اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نبض کند ورزش

شهروندان این روزها به خاطر کرونا در قرنطینه به سر می‌برند و این موضوع سلامت روحی و روانی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

نبض کند ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تعطیلی استخرها، سالن‌های بدن‌سازی، باشگاه‌های والیبال، بسکتبال، کاراته، رشته‌های برخوردی و غیربرخوردی خواب را به چشمان ورزشکاران سنگین و نبض ورزش را کند کرده است.

باشگاه‌داران به‌دلیل هزینه‌های بالای اجاره نمی‌توانند کمر راست کنند و کمتر ورزشکاری است که در راستای المپیاد استعدادهای برتر بتواند بستری برای فعالیت بیابد.

پارک‌های شهر حضور کم‌رنگ ورزشکاران را تا این حد ندیده بودند و شاید ورزش در منزل به نوعی توانسته جای ورزش در باشگاه‌ها را پر کند و ترس از حضور در اماکن عمومی بر آن‌ها غلبه کرده است.

یکی از ورزشکاران بیرجندی که به خاطر کرونا و ورزش در منزل بیش از یک سال در اماکن ورزشی و باشگاه‌ها حاضر نشده، معتقد است: ورزش کردن به شکل دسته‌جمعی و به صورت منظم و با برنامه‌ریزی درست سبب گرم شدن محفل خانواده‌ها، تقویت روحیه شادی و جلوگیری از دلزدگی می‌شود.

رحمانی ورزش به صورت مجازی را تنها راه کسب شادی و تناسب اندام در این دوران می‌داند.

ورزشکاری دیگر هم این روزها از تمریناتش در منزل سخن گفت و اینکه اجازه نداده از ورزش دور شود و فعالیت مجازی جای تمرین در اماکن ورزشی را گرفته است.

یکی دیگر از ورزشکاران افراد را به انجام فعالیت مجازی ورزشی توصیه کرد تا در این ایام ورزش نکردن سبب بی‌تحرکی آن‌ها و مضرات ناشی از آن نشود.

امیدبخش که سال‌ها ورزش را در برنامه روزانه‌اش گنجانده بود، با بیان اینکه ورزش در منزل جای خالی باشگاه را برایم پر کرده است، توصیه کرد: برای انجام ورزش‌های مفرح زمینه را در منزل فراهم کنید تا مجبور نشوید به‌خاطر نداشتن فضای باشگاهی از ورزش دوری کنید.

یکی از بانوان ورزشکار انتظار دارد ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و شامگاهی در پارک‌ها برپا شود تا مثل سابق بتواند در محیط آزاد فعالیت کند.

ریحانی افزود: بساط تمام ورزش‌ها برچیده شده و شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان در باشگاه‌های ورزشی با اطمینان حاضر شد و از سویی در پارک‌ها و فضاهای آزاد برنامه‌های ورزشی اجرا نمی‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند در محیط باز ورزش کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول