اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اولیانوف خبر داد؛ نشست ۱+۴ و آمریکا در وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از نشست ۱+۴ و آمریکا در وین برای بررسی پیشرفت حاصل شده در گفت‌وگوهای احیای برجام و همچنین تبادل نظر درباره گام‌های بعدی خبر داد.

اولیانوف خبر داد؛ نشست ۱+۴ و آمریکا در وین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از نشست ۱+۴ و آمریکا در وین خبر داد. 

نماینده روسیه در گفت‌وگوهای برجامی وین در توییتی در این خصوص اعلام کرد: نشست روسای هیأت‌ها در گفت‌وگوهای وین (بدون حضور ایران و بدون حضور کارشناسان) امروز برای ارزیابی کلی پیشرفت حاصل شده و تبادل نظر درباره گام‌های بعدی برگزار شد. 

 

به گزارش فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی خود در خصوص گفت‌وگوهای وین توضیحاتی را ارائه داد. 

خطیب‌زاده بیان کرد: آن‌چه در وین در حال روی دادن است، یک کمیسیون فصلی مشترک برجام است. هدف آن هم بازگشت آمریکا به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است. گفت‌وگوها به هیچ بن بستی نرسیده و هیچ چیز غیرممکنی هم وجود ندارد. گفت‌وگوها درباره برخی ظرایف فنی، سیاسی، اجرایی و حقوقی در حال انجام است. البته دو سه موضوع اصلی باقیمانده که در حال مذاکره در وین است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: خیلی زود است که بخواهیم درباره نتیجه گفت‌وگوها قضاوت کنیم. این دور آخر نخواهد بود و بعید است دور آخر باشد و برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مقرون به صحت نیست.

وی سپس تصریح کرد: آمریکا باید تصمیمات خودش را بگیرد و بداند در موضع برابری با ایران و ۱+۴ در این گفت‌وگوها نیست. آمریکا باید بداند که طرف خاطی و نقض کننده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است و از یک موضع خاطی در این مذاکرات حاضر شده و طبیعی است که باید تضمین‌های لازم را برای عدم تکرار آنچه در دوران ترامپ رخ داد، بدهد. مسیر بازگشت آن هم از نظر ما کاملا روشن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول