اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

برخی از مسئولان قبلی، حرف‌های ضدانتخاباتی منافقین را تکرار می‌کنند

مدیرکل بنیاد هابیلیان گفت: برخی افرادی که جزو مسئولین جمهوری اسلامی ایران بودند دقیقاً همسو و در مدار منافقین دارند شعار عدم شرکت در انتخابات را سر می‌دهند.

برخی از مسئولان قبلی، حرف‌های ضدانتخاباتی منافقین را تکرار می‌کنند

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت ـ زهرا بختیاری: این روزها که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم با اقداماتی مواجهیم که علیه نظام و مردم، توسط دشمن انجام می‌شود. اقداماتی که بعضا تشخیص درست یا غلط بودن تصمیم‌ها را مشکل می‌کند. 

با محمدجواد هاشمی‌نژاد، مدیرکل بنیاد هابیلیان که پژوهش‌هایی در خصوص اقدامات دشمن، خصوصا منافقین در طول سال‌های بعد از انقلاب انجام داده‌ است، به گفت‌وگو نشستیم تا از این تجربیات برای تشخیص حق استفاده کنیم.

*«استقلال آزادی جمهوری اسلامی» شعار محوری

فارس: عملکرد منافقین در تعامل با جمهوری اسلامی چگونه آغاز شد؟

هاشمی‌نژاد: با پیروزی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای روزهای انقلاب و سقوط نظام شاهنشاهی، حرکت‌ها و جریان‌های سیاسی شروع کردند به شکل گیری فعالیت‌هایشان برای آینده کشور و چون جریان غالب مشخص بود که به کدام سمت و سو می‌رود انتخاب مردم هم خیلی واضح و روشن بود. حتی شعارهای ملت هم واضح بود. شعارها، شعارهای اقتصادی نبود بلکه مردم شعارهای فرهنگی و سیاسی سر می‌دادند. سه شعار محوری را در نظر بگیرید «استقلال آزادی جمهوری اسلامی». از این شعار کاملاً مشخص است که قرار است این کشور به کجا برود.

*نظام جمهوری اسلامی و مردم باید تعامل داشته باشند

در اوایل سال‌های انقلاب گروه‌ها و جریان‌های فکری داشتیم که متفاوت فکر می‌کردند و معتقد بودند کشور باید به سمت و سوی دیگری برود. همین وضعیت باعث شده بود که گروه‌ها خط و ربط خود را مشخص کنند و متناسب با همان ارتباط خود را با انقلاب تعیین کنند. یکی از گروه‌هایی که از همان ابتدا شروع کرد جدا کردن جبهه خودش از انقلاب و مردم، همین منافقین بودند. آنها به لحاظ تفکر و نفاقی که در تفکرات التقاطی‌شان بود این کار را انجام دادند. از همان روزهای ابتدایی انقلاب هم جدا شدن‌شان آغاز شد و خود سرکرده منافقین که از زندان آزاد شد، اعلام کرد با پیروزی انقلاب، ما وضعیت بسیار حساس‌تری از سرنگونی رژیم پهلوی داریم. لذا هر چه جلوتر آمدیم عملکرد آنها نشان داد دارند به سمتی می‌روند که نمی‌خواهند با نظام جمهوری اسلامی و مردم تعامل داشته باشند.

*انتخابات از مهمترین موضوعات است

فارس: دهه ۶۰ سال‌های پرحادثه‌ای توسط منافقین برای ملت ایران رقم خورد. آنها در جریان وقایعی مثل انتخابات چه می‌کردند؟

هاشمی‌نژاد: یکی از مسائلی که از همان ابتدا برای جمهوری اسلامی بسیار مهم بود، بحث انتخابات بود. روزهای اول پیروزی انقلاب این موضوع مطرح شد و همچنان بعد از گذشت ۴۲ همچنان انتخابات یکی از مهمترین رویدادها، در کشور است، به خصوص انتخابات‌هایی مثل مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری. در این ایام به خاطر حساسیت‌هایی هم که وجود دارد شرایط خوبی برای زوم کردن نفاق فراهم می‌شود تا بخواهند به نظام ضربه بزنند. دلایل آن هم مشخص است، قرار است برای کشور تصمیم‌گیری جمعی شود و مردم بسیاری از موضوعات را اثبات کنند. در این ایام قرار است در رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدها گاهی اظهار نظرهایی انجام شود که شاید در شرایط عادی گفته نمی‌شود. بنابراین تلاش ضد انقلاب این است برخی خواسته‌های خود را در دهان عوامل ضد انقلاب بگذارد و شرایطی را به وجود می‌آورد که بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

*رعب و وحشت و ناامن کردن فضای انتخابات برای عقب راندن مردم رقم می‌خورد

ما همچنان شاهد فعال شدن گروهک‌ها علیه کشور و انقلاب در شرایط خاص بوده‌ایم. سال‌های قبل گروه‌های چپ در کردستان و جاهای دیگر اقدام‌های تخریبی انجام می‌دادند. آنها بعد از اینکه اعلام جنگ مسلحانه هم کرده بودند درست در ایام انتخابات کارهایی را رقم می زدند، مثلاً ترور انتحاری برای شهادت پدر من درست چهار روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۶۰ بود. سالی که رهبر معظم انقلاب برای اولین بار کاندید شده بودند و درست چهار روز قبل از رای گیری این اتفاق به شکل انتحاری افتاد و موجی را آغاز کرد که دقیقا مشخص است برای ایجاد رعب و وحشت و ناامن کردن فضای انتخابات و کشور و عقب راندن مردم رقم می‌خورد. حوادث تروریستی که توسط گروه‌های دیگر چه در زمان انتخابات در جهت تخریب فضای کشور و چه در حال حاضر به لحاظ پروپاگاندا های وضعیت تبلیغاتی علیه کشورمان وجود دارد. حوادثی که در انتخابات قبلی هم می‌بینیم یکدفعه هجمه‌های وسیعی از رسانه‌های خارجی علیه کشورمان انجام می‌شود. 

*تلقی دشمن از مردم ایران معکوس است

فارس: جنایات منافقین چه تاثیری بر حضور مردم در صحنه‌هایی مثل انتخابات داشت؟

خرابکاری منافقین برای برخی‌ها این گمانه زنی را ایجاد می‌کرد که ممکن است در حضور مردم اثر داشته باشد و در واقع تلاش منافقین بود که چنین کاری بکنند اما سرانجام میزان رأی و حضور مردم درست معکوس این خواسته بود. مثلاً ما شاهد بودیم در حادثه‌ای که در دهه ۶۰ و در حزب جمهوری اتفاق افتاد در هفتم تیر ماه، بلافاصله بعد از مدتی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و شهید رجایی با رأی بسیار بالایی توانستند به ریاست جمهوری برسند و حدود ۱۶ میلیون رای بیاورند که فکر می‌کنم بی سابقه بود. در صورتی که یک سال و نیم پیش از او ابوالحسن بنی‌صدر که او هم برای رأی بالایی داشت حدود ۱۱ میلیون رأی آورد.

و جالب است بعد از شهادت شهید رجایی که رهبر معظم انقلاب در مهر ماه سال ۶۰ رییس جمهور شدند بالای ۱۸ میلیون نفر به ایشان رأی دادند. این روند نشان می‌دهد که تلاش منافقین و رسانه‌های ضد انقلاب برای کمرنگ کردن حضور مردم کاملاً نتیجه عکس داشته است و تلقی دشمن از مردم ایران معکوس است.

*فکر می‌کردند مردم هم نظاره‌گری بیش نیستند

همچنانکه حوادث جنایتکارانه‌ای که بعدا هم اتفاق افتاد درست معکوس این قضیه را می‌دیدیم. مثلاً دشمن تصورش این بود وقتی حادثه حزب جمهوری اتفاق افتاد و ۷۲ نفر به شهادت رسیدند کشور نظام تحرکاتی خودش را از دست می‌دهد و از تعادل خارج می شود و آنها می‌توانند در این بر هم خوردن تعادل، سوار کار شوند. فکر می‌کردند مردم هم نظاره‌گری بیش نیستند.

در صورتی که قضایا کاملاً چرخید و حضور گسترده مردم در همه کشور این توطئه را خنثی کرد و مراحل بعدی هم به همین شکل بود. همه اینها را که کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم محاسبات دشمن اشتباه از کار درمی‌آید.

* آنها همیشه جنایتکارترین عنصرها در دنیا بودند

فارس: چطور می‌شود کسانی که ادعای حقوق بشری دارند از چنین کسانی حمایت کنند؟

هاشمی‌نژاد: وقتی ما به حوادث ۴۰ ساله جنایات منافقین بعد از جنگ مسلحانه‌شان در خرداد ماه سال ۶۰ بر می‌گردیم تا کنون آنها همواره پشتیبان‌هایی نظیر صدام جنایتکار داشته‌اند یا در زمان‌های خاص پشتوانه‌هایی مثل آل سعود داشته‌اند. آنها همیشه جنایتکارترین عنصرها در دنیا بودند که جنایت را خیلی تئوریزه کرده‌اند و این کار را به راحتی انجام می‌دهند. اما هر جایی که مسائل حقوقی و حضور مردم مطرح است سازمان در آنجا توفیقی نداشته است. ما لیست ۱۷۰۰۰ شهید ترور را در کشور داریم.

اما بنا بر اسناد موجود جاهایی مثل وزارت امور خارجه آمریکا، مثل سازمان دیده بان حقوق بشر که به صورت رسمی بعضاً و بدون هیچ ملاحظه‌ای و به خاطر دشمنی که با جمهوری اسلامی دارند کارهای زیادی مرتکب شده‌اند ما در عین حال در بحث سازمان منافقین که می‌رسد، هیچ روزنه‌ای که بخواهد نشان دهد پشت سر منافقین در مقابل جمهوری اسلامی بوده اند، پیدا نمی‌کنید. حتی زمانی که از آنها حمایت می‌کردند یعنی باید حتماً صدامی باشد که به صورت آشکار و علنی از آنها حمایت کند و یا آل سعود که باز آنها هم سعی می‌کنند با فاصله این حمایت را علنی کنند. منافقین این موضوع را به خوبی دریافته‌اند.

خیلی عجیب است که اکنون عده‌ای با دیدن آن همه فجایع منافقین، به مجازات‌های دهه ۶۰ اشاره می‌کنند و از آن به اعدام‌های دهه ۶۰ یاد می‌کنند در حالی که آن موضوع مجازات منافقین بود. ‌جمهوری اسلامی تا زمانی که با جنایت منافقین مواجه نشده بود دست به اقدامی علیه آن‌ها نمی‌زد، حتی خودشان هم می‌گویند.

*منافقین با اسلحه‌های گرم و با تیغ موکت‌بری مردم را به شهادت می‌رساندند

فارس: اعدام‌های دهه ۶۰ در واکنش به کدام اقدامات جنایتکارانه بود؟

هاشمی‌نژاد: ما فراموش نمی‌کنیم که منافقین علاوه بر اسلحه‌های گرم با تیغ موکت بری مردم را به شهادت می‌رساندند.کاملا مشخص بود که می‌خواستند تعامل‌ها را به شکل خشونت‌آمیز در بیاورند و بروند به سمت خشن شدن. بنابراین ما با مجازات آنها مواجه بودیم. وقتی این اقدام های تروریستی را از آنها می‌دیدیم طبیعی بود که پشت سرش مجازات‌هایی رخ دهد.

وقتی بمبگذاری در حزب جمهوری اسلامی رخ داد عده‌ای از آنها دستگیر و مجازات شدند. وقتی رئیس جمهور ما و نخست وزیر ما و ائمه جمعه ما را به شهادت می رساندند ما با مجازات آنها مواجه می‌شدیم. مردم کوچه و بازار صرفاً به خاطر یک عکس امام به شهادت می‌رسیدند. مثلاً یک کودک سه ساله در یک کانتینر زنده زنده سوزانده می‌شود، چرا؟ چون این کانتینر برای جهاد سازندگی بود.

منافقین با این روند مشکل داشتند و جنایات فراوانی هم به این شکل انجام دادند. خوب طبیعتاً این کارها مجازات به دنبال دارد و صرف گفتن اعدام آنها، به نظر من اشتباه است.

* یک پای اطلاعاتی و عملیاتی صدام روی شانه‌های منافقین بود

فارس: همکاری منافقین با صدام را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هاشمی‌نژاد: موضوع اتحاد آنها با صدام هم وجه‌های گسترده‌ای داشت که یک بخشی از آن در داخل کشور بود. دشمن در مورد هیتلر هم چنین کاری را راه انداخت و عوامل مختلفی بود که برای انجام اقداماتش علل‌هایی جور می‌شد. این وضعیت را صدام هم نیاز داشت و بهترین ابزار در این قضایا منافقین بودند که از ابتدا دستشان با هم در دست همدیگر بود و می‌دانستند در این تقابل می‌توانند بهره‌های زیادی ببرند. صدام با آنها همکاری داشت، لذا ما شاهد بودیم یک پای اطلاعاتی و عملیاتی صدام در روی شانه‌های منافقین بود. اینکه کدام مراکز حساس کشور هستند که اگر صدمه ببینند کشور صدمه زیادی می‌بیند. یا کدام موضوعات هستند که اگر اتفاقی بیفتد نارضایتی‌های فراوانی در بین مردم به وجود می‌آورد. بمباران شهرها و تبعاتی که بعد از این بمباران‌ها برای مردم به وجود می‌آید اطلاعاتی بود که منافقین به عنوان خدمات به صدام ارائه می‌کردند و بخشی از آن‌ها همان کسانی بودند که در داخل زندان بودند و خانواده‌های آنها بعضا خارج از زندان کارهایشان را پیش می‌بردند.

که بارها خود سازمان منافقین در اسناد و مدارک شان به آن اشاره کردند. لذا وقتی ما به سال ۶۰ نگاه می‌کنیم با یک مشت خائن وطن فروش در زمان جنگ مواجه هستیم. می‌دانید که قواعد کشورها، هر چقدر هم خود را بسیار دموکرات بدانند در زمان جنگ رویکردشان متفاوت می‌شود و این یک موضوع طبیعی است.

کشور فرانسه که هیچ مدل اعدامی در آن وجود ندارد، حتی اگر کسی نصف فرانسه را قتل عام کند، اما در زمان جنگ این قضیه متفاوت می‌شود و ۱۰۰ نفر از جاسوس‌های فرانسه اعدام می‌شوند، چون در شرایط جنگی به کشور خیانت کردند. این در همه کشورها مرسوم است.

منافقین یک عده زیادی از افرادشان را قرار داده بودند برای جمع آوری اطلاعات برای اینکه بازتاب و جنایات صدام را جمع‌آوری کنند.

*تبیین صحیح تاریخ انقلاب اسلامی مغفول مانده

فارس: چطور می‌شود جنایات منافقین را وارونه جلوه داد؟

هاشمی‌نژاد: با گذشت سی سال و درست تبیین نشدن موضوعات و سبب شده است کسانی که دست در جنایت‌ها و خیانت‌های فراوان داشتند، آنهم کنار صدام و علیه مردمشان کار کردند، حالا ادعای بی‌گناهی کنند. 

آنها از این غفلت مسئولان استفاده کردند می‌خواهند حالا که دو نسل عوض شده و ممکن است اطلاعات کمی داشته باشند، از آن ماجرا به نفع خود علیه کشور استفاده کنند چرا که دستاویز دیگری ندارند و متاسفانه اتفاق بد این است که بر اثر کار نکردن روی این موضوعات و درست تبیین کردن تاریخ انقلاب اسلامی سبب شده است که یکی دو نسل چندان آشنایی با پیشینه کشور خود در دو سه دهه گذشته نداشته باشند و از طرف دیگر کسانی که این سوابق را دارند و آگاهی کامل دارند در شرایط خاص تلاش می کنند همین حرف‌ها و همین مطالب ناسنجیده را استفاده کنند برای رقابت‌های سطحی و سخیف انتخاباتی که خیلی هم زود گذر است. این ایام یک فرصت و دریچه برای دشمن فراهم می‌کند که از بین صحبت‌های سیاستمداران، برای خودشان سوژه انتخاب کنند که بتوانند اقدامات بعدی را روی این موضوع استوار کنند.

جای تاسف دارد که سیاستمداران ما در این قضایا حواسشان نیست. امیدواریم این اتفاق‌ها و بحث‌های انتخاباتی کاندیداها از منافع ملی کشور فراتر نرود و بحث‌های انتخاباتی زودگذر و کوتاه‌ مدت انتخاباتی را به هر قیمتی پیش ببرند. زیرا این صحبت‌ها به لحاظ اینکه از افراد موثر در جامعه سر می‌زند گاهی تأثیرات عمیقی در جامعه می‌گذارد و گاهی تاثیرات زیادی روی افرادی می‌گذارد که هیچ آشنایی با این شرایط نداشتند.

*توهم دشمن!

رسانه‌ها خیلی می‌توانند کمک کننده باشند. ما در دهه اول انقلاب شاهد این بودیم که اقدامات جنایتکارانه به صورت خیلی آشکار و واضح و بدون هیچ پرده پوشی انجام می‌شد. تلقی دشمن این بود که کشور در حال جنگ است و تجربه کشور داری در مسئولین وجود ندارد و محاصره اقتصادی هم هستیم. همه دنیا چه شرق و چه غرب دارند به صدام کمک می‌کنند و به لحاظ نظامی و قدرت نظامی می‌توان جمهوری اسلامی را از پای درآورد و مردم را به عقب راند.

*کشور توانست با همه مشکلات قوی‌تر هم شود

دیدیم که همه جنایت‌ها را به صورت آشکار انجام می‌دادند، بمبی که در میدان امام جلوی ساختمان بزرگ مخابرات کار گذاشتند، ۳۰۰، ۴۰۰ نفر به شهادت رسیدند و حفره بزرگی آنجا ایجاد شد و هیچ ابایی هم نداشتند از کشتن مردم کوچه و بازار و افراد موجه.

آنها برای عقب راندن مردم از صحنه حضور فیزیکی این نوع اقدامات را انجام می دادند بدون اینکه نگران بعد از آن قضایا باشند. اما کشور توانست به آنها غلبه کند و حتی قوی‌تر هم شود. برای همین دشمن به جنگ نرم که در تاریخ هم نشان داده این گونه جنگ موثرتر بوده است، روی آورد. این که وقایع را وارونه جلوه دهند و تاریخ را جعلی تعریف کنند. چرا که کارهای خشن باعث می‌شود مردم متحد شوند و همانطور که در جنگ همه با هم متحد شدند و این پیروزی‌ها را به وجود آوردند.

 

* ۳۰۰ آدرس فیک پیدا کردیم 

فارس: در جنگ نرم عملکرد منافقین در دشمنی با نظام اسلامی چگونه است؟

هاشمی‌نژاد: ما در بنیاد هابیلیان با رصدی که کردیم حدود ۳۰۰ آدرس فیک پیدا کردیم که هیچ کس پشت سر آن نبود و ربات بودند، این آی‌دی‌ها متعلق به منافقین بودند و روزانه مطالب خشونت بار را منتشر می‌کردند و به صورت اتوماتیک مطلب تولید می‌کردند. با نامه‌نگاری‌های هم که با مسئولین نرم‌افزارهای خارجی کردیم این آیدی‌ها بسته شد.

*تصور اینکه کسی بخواهد به لحاظ نظامی بر کشور ما فائق بیاید کودکانه است

تصور اینکه کسی بخواهد به لحاظ نظامی بر کشور ما فائق بیاید خیلی کودکانه است. همانطور که شاهد بودیم خشن‌ترین چهره ضد ایرانی که در آمریکا می‌توانست سر کار بیاید رئیس‌جمهور شد و در همین منطقه ما شاخش را شکستیم. اگر هر جای دیگری بود پیش‌بینی جنگ و تقابل نظامی می‌شد اما او این کار را به سمت دیگری برد و بزدلانه فرمانده سپاه قدس را در خاک کشور دیگری به شهادت رساند. همه اینها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران قدرتی بلامنازع دارد.

منافقین در جعلی نشان دادن وقایع تبحر دارند. عوامل خود را طوری شستشوی مغزی می‌دهند که فرد ۲۰ سال یا ۳۰ سال خانواده خودش را نبیند و وقتی بعد از سه دهه خانواده‌اش برای دیدن او پشت دیوارهای پادگان اشرف می‌روند می‌گویند اینها مزدوران جمهوری اسلامی ایران هستند.

منافقین تلاش دارند افراد خود را اینگونه نگه دارند و روش‌شان این است. آنها می‌خواهند حافظه تاریخی ملت ایران را هم پاک کنند و رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع هم هشدار دادند که دشمن تلاش دارد نقاط درخشان ما را معکوس جلوه دهد.

برخی مسئولین همسو و در مدار منافقین شعار عدم شرکت در انتخابات سر می‌دهند

فارس: ردپای دشمنان انقلاب را در داخل کشور چطور می‌بینید؟

هاشمی‌نژاد: شواهدی وجود دارد که اکنون هم منافقین مانند دهه اول انقلاب می‌توانند به مسئولین ما نفوذ کنند همانطور که بنی صدر طعمه آنها شد. همین الان هم داریم افرادی که جزو مسئولین جمهوری اسلامی ایران بودند و دقیقاً همسو و در مدار منافقین دارند شعار عدم شرکت در انتخابات را سر می‌دهند. این همسویی و همراهی به این معناست که مواضع آنها با هم یکی است.

در سال ۸۸ که آن فتنه رخ داد خانم مریم رجوی به صراحت گفت آقای کروبی و آقای موسوی ما با جمهوری اسلامی هیچ حرفی غیر از آنچه شما می‌گویید نداشتیم و حرف ما هم دقیقاً همین هست که شما می گویید، ما سال ۶۰ آغاز کردیم و شما سال ۸۸ شروع کردید.

در انتخابات پیش رو هم افرادی مردم را تشویق می‌کنند به عدم شرکت در انتخاب که دقیقاً همان چیزی است که سال‌ها منافقین به دنبال آن هستند و سرکرده منافقین بیانیه‌ای صادر کرد و همین موضوع را خواست.

در این شرایط کاندیدایی که می‌خواهد مسئولیت در جمهوری اسلامی بپذیرد باید خطوط و جریانات دشمن را بداند. باید بداند چه کسانی دستشان تا در خون مردم جمهوری اسلامی آلوده است.

فارس: عده‌ای از مردم ممکن است با تغییر موضع کسی که روزی در نظام جایگاه خوبی داشته، دچهر سردرگمی در انتخاب راه درست شوند. در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب چنین تجربیاتی وجود دارد؟

ما باید تلاش کنیم افراد را به خاطر مواضع شان بشناسیم نه به خاطر خودشان و حق را صرفاً با افراد محک بزنیم. خیلی از انتخاب‌های ما می‌تواند سنگ محک مهمی باشد و بتوانیم در شرایط حساس تشخیص دهیم این که دشمن دارد در چه مداری حرکت می کند. و برخی از این افراد که در داخل هستند چگونه آنها را همراهی می کنند. همانطور که ما در تاریخ انقلاب داشته ایم عده ای مفسر قرآن و یا معلم اخلاق بودند هم پایشان لغزیده و از مدار انقلاب و جمهوری اسلامی خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول