اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تدوین کتاب و تصویرنگار کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: به‌منظور به تصویر کشیدن فعالیت‌های مدافعان سلامت، کتاب، تصویرنگار و ویژه‌نامه کرونا در این استان تدوین شده است.

تدوین کتاب و تصویرنگار کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی عصر امروز در نخستین جلسه از کارگروه جامعه پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت و ستاد بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ که در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ایثار و فداکاری مدافعان سلامت در ایام شیوع بیماری کروناویروس، یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را زنده کرد و مسیری برای آیندگان گشوده است که فرزندانمان با الهام گرفتن از این اقدامات زیبا در مسیر اسلام گام بردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: باید فضایی برای برگزاری برنامه‌هایی در راستای به تصویر کشیدن ایثار و گذشت کادر درمان در دوران دفاع مقدس ایجاد شود.

وی تصریح کرد: امروز جهادی در حال انجام است و به تصویر کشیدن فعالیت‌های مدافعان سلامت نیز امری بسیار مهم است که به همت مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان کتاب کرونا، تصویرنگار کرونا و ویژه‌نامه کرونا تدوین شده و امیدوارم بتوانیم گوشه‌ای از زحمات همکاران را به تصویر بکشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ضمن تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که در استانی فعالیت دارم که در دوران رعب‌انگیز و اضطراب‌آور شیوع کرونا ویروس، حتی یک نفر هم محل خدمت خود را ترک نکرد و با روحیه جهادی و ایثارگرانه خدمت کردند و باعث افتخار است که مردم استان سمنان هم در زمان دفاع مقدس و هم در دوران مبارزه با کرونا مردانه ایستادند و کمک کردند.

تفکر انقلابی در مسیر خدمت به مردم تقویت شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته و امسال، سال‌های تلاش جهادی دستگاه‌های نظام سلامت به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در حوزه مبارزه با ویروس کرونا است.

سرهنگ محمدحسن سلامی افزود: از تلاش‌های مخلصانه دستگاه‌های نظام سلامت استان سمنان در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود قدردانی می‌کنم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: هر مسؤول و مدیری در نظام سلامت وظایفی انقلابی بر دوش دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در میان نسل امروز جامعه است.

سلامی ادامه داد: سال گذشته با همت همه دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌ها و نیروهای مسلح حدود هفت هزار برنامه و فعالیت برای بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در استان سمنان اجرا شد که دو هزار فعالیت و برنامه در بستر فضای مجازی صورت گرفت.

وی افزود: تقویت ایمان، اخلاق و معنویت در جامعه، روحیه مجاهدت برای خدا، روحیه حماسی، تفکر انقلابی و جهادی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش آستانه تحمل مردم در برابر مشکلات از جمله مهم‌ترین اهدافی بود که با برپایی این برنامه‌ها دنبال شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: برای پاسداری از انقلابی که ثمره تلاش همه انبیا و اولیای الهی، ثمره قیام عاشورا و ثمره مجاهدت‌های امام راحل و یارانش است، باید در این راه مجاهدت و برای آینده انقلاب اسلامی ایران مجاهدپروری کرد.

سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر بود، افزود: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اسلام و حکومت اسلامی بعد از قرن‌ها زنده شد و در متن زندگی مردم و جامعه قرار گرفت.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب با تحمیل جنگ تمام عیار هشت‌ساله قصد خشک‌کردن ریشه‌های انقلاب را داشتند و این در حالی بود که جنگ تحمیلی خود تبدیل به ریشه‌های محکم این درخت تنومند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ملت ایران در دوران جنگ با حضور در صحنه‌های مبارزه، با پشتیبانی و اتحاد و همدلی توانستند در مقابل دنیا ایستادگی کنند.

سلامی ادامه داد: رزمندگان جوان این مرز و بوم در آن دوران مقدس سلاحشان در مبارزه با دشمن ایمان و توکل به خدا، شجاعت، روحیه حماسی، وحدت، ایثار فراوان، پیروی محض از امام و ولایت بود و ما آثار این ارزش‌ها را به‌وضوح در جنگ هشت‌ساله دیدیم و در مبارزه امروز و فردا هم به این ارزش‌های و ویژگی‌های ارزشی نیاز داریم.

وی تأکید کرد: هر رزمنده در دفاع مقدس خودش را مجاهد فی سبیل‌الله می‌دانست و برای خدا می‌جنگیدید و به یاری خداوند در شرایط سخت باور و یقین داشت و این روحیات باید در جامعه امروز در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و در راه مبارزه با دشمنان تقویت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه هر فردی وظایف و رسالت خود را نسبت به انقلاب اسلامی، کشور و مردم به خوبی بداند، گفت: چهلمین سال دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند بود و ۴۰ مناسبت دفاع مقدس امسال فرصت کم‌نظیر دیگری است که باورها، اعتقادات، اخلاق، معنویت تقویت شود و ارزش‌های انقلاب میان مردم ترویج داده شود.

به گزارش فارس؛ در این نشست اعضای کارگروه در مورد ثبت و بارگذاری برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ در سامانه دفاع مقدس، ارسال برنامه‌های شاخص چهلمین سال دفاع مقدس دستگاه‌های سلامت به دبیرخانه ستاد، تقویت درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، برگزاری دوره معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان، استادان و اعضای هیأت علمی به‌صورت مجازی و یا حضوری و انجام طرح‌های تحقیقاتی و پروژه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس بحث و تبادل‌نظر کردند.

استفاده از ظرفیت دانشجویان جهت ترجمه کتب و مقالات دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان، رزمندگان و ایثارگران و استادان درس دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی، همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های سلامت در تدوین دایره‌المعارف و دانش‌نامه دفاع مقدس، برگزاری محافل خاطره‌گویی، جمع‌آوری اسناد و مدارک و خاطرات رزمندگان دستگاه‌های سلامت و تدوین و چاپ به‌صورت کتاب از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول