اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح جامع پدافند غیرعامل سبب پیشگیری از آسیب‌پذیری‌ استان‌ها می‌شود

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل پیشگیری ویژه‌ای از آسیب‌پذیری‌ها خواهد کرد.

طرح جامع پدافند غیرعامل سبب پیشگیری از آسیب‌پذیری‌ استان‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار مهدی رحیمی عصر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک طرح مهم، سند راهبردی و یک چراغ راهنما به نام طرح مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل، مصون‌سازی استان سمنان افزایش پیدا کرده است و این طرح از آسیب‌پذیری‌ها پیشگیری ویژه‌ای خواهد کرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: اجرای طرح پدافند غیرعامل استان سمنان از دو سال قبل آغاز شده و بیش از پنج هزار و ۶۰۰ دارایی از استان شناسایی شده که ۲۶۸ مورد دارای سطح‌بندی حساس، مهم و قابل حفاظت است.

رحیمی با بیان اینکه سمنان از چند جهت استانی مهم در کشور است، بیان کرد: قرار گرفتن در راه اصلی ابریشم، هم‌جواری با هشت استان کشور، رتبه نخست تولید نمک و گچ کشور، رتبه دوم ذغال سنگ کشور، رتبه سوم کرومیت کشور، رتبه سوم نرخ باسوادی، رتبه ششم در تعداد شهرک‌های صنعتی و قرار گرفتن ۲۵ درصد مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی کشور در استان سمنان، از جمله مواردی است که اهمیت این استان را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی اظهار کرد: بُرش استانی و عملیاتی طرح پدافند غیرعامل استان سمنان امروز انجام و با سرعت و دقت و نظارت ویژه در استان سمنان اجرایی می‌شود.

طرح جامع پدافند غیرعامل؛ نقشه راه دستگاه‌های اجرایی

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل، نقشه راهی مشخص برای دستگاه‌های اجرایی استان در راستای مصون‌سازی مجموعه‌های خود از خطرات احتمالی است.

وی افزود: در سال ۹۷، این طرح در فصل‌های اولیه خود قرار داشت، مشکلات و موانع طی دو سال و نیم گذشته به‌صورت مستمر در جلسات بررسی و رسیدگی شد تا امروز شاهد باشیم در این ایام مبارک، از طرح مطالعاتی این طرح رونمایی شود که بسیار ارزشمند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: در طرح جامع پدافند غیرعامل استان، نقاط آسیب‌پذیر احصا شده و راهکارهای لازم برای مصون‌سازی از خطرات احتمالی برای هر مورد اتخاذ شده است.

خجسته‌پور گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر اهداف این طرح است و همچنین هدف ذاتی تأسیس شوراها که ایجاد هماهنگی مابین اجزا است را محقق می‌کند.

وی بیان کرد: این طرح یک فایل قابل ویرایش است و با توجه به اینکه اماکن و تأسیسات و همچنین نوع و میزان خطرات احتمالی، بروز شده و تغییر می‌کنند، این طرح نیز باید در زمان مورد نیاز ویرایش شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه همواره نیاز است، خطرهای جدید احصا شده و در اولویت قرار بگیرند، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان حساسیت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند و راهکارهای موجود در طرح را مورد استفاده خود قرار دهند.

مشارکت در انتخابات پدافند غیرعامل برابر تهدیدات است

خجسته‌پور بیان کرد: مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات، اقدامی غیرمسلحانه و به نوعی پدافند غیرعامل برابر تهدیدات دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و سایر موارد مرتبط است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هر اقدام غیرمسلحانه در برابر تهدیدات دشمنان، در زُمره پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد که حضور مردم در صحنه‌های انتخابات نیز اقدامی غیرمسلحانه است که باعث می‌شود تهدیدات دشمنان کاهش پیدا کند.

خجسته‌پور اظهار کرد: اوج تجلی حضور مردم، عرصه انتخابات است و اگر بخواهیم به مقوله انتخابات از زاویه دیگر نگاه کنیم، برگزاری، حضور و شرکت در انتخابات، یک اقدام غیرمسلحانه و پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات دشمنان نظام است.

وی گفت: هر زمان که مردم حضور و مشارکت فعال در عرصه‌های حساس نظام جمهوی اسلامی داشتند، در عرصه بین‌المللی نیز حاکمیت، نظام، دولت و دولتمردان ما به پشتوانه این مهم که عامل اصلی بازدارندگی دشمن است، در مذاکره‌ها باقدرت حضور یافتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: دشمن قطعنامه‌ای علیه ایران صادر و کشور را ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار داد، این مهم یعنی مقرر بود، اقدام مسلحانه‌ای علیه کشور صورت‌گیرد و دشمنان علیه کشور جنگ راه بیاندازند، اما با حضور مردم در یک حماسه سیاسی، در یک انتخابات مطلوب، باعث ایجاد بازدارندگی و عقب‌نشینی دشمن شد و قطعنامه علیه کشور را باطل و ایران را از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل خارج کردند.

خجسته‌پور بیان کرد: جنگ مسلحانه‌ای که دشمن قصد راه‌اندازی آن را داشت، به دلیل حضور مردم در صحنه و انتخابات پرشور به‌عنوان یک اقدام بازدارنده، به عقب رانده شد.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم این موضوع با اقدامات بازدارنده ادامه داشته باشد، لازم است به میزان مشارکت و حضور در صحنه مردم به‌عنوان یک امر پدافند غیرعامل و بازدارنده که بسیار حائز اهمیت است توجه شود؛ چراکه این مهم باعث خواهد شد خواب غلط دشمنان با مشارکت مردم به هیچ عنوان تعبیر نشود.

ایجاد پایداری ملی مهم‌ترین عامل بازدارندگی مقابل دشمنان

ایرج کارخایی، مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز اظهار کرد: در آستانه ۲۸ خرداد، روز برگزاری انتخابات قرار داریم. امید است انتخاباتی باشکوه و با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی در روز جمعه برگزار شود.

وی گفت: بی‌شک مهم‌ترین موضوع که منافع ملی و امنیت کشور و آینده مردم را تضمین می‌کند، حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه‌های مختلف به‌خصوص انتخابات است.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: از منظر و نگاه پدافند غیرعامل مهم‌ترین عامل بازدارندگی مقابل دشمنان ایجاد پایداری ملی، تاب‌آوری و صیانت از دارایی‌ها، حضور حماسی و شکوهمند مردم در صحنه‌ها و انتخابات است.

کارخایی عنوان کرد: از این لحاظ می‌توان گفت بهترین دفاع و مهم‌ترین پدافند مشارکت مردم در انتخابات است که انقلاب، نظام و کشور را مقابل دشمنان و بدخواهان بیمه خواهد کرد.

وی افزود: یقیناً ملت آگاه و سربلند ایران اسلامی همچنان که در طول دوره‌های مختلف همواره با صلابت و شجاعت در حفظ و حراست از آرمان‌های خود ایستادگی و پافشاری کرده‌اند، در این عرصه مهم هم برای عزت، اقتدار و عظمت کشور و خنثی‌سازی توطئه‌ها به صحنه خواهند آمد و برگ زرین دیگری در کارنامه سراسر درخشان خود به ثبت خواهند رساند.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان که از محورها و اولویت‌های کاری این اداره کل بوده است با حمایت و مساعدت‌های استاندار و دلسوزی و پشتیبانی همه‌جانبه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به سرانجام رسید و امروز با حضور سردار رحیمی رونمایی می‌شود.

کارخایی تأکید کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل به‌عنوان یک سند راهبردی و عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل استان است که کاری ماندگار و چراغ راهنمایی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: سه هدف اصلی در این طرح از جمله شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیرساختی استان، شناخت دقیق تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها و در نهایت ارائه راهکار واقع‌گرایانه برای برون‌رفت از مشکلات و چالش‌ها از منظر پدافند غیرعامل محقق شده است.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: استان سمنان در یک منطقه استراتژیک و در مرکز کشور قرار دارد و هم‌جوار با هشت استان و چهارراه ارتباطی و کریدور شمال - جنوب (شرق و غرب) و دارای زیرساخت‌های مهم اقتصادی، آموزشی و راهبردی است و از همه مهم‌تر استان سمنان معین استان تهران در شرایط خطر و بحران قرار دارد که در این زمینه یک جایگاه خاص و پر اهمیتی در مقوله پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

کارخایی تصریح کرد: تدوین طرح جامع و اجرای دقیق آن می‌تواند موقعیت استان سمنان را در حوزه پدافند غیرعامل پررنگ‌تر و مؤثر نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب این طرح و خروجی آن و عملیاتی شدن طرح در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر در استان سمنان مورد انتظار است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط درخواست می‌شود، اقدام لازم در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول