اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

غربگراها برای انتخابات امریکا در ایران اثرسازی کردند/ برخی در داخل 2 سال برای ایجاد یأس تلاش کرده‌اند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تلاش غربگراها برای ایجاد اثر کاذب انتخابات امریکا در اقتصاد ایران، گفت: پروسه دلسرد کردن مردم توسط عوامل داخلی از 2 سال گذشته با افزایش گرانی‌ها، آشوب در بازار ارز و بورس در کشور شروع شده است.

غربگراها برای انتخابات امریکا در ایران اثرسازی کردند/ برخی در داخل 2 سال برای ایجاد یأس تلاش کرده‌اند

سرویس سیاسی|به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد با نزدیک شدن به انتخابات 1400 و روزهای پایانی تبلیغات کاندیداها و با توجه به اینکه بازار شایعات و خبرهای کذب این روزها داغ است، ضرورت دارد افراد مطلع با تبیین برخی مسائل برای مردم بصیرت‌افزایی و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

در همین راستا در دفتر خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری میزبان حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب شدیم که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

سوال: چرا از این روزها با تعبیر پیچ تاریخی انقلاب و از این انتخابات به عنوان مهم‌ترین انتخابات یاد می‌شود؟

انتخابات جمهوری اسلامی ایران در هر دوره‌ای تیر خلاصی بر تصورات غلط آمریکا و نیروهای داخلی در از بین بردن جمهوری اسلامی بوده و قوام بین‌المللی جمهوری اسلامی در افکار دنیا به انتخابات آن است و چون انتصابات ذیل انتخابات صورت می‌گیرد جمهوری اسلامی به این سادگی در افکار دنیا از بین نمی‌رود.

ادوات ما در ایران به صورت نجومی رشد داشته است؛ با این ادوات نیاز داریم نیروهایی با روحیه و با ثبات قدم در این دولت استقرار یابند چرا که تعدد نیروهای باروحیه گام بزرگی برای تاثیر بر افکار بین‌الملل است و در 43 سال گذشته این ثبات قدم تجلی پیدا کرده و جهانیان توانایی‌های ما را باور کرده‌اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن نبرد فرسایشی را در پیش گرفت اما تفاوت نیروهای جمهوری اسلامی با نیروهای غرب در انگیزه داشتن نیروهای جوان ما بود اما نیروهای غربی پیرمردهایی فاقد انگیزه بیش نبودند اما به گفته مقام معظم رهبری دوران بزن و دررو تمام شده و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و برای سوزاندن ریشه ایران بسیار فرسوده شدند همانا آمریکا رو به زوال و نابودی است.

این شیر آنقدر از پای درآمده که موش هم با گوش او بازی می‌کند و انتخابات ایران برای آمریکای فرسوده بسیار روحیه‌شکن شده است و با تمام توان خود در تلاش است مردم مایوسانه در انتخابات شرکت نکنند.

باید توجه داشت رسانه‌های خارجی در روزهای گذشته تمام مناظرات ایران را ترجمه کرده و دنبال تحلیل‌های بی‌پایه و اساس هستند تا بتوانند بگویند ما توانستیم جمهوری اسلامی را زمین بزنیم و قدرت را از جمهوری اسلامی ایران بگیریم اما این آرزو هیچگاه برآورده شدنی نیست.

سؤال: مشارکت پایین در انتخابات چه دست‌آوردی برای آمریکا دارد و برای دلسرد کردن مردم ایران از انتخابات چه تلاش‌هایی می‌کند؟

آرزوی آمریکا این است که مشارکت کاهش پیدا کند ولو خیلی کم تا بتواند چهره انتخابات ایران را خراب کند و آن را ابزار رسانه‌های بیگانه قرار دهد در این بین برخی افراد در داخل کشور دانسته یا ندانسته حرف آمریکا را می‌زنند کما اینکه پروسه دلسرد کردن مردم توسط عوامل داخلی از 2 سال گذشته با افزایش گرانی‌ها، آشوب در بازار ارز و بورس در کشور شروع شده و سعی شده تیر دلسردی را بر قلب مشارکت بالا، بزند.

در این بین برخی افراد در داخل کشور دانسته یا ندانسته حرف آمریکا را می‌زنند کما اینکه پروسه دلسرد کردن مردم توسط عوامل داخلی از 2 سال گذشته با افزایش گرانی‌ها، آشوب در بازار ارز و بورس در کشور شروع شده است

تظاهرات کف خیابان  تنها با ورود مریض‌القلب‌ها به سیستم دولتی امکان وقوع دارد امثال احمدی‌نژادها و جریان انحرافی در توهم کامل به سر می‌برند و فکر می‌کنند که می‌توانند چهره انتخابات را خراب کنند و با حاشیه‌سازی جریانی کف خیابان ایجاد کنند اما کف خیابان برای آن‌ها نخواهد بود و این حاشیه‌سازی‌ها دیگر نمی‌تواند مردم را فریب دهد؛ در واقع مردم بعد از انتخابات 88 و آن داستان‌هایی که ایجاد شد دیگر در کف خیابان پازل ضدانقلاب را تکمیل نمی‌کنند.

سؤال: انتخابات آمریکا برای ما بسیار مهم بود و بسیاری از مسائل را به انتخابات آمریکا گره زده بودند برخورد مسئولان ما با انتخابات آمریکا چگونه بوده و بالعکس؟

برخی پیشبرد اهداف کشور را به آمریکا پیوند می‌زنند اما به طور واقعی این مسئولان هستند که اثرسازی می‌کنند ولی به یاد داشته باشید تغییر رئیس جمهور آمریکا هیچ تاثیری در رفتارشان با ما ندارد و این مورد توهمی بیش نیست و فقط به خاطر ضعف در رسانه است که هنوز چهره خبیث آمریکا برای برخی شناخته شده نیست؛ مگر ترامپ با یک امضا زیر برجام نزد؟ پس چرا بایدن امروزبا یک امضا به برجام برنمی‌گردد؟

در واقع انتخابات امریکا ارتباطی با مسایل داخلی ما به خصوص مسئله اقتصاد و معیشت نداشت، اما به دلیل اثرسازی که در داخل شکل گرفت، طوری جلوه کرده بود که اگر بایدن بیاید فلان می‌شود ولی اگر ترامپ بیاید بهمان می‌شود.

مناظرات کاندیداهای ما در روزهای اخیر توسط  تمام رسانه‌های خارجی رصد می‌شد تا موردی علیه ما به دست آورند اما خودشان فقط قدرت را از انتخابات آمریکا بازتاب می‌دهند ولی نمی‌دانند این خانه از پایه ویران است و ستون فقرات برجام بر آب ساخته شده است.

سؤال: چرا در سال‌های اخیر مطالبه‌گری ضعیف بوده است و یا در مواردی جواب نداده؟

بالاترین معروف حاکم عادل است؛ تا زمانی که فرد خودش هیچ قدرتی ندارد و توان انجام کاری را ندارد مطالبه‌گری هیچ سودی ندارد و مانند این است که بهترین و قدرتمندترین موتور را دست فرد ناشی سپرد و انتظار بهترین رانندگی را داشت.

در ایران اگر مدیر قوی باشد هر چه خواسته شود صحیح است و می‌توان با چک مطالبه‌گری فرد را از خواب بیدار کرد؛ اما در این دولت به دلیل وجود مدیران خسته و بی‌حال تذکر دادن کاستی‌ها تاثیری ندارد چون در مواردی مسئولان خود را به خواب زده‌اند و بیدار کردنشان هم تقریبا غیر ممکن است.

بنابراین لازمه مطالبه‌گری وجود مسئولانی است که اراده حل مشکلات را داشته باشند وگرنه هر چقدر هم گروه‌های مطالبه‌گر زیاد باشند و مطالبه‌گری‌شان هم قوی باشد ولی مسئولان انگیزه کار کردن نداشته باشند، نتیجه نمی‌دهد.

سوال: اگر در روزهای آینده جبهه انقلاب پیروز میدان شود چه وظایفی برعهده ماست؟

روزهای پسا انتخابات تازه شروع کار است چرا که در این مدت ایرانی را که قابل تبدیل شدن به طلا بوده است تعطیل شده و مواد خام مانده است و باید این خلوص‌سازی در دولت جدید انجام گیرد و استعدادهای درخشان ایران به جهان شناخته شود و این‌ها نیازمند وجود مدیر جهادی و افراد جهادی در بدنه دولت است.

کشور ما امروز نیاز دارد یک مدیریت جهادی در تمام عرصه‌ها شکل بگیرد، سیاست جهادی، فرهنگ جهادی، مدیریت جهادی، اقتصاد جهادی نیاز داریم و این جز با وارد شدن مدیران جوان و انقلابی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/68035

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول