اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

رنج بانوان بوشهری از کمبود فضای تفریحی

مدیر دفتر قضایی دادگستری بوشهر گفت: مردم بوشهر به‌ویژه زنان بوشهری از کمبود فضای تفریحی رنج می‌برند، فضایی که برای زنان طراحی‌شده توسط انگاره‌های مردان ایجاد شده و پارک بانوان محلی برای تفریح مردان شده است و نه‌تنها در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بلکه در طراحی و برنامه‌ریزی‌های فضای شهری به نیازها و الزامات خاص زنان باید توجه شود.

رنج بانوان بوشهری از کمبود فضای تفریحی

پروین خوشبخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به اولویت‌های اصلاحی در مجموعه شورا و شهرداری بوشهر اظهار داشت: صداقت، شفافیت و کارآمدی مدیران، اولین اولویت در خدمت‌رسانی به مردم است زیراکه مفاسد اقتصادی، مفاسدی همچون فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی را به دنبال دارد و در دوره فعلی هم شاهد چنین تخلفاتی در شورا و شهرداری بوشهر بوده‌ایم. همچنین سامانه شفافیت، قابل‌ اعتمادترین سازوکار برای افزایش مسؤولیت‌پذیری، ارتقاء شایسته‌سالاری و مشارکت فعال و مؤثر مردمی است.

راهکارهای شفافیت در شورای شهر

مدیر دفتر قضایی دادگستری بوشهر در خصوص راهکارهای شفافیت در شورای شهر ابراز داشت: اعلام اموال و دارایی‌های اعضای شورای شهر، قبل و بعد از مسؤولیت، راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت برای ثبت آراء، مصوبات و مشروح جلسات شورا جهت اطلاع شهروندان و همچنین ثبت برخط تمامی مناقصات و مزایدات از دسته اقداماتی است که می‌توان در شورای شهر انجام داد.

این کارشناس حقوق در خصوص چگونگی دریافت عوارض شهرداری از دستگاه‌های متخلف بیان کرد: کمیته حل اختلاف میان شهرداری و دستگاه‌های وصول‌کننده باید تشکیل شود تا بتواند با تصویب تسهیلات تشویقی به‌منظور ترغیب شهروندان در پرداخت به‌موقع عوارض در زمان محدود و همچنین تسهیلات برای بدهکاران عوارض همچون موارد معافیت، بخشودگی کاهش و تخفیف اتخاذ تصمیم نمایند. همچنین ایجاد سازوکار الکترونیک و ثبت امتیاز مالی برای افرادی که از این طریق عوارض را پرداخت می‌نمایند شیوه از تأثیرگذاری خواهد بود.

رنج بانوان بوشهری از کمبود فضای تفریحی

خوشبخت با اشاره به نبود تفرجگاه مناسب در بندر بوشهر گفت: مردم بوشهر به‌ویژه زنان بوشهری از کمبود فضای تفریحی رنج می‌برند، فضایی که برای زنان طراحی‌شده توسط انگاره‌های مردان ایجاد شده و پارک بانوان محلی برای تفریح مردان شده است و نه‌تنها در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بلکه در طراحی و برنامه‌ریزی‌های فضای شهری به نیازها و الزامات خاص زنان باید توجه شود.

وی افزود: تفرجگاه‌های اختصاصی بانوان جزو مکان‌های امن و شادی هستند که بانوان می‌توانند در آن لحظه‌ای خلوت کرده یا برحسب علاقه‌مندی خود از امکانات رفاهی تفریحی بهره‌مند شوند یا با توجه‌ به سلایق خود از هم‌نشینی با دیگر بانوان در یادگیری هنرهای دستی و بومی، کتاب‌خوانی، شعرخوانی بهرمند شوند و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنند.

خوشبخت در خصوص اعتبارات ورزشی شهرداری‌ها گفت: شهرداری از نظر قانونی برای تیم‌داری و حمایت از ورزش قهرمانی وظیفه نداشته و از طرفی ساختار این مجموعه هم مناسب این امور نیست. شهرداری می‌تواند برای حمایت از ورزش قهرمانی می‌تواند بودجه‌ای را مصوب و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان که متولی امر است، قرار دهد. ورزش همگانی در حیطه اختیارات شهرداری می‌باشد و این‌که بودجه در اختیار دو تیم خاص قرار گیرد منصفانه نیست.

مدیر دفتر قضایی بوشهر در خصوص فضای سبز بندر بوشهر گفت: سرانه فضای سبز در شهر بوشهر حدود ۵٫۷ مترمربع است که بر اساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفر در سال ۹۹ پایش شده است. شاخص سرانه فضای سبز کشور بین هفت تا ۱۲ مترمربع برای هر نفر در نظر گرفته‌شده است که نشان می‌دهد بوشهر تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی افزود: به‌جای درختان کنه کارپوس که تنها سودی برای شهرداری نداشته بلکه چون اختاپوسی برای زیرساخت‌های شهری شده است باید به حاشیه شهر منتقل شده و درختان بومی را جایگزین آن کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول