات پایدارتر نسبت به سایر سرویس های موجود اینترنت ثابت از جمله ADSL و وایمکس میباشد.

TD-LTE ؛ جدیدترین نسل اینترنت ثابت در ایران

اینترنت TD-LTE در واقع جدیدترین نسل اینترنت ثابت به حساب می آید که دارای قابلیت های بالاتری از جمله سرویس دهی بهتر، سرعت بالاتر و خدمات پایدارتر نسبت به سایر سرویس های موجود اینترنت ثابت از جمله ADSL و وایمکس میباشد. تک نت قصد دارد با ارائه این سرویس در جهت رفع محدودیت های متدوال نسل های گذشته گام بلندی برداشته و مواردی مانند محدودیت های مکانی، عدم امکان جابجایی سرویس، نیاز به استفاده از خطوط تلفنی و لزوم وجود ظرفیت های خالی در مراکز مخابراتی مشترکین کاملا برطرف شده است.

در ایران خدمات متفاوتی مانند 3G ، 4G ، TD-LTE ، اینترنت ADSL و وایمکس برای اتصال به اینترنت وجود دارد اما در این میان استفاده از 4G ، TD-LTE بیش از سایر خدمات است. 4G  و LTE ممکن است از دید بسیاری یک سرویس مشابه به حساب بیاید، اما واقعیت این است که علی رغم برخی شباهت ها، این دو سرویس بسیار متفاوت هستند.

با توجه به اینکه امروزه تقریباً همه امور روزمره از پرداخت قبض های خدماتی گرفته تا آموزش آنلاین ، کار از منزل و حتی سرگرمی از طریق اینترنت انجام می شود، آشنایی با خدمات TD-LTE و 4G و دانستن تفاوتهای آنها کمک زیادی در انتخاب سرویس مناسب به شما می کند. در ادامه توضیح کاملی از هر یک از خدمات را ارائه داده ایم.

برای آشنایی اولیه بد نیست بدانید که کلمه G (Generation) به تولید نسل شبکه ارتباطی تلفن همراه اشاره دارد و 4G به معنای نسل چهارم آن است. LTE نیز مخفف Long-Term Evolution"" میباشد و به بهینه سازی سرعت و پهنای باند متناسب با تأمین نیازهای مصرف کنندگان اشاره دارد.

4G چیست؟

طبق استانداردی که در سال 2008 توسط یکی از «بخش ارتباطات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات» یا ITU-R تصویب شد، در شبکه 4G، سرعت بارگیری و بارگذاری در حین حرکت باید 100 مگابیت بر ثانیه (12.5 مگابایت بر ثانیه) و در حالت ثابت باید حداکثر تا یک گیگابیت در هر ثانیه باشد. این بدان معناست که وقتی سوار ماشین یا قطار می شوید ، باید بتوانید ویدئویی را با آن سرعت دانلود کنید، در حالی که ما به خوبی می دانیم که در کشور ما این چنین نیست. در واقع، طبق آمار "Speedtest" متوسط ​​سرعت دانلود و آپلود اینترنت موبایل در ایران به ترتیب از 27 و 11.39 مگابیت بر ثانیه فراتر نمی رود.

اما اگر سرعت ما حدود یک دهم استاندارد 4G است، چرا در صفحه نمایش موبایل 4G نمایش داده می شود؟ دستیابی به این سرعت ها هنگام تصویب این استاندارد توسط سازمان ذکر شده از ابتدا کمی اغراق آمیز بود، اما شرکت های مخابراتی سرعت شبکه 3G را با استانداردهای جدید تطبیق داده و به استانداردهای بالاتر نزدیک شدند. از طرف دیگر، ارائه دهندگان خدمات و تولیدکنندگان دستگاه های تلفن همراه برای بازاریابی بیشتر، استانداردهای 4G را در محصولات خود اعمال کرده اند. بنابر این علی رغم نمایش اصطلاح 4G در صفحه تلفن همراه ، بسیاری از ما هنگام اتصال به شبکه های همراه اول و ایرانسل هنوز به شبکه های استاندارد 3G مانند HSPA و +HSPA متصل میشویم.

LTE چیست؟

فناوری LTE یا "تکامل بلند مدت" یک نسل خاص از شبکه تلفن همراه نیست ، بلکه راهی است که به 4G واقعی می رسد. LTE به عنوان آخرین معیار نسل چهارم ، در مقایسه با 3G کاملاً طراحی و ساختار جدیدی دارد و به جای باند CDMA، در طیف بی سیم OFDMA و SC-FDMA فعالیت می کند. فناوری LTE برای ارتباط دو طرفه یا دو طرفه شدن در دو حالت FD-LTE و TD-LTE در دسترس است.

مزایای سرویس TD-LTE نسبت به سایر سرویس های اینترنت :

 بالاتر بودن سرعت آپلود تا ۲۰ برابر و دانلود تا ۴ برابر بیشتر
عدم نیاز به خط تلفن
عدم تاثیر مشکلات مربوط به خط تلفن مانند نویز و قطعی بر روی کیفیت سرویس دریافتی
نصب و راه اندازی سریع
امکان استفاده چندین کاربر به صورت همزمان

در ادامه به مقایسه مزایای اینترنت TD-LTE نسبت به شبکه 4G موبایل میپردازیم.

سرعت بالاتر

برخلاف FD-LTE Mobile ، اینترنت TD-LTE در فرکانس های بالاتر کار می کند و این مزیت سرعت بالاتر را امکان پذیر می کند. همانطور که گفتیم ، طبق آمار جهانی ، میانگین سرعت بارگیری و بارگذاری اینترنت موبایل در ایران به ترتیب از 27 و 11.39 مگابیت بر ثانیه بیشتر نیست. در همین حال ، سرویس اینترنت ثابت در ایران به 80 مگابیت در ثانیه می رسد ، یعنی چندین برابر سریعتر. این قابلیت باعث شده که اینترنت TD-LTE بهترین برای ارتباطات تصویری و حضور در کلاس های آنلاین به شمار رود.

علاوه بر این، در روش TDD، به لطف تکنیک هایی مانند تجمیع و افزایش فرکانس ها یا فناوری بیم فرمینگ برای بهبود کیفیت فرکانس در مناطق خاص، سرعت و کیفیت شبکه در صورت لزوم می تواند چندین بار ارتقا یابد.

پایداری بیشتر

پایداری به معنای عدم ایجاد اختلال در اتصال شبکه و حفظ کیفیت یکی از مهمترین معیارهای خدمات اینترنتی است و از این نظر TDD از شرایط بهتری برخوردار است.

در FDD ، فرکانس های اینترنت به سه قسمت تقسیم می شوند، که یکی از آنها عملاً به عنوان مرزی بین دو قسمت دیگر از بین می رود. دو بخش دیگر به آپلود و دانلود اختصاص دارد، اما اگر بار دانلود بیش از حد افزایش یابد، حتی برای بارگیری داده ها نمی توان از آن برای بازیابی اطلاعات استفاده کرد. با این حال در روش FDD، تقسیم فرکانس به صورت هوشمند انجام می شود و اگر جریان دانلود افزایش یابد، میتوان کل فضای فرکانس را به آن اختصاص داد. بنابراین، در صورت فشار بیش از حد بر روی شبکه پایداری سرویس ثابت می ماند.

حجم بیشتر و قیمت مناسب‌تر

همانطور که می دانید بسته های اینترنت همراه نه تنها حجم چندانی ندارند بلکه بالاترین قیمت را در مقایسه با روش های دیگر اتصال به اینترنت دارند. در حالی که پیاده سازی شبکه های TDD پیچیدگی و هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارد و بر همین اساس خدمات با قیمت مناسب تری در دسترس مصرف کنندگان قرار میگیرد. در واقع  اینترنت LTE برای تأمین نیازهای کاربران ثابت مثل خانواده ها طراحی شده است و به همین دلیل بسته های بسیار پر حجم را با قیمت بسیار پایین تر از موبایل ارائه می دهد.

شرکت تک نت با تکیه بر سال ها تجربه در ارائه سرویس TD-LTE به کاربران و همفکری متخصصین در حوزه اینترنت توانسته در ارائه سرویس های اینترنت مناسب پیشرو بوده و علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد فنی این نوع سرویس، پشتیبانی ویژه بازارهای مالی نیز ارائه کند. جهت دریافت جزئیات بیشتر و مشاوره رایگان ( تخفیف 30 درصدی )  با شماره 02145574110 تماس بگیرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول