اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید کیت‌های آزمایشگاهی سلولی و مولکولی توسط دانش‌بنیان‌ها

یکی از نیازهای اصلی پژوهش‌های کاربردی سلولی و مولکولی، خدمات آزمایشگاهی دقیق و کیت‌های تشخیصی است که توسط فعالان فناور داخلی ارائه می‌شود.

تولید کیت‌های آزمایشگاهی سلولی و مولکولی  توسط  دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پوران کریمی مدیرعامل شرکت یاخته پژوهان سارای از ارائه خدمات فناورانه و تخصصی سلولی مولکولی گفت و ادامه داد: این خدمات بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرفیایی و  برای تمامی حوزه‌های فناوری زیستی ارائه می‌شود. همچنین تولید کیت‌های تخصصی نیز در فرآیند طراحی و تولید قرار دارد.

این فعال فناور از  اجرای طرح‌ های پژوهشی با روزآمدترین روش‌های آزمایشگاهی گفت و ادامه داد: استفاده از تکنیک‌های تخصصی و پیشرفته وجه فناورانه این مجموعه است و با استفاده از ایمنوبلاتینگ، الایزا، کشت سلولی، فلوریمتری، فلوسیتومتری، کالریمتری، ایمنوهیستوشیمی توانستیم زمینه را برای توسعه تعدادی از  پژوهش‌های فناورانه و محصولات دانش‌بنیان این حوزه فراهم کنیم.

مدیرعامل یاخته پژوهان سارای، به ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته کشور، افزود: در حال حاضر در این شرکت 61 نفر به صورت مستقیم و 61 نفر دیگر به‌طور غیر مستقیم فعالیت می‌کنند.

 

خدمات فناورانه در حوزه پژوهش‌های زیستی

این فعال فناور، از ارائه تجهیزات و روش‌های آنالیز با کمک روش‌های مبتنی بر استانداردهای جهانی گفت و افزود: برای مطالعه پروتئین‌ها و اسیدهای نوکلئیک در مواد زیستی، انجام آنالیزها و اجرای صحیح روش‌های آزمایشگاهی پیچیده بوده و نیاز به دانش فنی بالا دارد.

وی با بیان این‌که آزمایش‌های زیستی با کیت‌های تشخیصی اختصاصی انجام می‌شود، ادامه داد: کیت‌های موجود در بازار برای افراد غیر حرفه ای طراحی شده اما موفق شدیم این آزمایش‌ها را با استفاده از کیت‌های تخصصی و با هزینه‌ای پایین‌تر انجام دهیم.

کریمی ادامه داد: همچنین خدمات الایزا با قیمتهای اقتصادی و در عین حال با کیفیت کرده است .این نوع از خدمات آزمایشگاهی به طور ویژه در این آزمایشگاه با این شیوه انجام می‌شود.

مدیرعامل یاخته پژوهان سارای از توانمندی در حوزه کشت سلولی گفت و افزود: کشت سلول‌ها به طور متداول برای مطالعات آزمایشگاهی کاربرد دارد. کار با سلول‌ها بسیار پیچیده بوده و نیازمند دانش فنی بالایی است که معمولا سلول‌ها یا مستقیما از بانک‌های سلولی خریداری یا از بافت تازه استحصال می‌شوند؛ سپس کشت داده شده و مداخله‌های لازم در آن‌ها انجام می‌شود.

 

توسعه پژوهش‌ها و محصولات ایران‌ساخت با ارائه زیرساخت با کیفیت و کارآمد

این فعال فناور، به پروژه‌های دانشگاهی و پژوهشی در دست انجام اشاره کرد و افزود:یکی از پروژه های فناورانه در زمینه نورولوژی است. این پروژه از چند بخش تشکیل شده که نخستین بخش آن انجام آنالیزهای پروتئومیکس است که بخش تکمیلی آن با همکاری دانشگاه ادنسه دانمارک انجام خواهد شد.

مدیرعامل یاخته پژوهان سارای، مهم‌ترن عامل در توسعه محصولات دانش‌بنیان و توسعه پژوهش‌های کاربردی و خدمات را در اختیار قرار داشتن خدمات و تجهیزات کارآمد و با کیفیت دانست و افزود: برای یک پژوهشگر حوزه سلولی و مولکولی مهم است که به‌راحتی و با هزینه‌ای معقول، از تجهیزات با کیفیت و خدمات مطلوب استفاده کند. البته جریان سازی در این روند تولیدکنندگان محصولات ایران‌‌ساخت بتوانند توانمندی خود را به کشور معرفی کنند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول