اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات الکترونیکی در بیمارستان های خراسان شمالی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه بیمارستان های استان به صورت ۱۰۰ درصدی در طرح خدمات الکترونیکی وارد شده اند گفت: پیش بینی شده در بخش خصوصی و دولتی روند ارائه خدمات الکترونیکی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت کامل انجام شود.

پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات الکترونیکی در بیمارستان های خراسان شمالی

محسن رعنایی، ظهر امروز در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی شهرهای استان نسخه نویسی الکترونیک آغاز و کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۱۱۹ پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۱۱۶ نفر نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کرده اند اما ارائه خدمات به صورت ۱۰۰ درصدی نیست.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ۷۷ داروخانه ای که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، ۷۲ داروخانه نسخه را به صورت الکترونیکی بررسی می کنند، گفت: پنج داروخانه دیگر در لیست مراکز روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که تامین دارویشان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و در واقع ارتباط کاری با بیمه سلامت ندارند، براین اساس ۱۰۰ درصد داروخانه ها نسخه نویسی را به صورت الکترونیکی انجام می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر این آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها و درمانگاه ها نیز ارائه خدمات را به صورت الکترونیکی در دستور اجرا قرار داده اند.

وی با بیان اینکه بیمارستان های خراسان شمالی به صورت ۱۰۰ درصدی در این طرح وارد شده اند، گفت: پیش بینی شده در بخش خصوصی  و دولتی روند ارائه خدمات الکترونیکی و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰  به صورت کامل انجام شود.

رعنایی با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته، پنج درصد نسخه ها به صورت الکترونیک انجام می شد، گفت: لازم به ذکر است که این تعداد در فروردین ماه به هشت درصد و براساس آخرین آمار ثبت شده تاکنون ۳۰ درصد نسخه ها در استان به صورت ۱۰۰ درصدی و کامل الکترونیکی انجام می شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: استفاده از دفترچه و کاهش تدریجی استفاده از آن، براساس برنامه های سازمان بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت سال جاری آغاز شده و بیمه شدگان نیازی به دریافت دفترچه ندارند.

وی با بیان اینکه این روند ادامه پیدا کرده است، گفت: چاپ دفترچه برای بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر تعطیل شده  و از ابتدای تیرماه چاپ دفترچه بیمه سلامت در تمامی بخش ها متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول