اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

موفقیت دولت آینده در حوزه آموزش در گرو اجرای سند تحول بنیادین است / تبدیل آموزش و پرورش به مجموعه هزار جزیره

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظام آموزشی باید دغدغه مسوولان رده اول کشور باشد، گفت: تمامی دولت‌ها شعارهای خوبی برای اعتلای آموزش و پرورش داده‌اند اما باید بدانند که موفقیت دولت آینده در حوزه آموزش در گرو اجرای سند تحول بنیادین است.

موفقیت دولت آینده در حوزه آموزش در گرو اجرای سند تحول بنیادین است / تبدیل آموزش و پرورش به مجموعه هزار جزیره

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی با تأکید بر ضرورت توجه دولت آینده به حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی،  اظهار داشت: رمز پیشرفت کشور توجه مسوولان رده بالا به نظام آموزشی کشور است و این مسئله باید به قدری تکرار شود که تبدیل به دغدغه برای مسوولان رده اول کشور شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نظام آموزشی دارای سند تحول بنیادین بوده که مسیر اصلی پیشرفت آموزش و پرورش از این طریق است، افزود: آموزش و پرورش بر مبنای این سند می‌تواند به اهداف والای خود دست یابد. تمام دولت‌ها شعارهای خوبی برای اعتلای آموزش و پرورش داده‌اند اما در عمل مشکلات عدیده‌‎ای طی سالیان اخیر برای ای دستگاه عریض و طویل ایجاد شد.

وی، وجود آموزش و پرورش در اولویت سیزدهم بودجه‌‎ای را بیانگر بی‌توجهی به آموزش و پرورش طی سالیان اخیر دانست و گفت: دولت آینده باید با توجه به چهار شاخصه توجه به نیروی انسانی، دانش‌آموزان، محتوای آموزشی و شیوه تدریس آموزش و پرورش را دستخوش تحول اساسی کند. همین چهار محور از نکات برجسته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: بر همین مبنا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با تدوین دقیق نظام‌نامه‌ها رنگ و بوی اجرایی به خود گیرد و میزان اجرای سند نیز قابل اندازه‌گیری باشد.

آموزش مهارتی باید برای وزیر آموزش و پرورش آینده دغدغه باشد

اسماعیلی، توجه به آموزش کیفی را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در سال‌های آتی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش باید رویکردی بر اساس نظام آموزش مهارت محور داشته باشد؛ در حال حاضر غالب دانش‌آموزان ما بر اساس تئوری تحصیل می‎‌کنند در حالیکه باید بتوانیم، نظام آموزشی کشور را به طرف فنی و حرفه‌‎ای و مهارت‌آموزی سوق دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام آموزشی کشور باید فرآیند محور باشد، خاطرنشان کرد: این مسئله نیز باید یکی از دغدغه‌های مسوولان رده اول کشور و وزیر آموزش و پرورش آینده دغدغه باشد.

آموزش و پرورش طی سالیان گذشته تبدیل به مجموعه‌ای هزار جزیره شده است

اسماعیلی با انتقاد از نحوه جذب معلم طی سالیان اخیر در وزارت آموزش و پرورش، متذکر شد: طی سال‌‎های گذشته این مجموعه تبدیل به محلی مجموعه‌ای  هزار جزیره شده و بر همین اساس نظام جامعه تأمین نیروی انسانی باید در آموزش و پرورش بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با محوریت دانشگاه فرهنگیان تدوین شود.

وزیر آموزش و پرورش آینده از بدنه این مجموعه باشد

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اضافه کرد: همچنین ضرورت دارد که محتوای کتب درسی بر اساس مقتضیات روز بازنگری شود و این موضوع هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: از دولت آینده انتظار داریم وزیری توانمند، مدیر و مدبر از داخل وزارت آموزش و پرورش با تجربه بالا برگزیند تا اهداف مد نظر را اجرایی کند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول