اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدیرمسئول «شرق»: دولت باید کارنامه خود را ارائه دهد/ اینکه می‌گویند از کره‌شمالی شدن ایران جلوگیری کردیم هنر نیست

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: کاندیداها در مناظره‌ها به دولت حمله می‌کردند و دولت نیز می‌خواهد از خود دفاع کند اما شکل دفاع دولت قابل پذیرش و دفاع نیست. دولت می‌توانست با ارائه کارنامه بهتر از خود دفاع کند.

مدیرمسئول «شرق»: دولت باید کارنامه خود را ارائه دهد/ اینکه می‌گویند از کره‌شمالی شدن ایران جلوگیری کردیم هنر نیست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دولت باید کارنامه خود را ارائه دهد

- در شرایط فعلی مجموعه‌های مختلفی اعم از دولت و کاندیداها باید تا حدی از فضای متهم کردن و حمله به دیگری دست بردارند و ازسوی دیگر دولت باید کارنامه خود را ارائه دهد؛ چراکه مخاطب کارنامه، مردم هستند.

- اگر ما معتقدیم که مردم به‌اندازه کافی رشدیافته هستند بنابراین بهترین قاضی هر برنامه نیز آنها خواهند بود.

کاندیداها به‌جای پرداختن به کارهای اصلی خود به یکدیگر می‌پردازند

- کاندیداها نیز باید برنامه‌های خود را ارائه دهند، اما متاسفانه درحال حاضر ما با دوگانه‌ای مواجه شده‌ایم که به‌جای پرداختن به کارهای اصلی خود به یکدیگر می‌پردازند.

- این شرایط ممکن است دل عده‌ای را خنک کند، اما این موضوع تعالی ایجاد نمی‌کند.

- ما نه از کاندیداها برنامه دیدیم و نه از دولت آن‌طور که باید کارنامه دیده‌ایم.

به قاعده هرم مازلو برگشته‌ایم!

- مساله امروز جامعه ما این مسائل نیست، بلکه بنیادی‌ترین و پایه‌ای‌ترین مساله مردم معیشت است.

- فضای اینچنینی شایسته مردمی که از چنین منابع سرشار انسانی و طبیعی در کشور برخوردارند، نیست، درواقع نباید دغدغه امروز مردم معیشت باشد.

- طبق هرم مازلو ما نباید در بخش‌های پایین هرم درگیر بمانیم بلکه باید به رأس هرم برسیم، اما متاسفانه ما به قاعده هرم مازلو برگشته‌ایم و نیازهای اولیه، دغدغه مردم شده است.

- دولت به‌عنوان ارائه کارنامه و کاندیداها به‌عنوان ارائه برنامه باید بگویند چه کار کرده و چه کاری می‌خواهند انجام دهند تا مردم را از قاعده هرم به رأس هرم بیاورند یا حداقل به میانه حرم همچون نیازهای اجتماعی بیاورند.

اینکه می‌گویند از کره‌شمالی شدن ایران جلوگیری کردیم هنر نیست

- وضعیت فعلی قابل دفاع نیست و بعید می‌دانم کسی حاضر باشد از وضع فعلی دفاع کند.

- اینکه گفته می‌شود ما از کره‌شمالی شدن ایران جلوگیری کردیم هنر نیست، چرا ما نباید بگوییم که می‌خواهیم مانند نروژ شویم درحالی که نروژ نیز کشوری نفتی و پیشرفته است و مشابهت‌های با ایران دارد.

- شاید مشابهت ما با فنلاند یا دانمارک کمتر باشد اما می‌توانیم با نروژ مشابهت‌هایی داشته باشیم، بنابراین چرا یک کاندیدا نباید بگوید که ما تلاش کرده‌ایم به‌طور مثال مانند نروژ شویم و همواره افتخار ما این بوده که می‌گوییم ما باعث شدیم کشور شبیه ونزوئلا نشود.

شکل دفاع دولت از خود قابل پذیرش نیست

- در مناظره‌ها همه کاندیداها حتی دو کاندیدای اصلاح‌طلب سعی می‌کردند به هر نحوی به ضعف‌های دولت اشاره کنند، به دولت حمله می‌کردند و دولت نیز می‌خواهد از خود دفاع کند اما شکل دفاع دولت قابل پذیرش و دفاع نیست.

- دولت می‌توانست با ارائه کارنامه بهتر از خود دفاع کند؛ چراکه دولت قطعا در مواردی نیز موفق بوده اما ناموفق بودن قوه‌مجریه لزوما به بد عمل کردن آن بازنمی‌گردد و عوامل مختلفی ازجمله ناکارآمدی مدیریتی هم در این وضعیت سهیم بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول