اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

استخرها عاری از کرونا هستند / بیکاری 500 ناجی غریق در قم

مسؤول کمیته آموزش هیات نجات غریق و غواصی استان قم از بیکار شدن 500 ناجی غریق ناشی از تعطیلی استخرها بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

استخرها عاری از کرونا هستند / بیکاری 500 ناجی غریق در قم

علی جواهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا آسیب و خسارات بسیار زیادی به استخرها و نیروی انسانی مرتبط با رشته‌های شنا و نجات غریق وارد کرد، گفت: از اسفند ماه سال 1398 که شیوع ویروس کرونا آغاز شد تا پایان بهمن ماه سال 1399 تمام استخرهای موجود در قم تعطیل بودند و از بهمن ماه تا کنون نیز تنها 6 استخر از مجموع 32 استخر در قم فعالیت می‌کند.

جواهری خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا شایعات زیاد مبنی بر اینکه آب عامل انتقال این ویروس است بسیاری از مردم و حتی افرادی که پای ثابت برنامه‌های آموزشی، تفریحی و رقابت‌های این رشته بودند به دلیل ترس از ابتلا به کرونا دیگر هیچ مراجعه‌ای به استخرها ندارند و عملا شنا را کنار گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: این ادعا که شنا عامل ویروس کرونا است بسیار اشتباه بود زیرا تحقیقات متخصص این امر در دنیا ثابت کرد که آب استخرها به واسطه ضد عفونی با کلر، هیچگونه نقشی در انتقال این ویروس ندارد، موضوعی که البته هنوز هم نتوانسته زمینه رونق استخرها را فراهم کند.

جواهری خاطرنشان کرد: متاسفانه قشر ناجی در بین تمام نیروی انسانی فعال در ورزش بسیار مظلوم است، زیرا تعطیلی استخرها از اسفند ماه سال 1398 همزمان با شیوع ویروس کرونا تا کنون بسیاری از ناجیان غریق را بی‌کار کرده و این عزیزان که امرار معاش و تامین مخارج زندگی خانواده خود را از این طریق انجام می‌دادند، اکنون هیچ شغلی ندارند و اکثر خانه‌نشین هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 500 ناجی بیکار بر اثر شیوع ویروس کرونا در قم وجود دارد، در پایان اظهار کرد: امیدوارم با اعتماد سازی مجدد مرکز بهداشت به عموم مردم بابت بی‌خطری و بی‌تاثیری استخرها و ورزش شنا در انتقال ویروس کرونا، بار دیگر شاهد رونق استخرها از تابستان امسال باشیم.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول