اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

آقای انریکه؛ موراتا را نیمکت نشین کن! +فیلم

پس از عملکرد ضعیف موراتا در اولین بازی لاروخا مقابل سوئد، رسانه‌های اسپانیایی از انریکه درخواست تغییر در ترکیب تیم شدند.

آقای انریکه؛ موراتا را نیمکت نشین کن! +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی اسپانیا هر چه موقعیت‌ ایجاد کرد توسط مهاجمان تیم به درِ بسته خورد و تا لاروخا در اولین دیدار یوروی خود ناکام بماند.

شب گذشته در چارچوب مرحله اول گروهی یورو 2020، تیم ملی اسپانیا در خانه و در ورزشگاه «لا کارتوخا» مقابل سوئد به تساوی بدون گل دست یافت تا اولین قدم خود را با ناکامی سپری کند. در این مسابقه خط تهاجمی تیم به بادِ انتقاد گرفته شد و بیش از همه این «آلوارو موراتا» بود که مورد خطاب قرار گرفت. 

تیم ملی اسپانیا در تمامی دقایق بازی برتر را مقابل سوئد به ثبت رساند ولی به دلیل عدم استفاده مهاجمان در گلزنی، این موقعیت‌ها به گل بدل نشد تا بازی با تساوی به پایان برسد. البته اسپانیا شانس هم داشت و در یک صحنه می‌توانست «الکساندر ایزاک» دروازه «اونای سیمون» را باز کند که با درخشش «مارکوس یورنته» این توپ به گل بدل نشد. شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد تیم ملی اسپانیا در اولین قدم خود باید طعم شکست را می‌پذیرفت. 

این ناکامی در گلزنی باعث شد تا مطبوعات اسپانیا به شدت به انتقاد از مهاجمان تیم بپردازند و از بی دقتی آنها بنویسند. اینکه تیم ملی اسپانیا نزدیک به 8 موقعیت مسلم گلزنی داشت که به گل بدل نشد. در بین انتقادات رسانه‌ها، بیش از همه پیکان انتقادات  به سوی «آلوارو موراتا» بود که شب گذشته بسیار ضعیف ظاهر شد. این عدم گلزنی باعث شد تا بسیاری از انریکه درخواست کنند تا در بازی بعدی با ترکیب متفاوتی در خط حمله و مخصوصاً «شماره 9» وارد میدان شود.

 

*جرارد مورنو‌؛ گزینه اصلی خط تهاجمی اسپانیا

با توجه به درخشش «جرارد مورنو» در فصلی که گذشت، مارکا معتقد است که انریکه باید نظرش را تغییر دهد و به فکر نیمکت نشینی «موراتا» باشد. مورنو در ویارئال یک شاهکار در فصل گذشته به ثبت رسانید و توانست با این تیم به قهرمانی لیگ اروپا دست یابد. او در بازی فینال مقابل منچستریونایتد نیز گلزنی کرد تا به یکی از بهترین مهاجمان فصل نام گیرد. از طرف دیگر موراتا با اینکه آمار خوبی در کنار رونالدو به ثبت رسانید ولی فصل موفقی را نگذارند. مارکا نوشت الان فرصتِ تغییر است و باید تیم ملی اسپانیا یک مهاجم شماره «9» دیگری را در خط حمله ببیند.

رسانه اسپانیایی از این نوشت که موقع تعویض موراتا بسیاری از هواداران در ورزشگاه اصلا او را تشویق نکردند و مخاطب تیم ملی اسپانیا نیز این نظر را دارد که باید موراتا نیمکت نشین شود. از آن طرف وقتی «جرارد مورنو» وارد بازی شد ورزشگاه «لا کارتوخا» سعی داشت تا با تشویق همه جانبه او، این بازیکن را به سمت گلزنی سوق دهد.

البته مورنو نیز در اواخر بازی یک موقعیت خوب بدست آورد که نتوانست از آن استفاده کند و توپ را به گل بدل سازد. می‌توان ادعا کرد که شب گذشته تیم ملی اسپانیا موقعیت های زیادی را توسط مهاجمان مختلف خود از دست داد. انریکه اگر سودای رسیدن به مراحل پایانی را در سر دارد، باید فکری به حال این بی دقتی بازیکنانش مقابل دروازه حریف کند. 

*آلبا ؛ مهره اساسی برای اسپانیا- شب کم فروغ یورنته

البته از نکات مهم شب گذشته درخشش بی‌نظیر «جوردی آلبا» در سمت چپ دفاعی بود. آلبا که در بارسلونا نمایشی درخشان در تیم آشفته کومان داشت، در اسپانیا نیز با تیمی متحول شده به عنوان کاپیتان توانست یکی از بهترین بازیکنان میدان نام گیرد. بیشتر حملات از سمت چپ میدان بود و آلبا توانست بسیاری از موقعیت‌های تیم را خلق کند.

 

مشکلی که به انریکه در این بازی وارد است این بوده که نتوانست از «مارکوس یورنته» از سمت راست استفاده کند. البته یورنته در اتلتیکومادرید هیچ گاه دفاع راست بازی نکرده و انریکه باید فکری به حال سمت راست تیمش کند. یورنته که فصلی درخشان با سیمئونه گذراند، شب گذشته کاملاً کم فروغ بود و غیر از صحنه نجات دروازه عملکرد خاصی به ثبت نرساند.

تیم ملی اسپانیا در گروه E مسابقات با تیم‌های سوئد، لهستان و اسلواکی هم گروه است. بازی بعدی لاروخا به روز شنبه مقابل لهستان موکول خواهد شد و باید دید تیم انریکه مقابل لهستان ناآماده این یورو می‌تواند گلزنی کند یا خیر.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول