اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برنامه‌ریزی بنیاد کرامت رضوی برای محرومیت‌زدایی/ اسکان زائران نیازمند، ایجاد اشتغال و آزادی زندانیان

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: این بنیاد همزمان با دهه کرامت برنامه‌های مخلفی را آغاز کرده که از جمله آن می‌توان به اسکان زائران نیازمند، ایجاد اشتغال و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره کرد.

برنامه‌ریزی بنیاد کرامت رضوی برای محرومیت‌زدایی/ اسکان زائران نیازمند، ایجاد اشتغال و آزادی زندانیان

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس محمدحسین استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این بنیاد برای محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: امسال ویژه برنامه‌های متنوعی توسط ۷ زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی به اجرا گذاشته خواهد شد.

از اسکان زائران محروم تا آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

استادآقا استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر مشهد از جمله فرودگاه، راه آهن و پایانه اتوبوسرانی را از جمله برنامه‌های معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در این دهه اعلام کرد و افزود: علاوه بر آن در دهه کرامت، روزانه از ۲ هزار زائر محروم خراسان رضوی با یک روز اسکان و سه وعده غذای متبرک پذیرایی خواهد شد. همچنین پویش آزادی ۸۸۸ زندانی جرایم غیرعمد با همراهی و مشارکت سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار دارد.

۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند

مدیرعامل بنیاد کرامت در ادامه از آغاز چهارمین مرحله پویش «سفره مهربانی» در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این مرحله ۱۱۱ هزار خادمیار رضوی در سراسر کشور مشارکت دارند و هر کانون خدمتی ۸ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان را با مشارکت خیران و نیکوکاران تهیه خواهد کرد تا با همکاری نهادهای بهزیستی و کمیته امداد، به خانواده های نیازمند اهدا شود.

به گفته استادآقا، اختتامیه طرح «سفره مهربانی ۴» که به تهیه و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی منجر خواهد شد نیز در دهه کرامت برگزار خواهد شد. همچنین مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی، تهیه اقلام ورزشی و توزیع در مناطق کم برخوردار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در سراسر کشور و نیز تجهیز سه زمین ورزشی در حاشیه شهر مشهد را در دست اجرا دارد.

کودکان کار میهمان حضرت رضا (ع) می‌شوند

میزبانی از کودکان کار یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس رضوی در این دهه است. استادآقا درباره جزئیات این طرح گفت: در روز چهارشنبه، ۲۶ خردادماه جمعی از کودکان کار که توسط نهادهای مربوطه شناسایی شده اند، در باغ بیلدر و اردوگاه خاتون میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود و ویژه برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و سرگرم کننده برای آن ها پیش بینی شده است، همچنین شرایط خانوادگی این کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا جهت حمایت و رفع مشکلات آنها اقدام شود.

افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی در سراسر کشور

وی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه اشتغال‌زایی پایدار نیز گفت: اگرچه توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان یکی از طرح های آستان قدس رضوی رضوی است اما مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی، رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی اقشار کم بضاعت به جای توزیع بسته‌های حمایتی نیز مد نظر قرار گرفته و این طرح در مرحله اول در چهار استان سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و لرستان، با توجه به مزیت‌های نسبی هر استان، اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: در چهار استان‌ مذکور با کمک مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی، نسبت به راه‌اندازی واحدهای دامپروری اقدامات لازم انجام شده و حمایت آستان قدس از گروه های هدف به مدت ۳ سال ادامه خواهد داشت. همچنین برای اجرایی شدن این طرح، تسهیلات ۴ درصدی بانکی به خانواده‌های تحت پوشش طرح در اقصی نقاط کشور اعطا می‌شود تا بتوانند مقدمات اشتغال پایدار را فراهم کنند.

طرح‌های حمایتی در خوزستان

استادآقا به طرح های بنیاد برکت برای حمایت از مردم خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: با هدف اشتغالزایی در این منطقه، ۱۱۶ واحد پرورش گاومیش در شهر شعیبیه خوزستان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در دهه کرامت افتتاح خواهد شد. همچنین عملیات اجرایی احداث اورژانس بین جاده‌ای هویزه و بازسازی بخش جراحی بیمارستان محلی این شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این دهه مبارک آغاز خواهد شد.

احداث مدرسه در جوانرود کرمانشاه

استادآقا در ادامه به طرح بنیاد کرامت در استان کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث دبستان ۶ کلاسه در شهر اهل تسنن جوانرود استان کرمانشاه با ۳۰ میلیارد ریال مشارکت سازمان نوسازی مدارس و ۳۰ میلیارد سرمایه گذاری آستان قدس نیز در دهه کرامت آغاز می‌شود.

بهره برداری از مجتمع بین راهی در نقطه صفر مرزی

وی همچنین گفت: بهره بردای از مجتمع بین راهی میرجاوه در نقطه صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان و با اعتباری بالغ بر ۳۶۷ میلیارد ریال و همچنین افتتاح دبستان ۶ کلاسه شهدای قرقی در منطقه محروم مشهد با مشارکت خیران آستان قدس رضوی از دیگر طرح های دهه کرامت است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به ویژه برنامه‌های مؤسسه موقوفه زائر بنیاد کرامت رضوی هم گفت: در دهه کرامت، پذیرایی و برگزاری جشن در مجتمع‌های بین راهی مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است. همچنین مراسمی ویژه ساکنان منطقه حاشیه‌ای منطق طرق و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی از دیگر برنامه‌های حمایتی در این دهه است. استادآقا مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی بنیاد کرامت رضوی را از دیگر مجموعه های ارائه دهنده خدمت برشمرد و گفت: این مرکز با ۵ کلینیک در سطح شهر مشهد در خدمت زائران و مجاوران است و در دهه کرامت نیز با توان مضاعف این خدمت رسانی را دنبال خواهد کرد.

حمایت از اشتغال‌آفرینی برای بانوان سرپرست خانوار

استادآقا به طرح هایی اجرایی توسط مرکز امور بانوان و خانواد بنیاد کرامت رضوی نیز اشاره و اظهار کرد: طی سال و در قالب طرح «زندگی به سبک رضوی» ۳۰ هزار نومزدوج از سراسر کشور تحت پوشش دوره‌های آموزشی این مجموعه قرار می‌گیرند. همچنین به منظور ترویج فرهنگ فرزندآوری، طرح «شکوه مادری» با مشارکت ۷ هزار مادر تحصیلکرده دارای سه فرزند و بیشتر با ۴۰ سال سن در حال اجراست که همه آنها طی سال جاری، به مدت سه روز میهمان حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس خواهند بود. همچنین، پویش «نذر امام» به همت کانون‎های خدمت بانوان و خانواده با هدف آزادی مادران زندانی جرایم غیرعمد آغاز شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: آیین افتتاح جشن‌های تشرف خانگی دختران مکلف سراسر کشور در قالب پویش ملی «دخترماه» از روز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شد و جامعه هدف این پویش، ۸۸۰۰ دختر نوجوان به سن تکلیف رسیده است.

وی از افتتاح نمایشگاه «سرای خاتون» در دهه کرامت با هدف حمایت از بانوان کارآفرین و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار شهر مشهد نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با ۴۰ غرفه به دست بانوان کارآفرین مشهدی دایر شده و تا۳۱ خرداد در باغ اردوگاه خاتون دایر خواهد بود.

تجلیل از دانش آموزان برگزیده طرح «بی نهایت شو»

استادآقا با بیان اهم طرح‌های مؤسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی بنیاد کرامت رضوی نیز ادامه داد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» با اعزام ۳۰۰ کاروان خادمان و با هماهنگی ستاد ملی کرونا، شادی و سرور جشن‌های دهه کرامت را به استان‌های سراسر کشور منتقل می‌کند.

وی اضافه کرد: طرح آموزش «بی نهایت شو» که با مشارکت ۱۲۰ هزار دانش آموز دختر و پسر برگزار شد نیز یکی از طرح‌های موفق فرهنگی و دینی در کشور بود که اختتامیه آن با تقدیراز افراد برگزیده در دهه کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول