اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تخلفات آشکار شهردار کاشمر در انتخابات شورای شهر/ هیأت‌های بازرسی و نظارت گزارش‌ها را تأیید کردند

با آغاز رسمی تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی در شهر کاشمر با انتشار تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی در فضای مجازی شاهد بروز تخلفات آشکار از سوی شهردار این شهر هستیم، به‌طوری‌که هیأت های بازرسی و نظارت بر انتخابات کاشمر این گزارش‌ها را تأیید کردند.

تخلفات آشکار شهردار کاشمر در انتخابات شورای شهر/ هیأت‌های بازرسی و نظارت گزارش‌ها را تأیید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، انتشار تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی در فضای مجازی از همراه شدن شهردار کاشمر با تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر، شائبه تخلف در این حوزه را تشدید کرده است.

بر اساس آنچه در فضای مجازی منتشرشده است، شهردار کاشمر به همراه ۴ کاندیدای ائتلافی که موردحمایتش است در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) که با حضور اقشار مختلف مردم در پارک بانوان این شهر برگزارشده بود حضور یافته و در این مراسم سخنرانی هم داشته است.

همچنین شهردار کاشمر روز گذشته با پخش زنده در اینستاگرام به مطالب عنوان‌شده از سوی برخی نامزدها واکنش نشان داده و در مدت بیش از ۴۰ دقیقه علاوه بر اقدامات و عملکردش به‌نقد عملکرد برخی از اعضای شورای شهر کاشمر در دوره پنجم پرداخته است که در این دوره نیز نامزد انتخابات هستند.

شب گذشته نیز شهرداری با دعوت از هنرمندان کاشمری در حوزه‌های مختلف به همراه خانواده‌هایشان دریکی از تالارهای شهر، میزبان آنان در ضیافت شام بود و شهردار هم که به همراه کاندیداهای موردحمایتش در این جلسه حضور داشت به سخنرانی پرداخت.

دریافت گزارش شائبه تخلف انتخاباتی برخی مدیران در کاشمر

رئیس هیأت بازرسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در کاشمر در گفتگو با فارس گفت: بر اساس قانون و ابلاغ استانداری  خراسان رضوی ورود دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی در تبلیغ له یا علیه هر یک از کاندیداها ممنوع است و این مهم به‌تمامی اعضای شورای اداری شهرستان‌ها ابلاغ‌شده است.

محمود اسفندیاری افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی و در آستانه برگزاری انتخابات بر بی‌طرفی و رعایت موازین قانونی و عدم‌حمایت و پشتیبانی با در اختیار گذاشتن امکانات اداری تأکید شده است و مقرر گردیده که مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی از هرگونه تصمیمی که منجر به سوءبرداشت و حمایت از یک کاندیدای خاص می‌شود پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات به ازای هر شعبه یک بازرس، هر ۱۵ شعبه یک سربازرس و برای امر برگزاری انتخابات در سطح شهرستان یک بازرس ویژه با ابلاغ استانی تعیین‌شده است، ابراز کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور وب‌سایتی طراحی‌شده تا بازرسین به‌صورت آنلاین تخلفات احتمالی روز رأی‌گیری را به‌صورت لحظه در آن ثبت و به بازرسی وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی ارسال کنند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات کاشمر به ابلاغیه رئیس هیأت بازرسی انتخابات خراسان رضوی مبنی بر اینکه هیچ‌یک از ارکان هیأت بازرسی اعم از بازرس، سربازرس و بازرس ویژه نباید شاغل در شهرداری و دهیاری‌ها باشند، اشاره کرد و یادآور شد: برخلاف ادوار گذشته انتخابات، این دستورالعمل در انتخابات امسال مدنظر قرارگرفته است و از به‌کارگیری افرادی که وابستگی به شهرداری و دهیاری داشتند در هیأت بازرسی پرهیز شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون گزارش‌های متعددی از تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی در فضای حقیقی و فضای مجازی به هیأت بازرسی کاشمر واصل‌شده است، تأکید کرد: تمامی این تخلفات مستندسازی و به هیأت بازرسی انتخابات استان و فرمانداری کاشمر به‌منظور جلوگیری از تخلفات آشکار تبلیغاتی و انتخاباتی ارسال‌شده است.

اسفندیاری ادامه داد: تاکنون ۵ جلسه ویدیو کنفرانسی اعضای ستاد بازرسی انتخابات وزارت کشور با هیأت های بازرسی در شهرستان‌ها برگزارشده که در این جلسات ضمن آشنایی با مجموعه قوانین بازرسی، بر رعایت بی‌طرفی در تمامی مراحل انتخابات تأکید شده است.

وی با خودداری از ارائه نام شخص، از دریافت گزارش شائبه تخلف برخی مدیران به هیأت بازرسی کاشمر ابراز کرد: اخبار و گزارش‌های تخلف به‌صورت روزانه به هیأت بازرسی استان ارسال می‌شود و تاکنون نیز گزارش‌های از شائبه تخلف برخی مدیران در شهرستان در امر انتخابات و تبلیغات به استان ارسال‌شده است.

حضور شخص شهردار در برخی محافل انتخاباتی و تبلیغاتی

رئیس هیأت نظارت بر ششمین دوره شورای اسلامی شهر کاشمر نیز در گفتگو با خبرنگار فارس با تأکید بر اینکه پس از آزاد شدن تبلیغات به‌صورت گسترده نحوه رقابت، نوع رفتار و میزان پایبندی کاندیداهای شورای اسلامی شهر کاشمر را نسبت به رعایت قوانین و مقررات رصد و مستندسازی می‌شود، گفت:  خوشبختانه باوجود گروه‌های متفاوتی که دوشادوش هم رقابت می‌کنند در سطح شهر شورونشاط انتخابات واقعاً چشمگیر است.

سید علیرضا نبوی ثالث با اشاره بروز برخی تخلفات تبلیغاتی از سوی برخی نامزدها و نیز حضور شخص شهردار در برخی محافل انتخاباتی و تبلیغاتی، ابراز کرد: در این خصوص اخباری داریم که شخص شهردار در این محافل با تعدادی از نامزدها حضور یافته و در مواردی هم به سخنرانی پرداخته است  که این موضوع نیز به فرماندار، برخی اعضای هیأت اجرایی و بازرسی هم منعکس‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهردار به‌هیچ‌وجه حق دخالت در امر انتخابات را ندارد، افزود: مدتی قبل مطلبی از به نقل یکی از استانداران در رسانه‌ها منتشرشده بود که در آن تأکید شده است که « انفصال‌ازخدمت  در انتظار شهردارانی که در انتخابات شورای شهر شرکت کنند».

دخالت شهردار منجر به تضییع حق سایر کاندیداها می‌شود

رئیس هیأت نظارت بر ششمین دوره شورای اسلامی شهر کاشمر با یادآوری اینکه شورای شهر نهادی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کاملاً غیرسیاسی است، خاطرنشان کرد:  شهرداران حق دخالت در انتخابات شورای شهر را ندارند، چراکه دخالت شهردار منجر به تضییع حق سایر کاندیداها می‌شود.

وی بابیان اینکه بسیاری از کاندیداها به‌صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌اند، بیان کرد: همواره در انتخابات کاندیداهایی هم حضور دارند که وابستگی  جناحی دارند، بنابر این شهردار نباید در ایامی که انتخابات و رقابت ‌آزاد است به نفع یا ضرر کاندیدایی اقداماتی جانبدارانه داشته باشد.

نبوی با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای محرمانه‌ای مبنی بر منع دخالت شهرداران در انتخابات شوراها وجود دارد، یادآور شد: اینکه در شهر کاشمر برابر مستندات موجود شهردار و برخی افراد که در حوزه‌ی پیمانکاری فعال هستند و برای مردم کاشمر چهره شناخته‌شده دارند، همراه با شهردار، از یک ائتلافی که خودشان علناً اقرار دارند حامیان شهردارند خلاف مقررات است و هیئت اجرایی باید با این نوع رفتار‌ها برخورد کند.

وی بابیان اینکه به نام جشن میلاد حضرت فاطمه با دعوت از اقشار مختلف مردم و مسئولین به پارک بانوان، مراسمی برگزار و از آن بهره‌برداری سیاسی می‌کنند، گفت:  اگرچه ظاهر برگزاری مراسم بنام یک موسسه‌ای بود که در حوزه پخت‌وپز فعال است اما شهردار به همراه تعدادی از کاندیداهایی که موردحمایتش بود در این مراسم حاضر می‌شود و به بالای جایگاه می‌روند.

رئیس هیأت نظارت بر ششمین دوره شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به حضور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در این مراسم و انتشار تصاویر این مراسم باهدف بهره‌برداری خاص، بیان کرد: این اقدام علاوه بر تخلف، بازی با آبروی افراد است،  بنابراین، این‌گونه رفتارها و بداخلاقی‌ها کار درستی نیست چراکه این نوع بهره‌برداری‌های سیاسی خلاف مقررات است و  باید این نوع تخلفات از جانب همه مسئولینی  که در راستای حفظ سلامت انتخابات نقشی دارند محکوم و  پیگیری شود.

نبوی بابیان اینکه اعضای هیئت اجرایی به‌عنوان معتمدین مردم، حفظ سلامت انتخابات را بر دوش دارند، یادآور شد: امیدواریم با برخورد جدی با متخلفان در این عرصه، بتوانیم از حقوق همه کاندیداها عادلانه دفاع کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول