اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمله به معترضان آمریکایی با خودرو در مینیاپولیس؛ یک نفر کشته شد

در جریان اعتراضات علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان، یک راننده سفیدپوست با خودرو به سمت معترضان حمله کرد و یک زن را کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

حمله به معترضان آمریکایی با خودرو در مینیاپولیس؛ یک نفر کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مرد سفیدپوست شب گذشته (یکشنبه) به وقت محلی با خودروی خود به سمت جمعیت معترضان به قتل «وینستون بوگی اسمیت جونیور»، جوان سیاهپوستی که ماه جاری میلادی به ضربه گلوله افسر پلیس سفیدپوست در شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» به قتل رسید، حمله‌ور شد و یک زن جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

بنا بر گزارش شبکه «ان بی سی»، پلیس مینیاپولیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که راننده خودرو که پس از حمله به معترضان توسط تظاهرات‌کنندگان محاصره شد و از خودرو بیرون کشیده شد، هم‌اکنون در بازداشت است.

طبق این گزارش، پلیس مینیاپولیس می‌گوید که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این احتمال وجود دارد که مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، یکی از علل حمله این فرد سفیدپوست به سمت معترضان بوده باشد.

محله «آپتاون» که حادثه فوق در آن جا به وقوع پیوست، از زمان قتل اسمیت به صحنه اعتراضات تبدیل شده است.

یکی از افرادی که در صحنه حادثه حضور داشت، در یک کلیپ ویدئویی که بر روی فیس‌بوک قرار داده شده بود، گفت که خودرویی با سرعت بالا به سمت جمعیت مردم حمله‌ور شد و به سمت سطل‌های زباله رفت و به یک خودروی دیگر برخورد کرد و سپس به یک زن برخورد کرد و موجب فوت وی شد.

ویدئوی منتشر شده از این حادثه، معترضان را در خیابان در حال تحویل یک مرد سفیدپوست به پلیس نشان می‌دهند.

اواسط خردادماه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر آن که معاونان پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» با ضربات گلوله یک سیاهپوست دیگر را به قتل رساندند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، در همان روزی که مقام‌های امنیتی آمریکا، میدان «جورج فلوید» واقع در جنوب مینیاپولیس را از حضور معترضان به خشونت پلیس پاکسازی می‌کردند، معاونان پلیس در حین یک عملیات بازداشت یک فرد مظنون، یک سیاهپوست به نام «وینستون بوگی اسمیت» ۳۲ ساله و پدر سه فرزند را با ضربات گلوله کشتند.

در پی این اقدام، معترضان آمریکایی با تجمع در خیابان‌های شهر مینیاپولیس شعارهایی علیه پلیس آمریکا سردادند و خودروها و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و شیشه‌های برخی فروشگاهها را در هم شکستند.

اعتراضات علیه خشونت پلیس در شهر مینیاپولیس از ۱۳ خردادماه آغاز شد و پلیس در جریان این اعتراضات دست‌کم ۹ نفر را بازداشت کرد.

قتل اسمیت درست در نزدیکی محلی صورت گرفته است که سال گذشته، جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست، از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، حین بازداشت توسط شاوین،  مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر جانش را از دست داد. علت بازداشت فلوید از سوی شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، ۲۰ دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم توسط درک شاوین، حدود سه هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه، اواخر اردیبهشت ماه گناهکار شناخته شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول