اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتایج فاجعه‌بار محاصره یمن| فوت سالیانه 8000 زن و هر پنج دقیقه یک کودک می‌میرد

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در تجمعی نتایج فاجعه‌بار حملات ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور را تشریح کرد.

نتایج فاجعه‌بار محاصره یمن| فوت سالیانه 8000 زن و هر پنج دقیقه یک کودک می‌میرد

‏به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کادر وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز (دوشنبه) در اعتراض به ادامه تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره یمن و تأثیر آن بر بخش بهداشتی، در برابر دفتر سازمان ملل متحد تجمع کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «نجیب القباطی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن در این تجمع اعلام کرد، حملات مداوم ائتلاف سعودی طی سال‌های گذشته منجر به تخریب ۵۲۷ مرکز درمانی به شکل کلی و جزئی و ۵۰ درصد مراکز درمانی از بخش خدماتی خارج شده است.

وی افزود، از جمله نتایج محاصره این است که در هر پنج دقیقه یک کودک می‌میرید، هر سال حدود ۸۰۰۰ هزار زن می‌میرد و دو میلیون و ششصد هزار کودک از سوءتغذیه رنج می‌برند.

القباطی ادامه داد، ۵۰۰۰ بیمار که دچار نارسایی کلیه هستند نیاز به پیوند دارند و بسته بودن فرودگاه صنعاء زندگی آنها را تهدید می‌کند. یک میلیون و نیم نفر از بیماری‌های مزمن در رنجند و ۳۲ هزار نفر آن نیازمند سفر به خارج برای درمان هستند.

وی تصریح کرد، بیش از سه هزار کودک نقص مادرزادی قلبی دارند. ۵۰۰ نفر از کسانی که دچار نارسایی کبدی هستند نیازمند پیوندند و دو هزار نفر باید پیوند قرنیه شوند . افراد مبتلا به سرطان در حال افزایش است و نام ۷۲ هزار نفر آنها ثبت شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه گفت، محاصره باعث شده ۱۲۰ نوع از داروهای ویژه بیماری‌های مزمن نایاب شود و ۵۰ درصد از دارو‌های ویژه سرطان در دسترس نیست.

‏وی افزود، محاصره مانع رسیدن کامیون‌های حامل دارو شده و بسیاری از این داروها فاسد شده و قیمت دارو بالا رفته است.

اخیرا، بیش از ۷۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از کاخ سفید خواسته‌اند عربستان سعودی را به اتمام محاصره یمن که باعث کمبود غذا و سوخت در این کشور شده ترغیب کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول