اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امور مربوط به کنگره شهدا بی‌منت انجام شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: شهدا بی‌منت و بی‌توقع جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حداقل وظیفه ما نیز این است که در برگزاری باشکوه، جذاب و ماندگار کنگره ملی شهدای استان زنجان کوتاهی نکنیم.

امور مربوط به کنگره شهدا بی‌منت انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی کنگره 3535 شهید زنجانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان، فرماندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و سایر اعضای این کمیته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه وقت زیادی تا برگزاری کنگره 3535 شهید باقی نمانده است، بیان کرد: انتظار داریم در فرصت باقی مانده کمبودهای گذشته جبران و کارها تا زمان برگزاری انجام شود.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به کمیته‌بندی کنگره شهدا بیان کرد: کارهای خوبی از سوی کمیته‌ها انجام شده اما انسجام آنها کم است، در حالی که انتظار داریم دستگاه‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هرکس هرکاری در رابطه با برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا و برای رونق، شکوه و ماندگاری این کنگره به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده انجام دهد شرمنده شهدا نخواهد شد.

خاتمی افزود: امروز این تکلیف همه است تا از کوچکترین کار تا ماندگارترین اثر برای کنگره ملی شهدای استان زنجان انجام دهد در این خصوص کوتاهی نکند.

وی تاکید کرد: برگزاری کنگره شهدای فقط مسؤولیت دستگاه‌های خاصی نیست، چرا که همه موظف و مکلف هستیم در این خصوص فعالیت کنیم چرا که باید ادای دین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان شهادت را بالاترین درجه کارهای خوب عنوان کرد و گفت: شهدا بی‌منت و بی‌توقع جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حداقل وظیفه ما نیز این است که در برگزاری باشکوه، جذاب و ماندگار کنگره ملی شهدای استان زنجان کوتاهی نکنیم.

خاتمی ضمن تاکید بر ورود جدی و عملیاتی توسط دستگاه‌ها برای برگزاری این کنگره، اظهار کرد: در حال حاضر در رابطه با برگزاری کنگره نباید توصیفی عمل کرد، بلکه کاملاً باید به صورت عملیاتی ورود کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین به فعالیت مطلوب کمیته فرهنگی کنگره شهدا اشاره کرد و گفت: امیدواریم سایر کمیته‌ها نیز فعالیت هماهنگی در این باره داشته باشند.

اجرای 72 برنامه درباره شهدا در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۹ عنوان جلسه ملی و استانی توسط ارشاد در حال اجراست، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری نماز، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، چاپ عکس ۸ سال دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تولید محتوا در قالب موشن گرافی و پوستر، تولید محتوا درباره کنگره شهدا از جمله آن بوده است.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه امسال ۷۲ برنامه فرهنگی و هنری در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان با هدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها با هدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ و ایثار و شهادت، بیان حماسه‌ها و تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری، معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر در جامعه و تقویت گفتمان ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در فضای فرهنگ عمومی تدوین شده که با همت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی با استفاده از پتانسیل و توانمندی هنرمندان اجرایی خواهد شد.

وی با ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهیدان گفت: شهدای عزیز ما در زمان نیاز به جان فشانی با اخلاص از جان خود گذشتند تا امروز ما بتوانیم با خیالی آسوده در کنار خانواده‌های خود زندگی کنیم و الان وظیفه ماست تا با انجام درست وظایف محول قدم کوچکی در صیانت از خون این عزیزان برداریم.

احمدخانی با اشاره به جایگاه والای شهیدان در نزد پروردگار افزود: اگر ما تمام تلاش خود را در انجام وظیفه و حل مشکلات و مسائل مردم می‌توانیم در مقابل شهیدان عزیز سربلند کنیم.

نامگذاری کلاس‌های درس به نام شهدا

فرماندار زنجان نیز با اشاره به اینکه جلسات کنگره هر دوشنبه به میزبانی یکی از ادارات کل برگزار می شود و با همکاری سپاه و دستگاه‌هایی که بیشتر نقش دارند، برنامه‌ها پیگیری می‌شود، گفت: یکی از موضوعاتی که در این باره پیگیر بودیم این است که در ورودی همه ادارات یادمان شهدا نصب شود.

رضا عسگری با اشاره به اینکه تعدادی از دستگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند، بیان کرد: در این رابطه الگویی را شهرداری در اختیار ادارات قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بحث مربوط به طرح‌ها نیز انجام شده است، گفت: در قالب طرح دیگری بر آن شدیم که از ظرفیت مساجد و مدارس نیز استفاده کنیم.

فرماندار زنجان ضمن تاکید بر نامگذاری هریک از کلاس‌ها به نام یک شهید بیان کرد: در این باره درخواست دادیم که هریک از کلاس‌های مدارس به نام شهید همان محل نامگذاری شود تا دانش‌آموزان نیز آشنایی بیشتری نسبت به شهدا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کنگره آغاز یک حرکت جاری است، اضافه کرد: تاکید ما این است که کنگره یک حرکت مستمر باشد و به برگزاری کنگره محدود نشود.

عسگری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح می‌توانیم یک حرکت خوب و ماندگار داشته باشیم، تصریح کرد: اما از لحاظ محتوایی نیز همین اقدامات دانش‌آموزی در این بخش موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام نیز در شهر نیک‌پی و ارمغان خانه در حال انجام است، تصریح کرد: در نیک پی نصب المان انجام شده است و در حوزه شهر ارمغان‌خانه نیز المان سفارش داده شده است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه درباره گلزار شهدای زنجان نیز انتظار داریم که به یک حوزه‌ای برای ترویج ایثار و شهادت تبدیل شود، گفت: در مجموع انتظار داریم فعالیت‌ها در شان و شخصیت شهدا انجام شود.

وی همچنین از آماده‌سازی یک استودیو توسط شهرداری برای مصاحبه با خانواده شهدا خبر داد و گفت: خود این امر نیز کمک شایانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با زندگی شهدا خواهد کرد.

نماینده بنیاد شهید نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل ارائه کرد و گفت: در ارتباط با کنگره شهدا ۱۰۵ هزار سند تهیه شده و در ارتباط با ساماندهی گلزار شهدا نیز اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم تا زمان برگزاری کنگره اقدامات به پایان برسد. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز گفت: درخواست ما از ادارات و دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی این است که مستندات لازم را در اختیار این اداره کل برای چاپ کتاب و همچنین ساخت کلیپ قرار دهند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول