اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رفتار رسانه‌ای دشمنان بیانگر اهمیت و تأثیرگذار انتخابات ایران است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به این‌که دشمنان ما به دنبال فتح جمهوریت نظام هستند، گفت: امروز رفتار رسانه‌ای دشمن میخواهد به جامعه این باور را تزریق کند که اکثریت در انتخابات شرکت نمی کنند و این موضوع گواه این مطلب است که انتخابات ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

رفتار رسانه‌ای دشمنان بیانگر اهمیت و تأثیرگذار انتخابات ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، امیر احمد پهلوانیان صبح امروز در آیین تجلیل از مداحان یزدی با بیان این‌که انتخابات یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن برپایه حضور مردم و مشارکت در صحنه های مختلف سیاسی استوار بوده و در حقیقت عیان ترین حضور سیاسی مردم و پشتوانه نظام و تصمیم‌گیری های مسئولان است.

وی با اشاره به هجمه دشمنان علیه انتخابات پیش رو، افزود: از یک سال و نیم پیش دشمنان مردم و کشور یک هجمه عجیب و بی سابقه ای علیه این انتخابات به ره انداختند و از یکصد شبکه ماهواره ای فارسی زبان و شبکه ها مجازی گستره و بی صاحب هر روز یک پیام و هشتک جهت دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات مخابره میکنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در ادامه به تشریح شگرد رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: رسانه‌های معاند تلاش دارند که حضور مردم در انتخابات را بی اثر جلوه دهند و میگویند این حضور بی فایده است اما سوال اینجاست که اگر بی فایده است چرا تمام تلاش خود را برای دلسرد کردن مردم به کار بستند؟ خب بگذارند مردم شرکت کنند این رفتار رسانه ای دشمن گواه این مطلب بوده که  این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است

این استاد دانشگاه در بخش دیگری با بیان این‌که دشمنان ما از این انتخابات به عنوان گردنه نظام یاد می‌کنند ابراز داشت: هر چند این‌ها در هر برهه ای و در طول چهار دهه گذشته به طرح چنین مسائلی دست می‌زنند اما هر بار از مردم سیلی خورده اند.

پهلوانیان تصریح کرد: رسانه های معاند خارجی بر اساس یک نظریه رسانه ای با عنوان مارپیچ سکوت در حال القای هدف خود به جامعه هستند این شگرد رسانه ای می گوید اگر میخواهید جامعه مخاطب شما براساس ایده شما کار بکند این تلقی را ترویج دهید که ایده مخالف من در اقلیت است بنابراین اگر میخواهید مردم ایران در انتخابات شرکت نکنند باید شرکت کنندگان را در اقلیت نشان دهید و مردم در تصور خود برای اینکه در اقلیت قرار نگیرند به اکثریت تمایل نشان میدهند و می‌بینید که امروز برخی می‌خواهند به جامعه این باور را تزریق کنند که اکثریت در انتخابات شرکت نمی کنند.

دشمنان به دنبال فتح جمهوریت نظام هستند

مدیر کل صدا و سیمای یزد با اشاره به اینکه دشمنان ما  به دنبال فتح جمهوریت نظام هستند اظهار داشت: این تکنیک رسانه ای در جنگ با طالبان به کار گرفته شد و در یک شهری که با مقاومت ده پادگان آن شهر روبرو شدند و از هر روشی با شکست مواجه شدند سیستم ارتباطی بین این ده پادگان را قطع کرده و سپس از طریق بلندگوبه هر پادگانی اعلام کردند تمامی پادگان ها به جز یکی سقوط کرده و افراد پادگان به خیال آنکه پادگان مورد نظر آن ها هستند تسلیم شده و به این شیوه شهر را فتح کردند و اکنون نیز به دنبال اجرای همین برنامه در کشور ما هستند.

این کارشناس برجسته رسانه در خصوص وظیفه رسانه ها در قبال این شگرد رسانه ای اذعان داشت: باید رسانه های ما این فضا را بشکنند و اگر این شگرد برعکس به کار گرفته شود قطعا مشارکت افزایش خواهد داشت هر چند الان نیز وضعیت ما از نظر مشارکت مطلوب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روش های انتقال دانش و اثرگذاری بر جامعه ابراز داشت: در این زمینه از پنج عنصر برهان، جدل، مغتاطه، خطابه و شعر استفاده می شود که خطابه به معنای استفاده از مطالبی برای اقناع عموم مردم توسط سخنرانان و منبریان برای ایجاد آگاهی برای تصمیم گیری است.

پهلوانان اضافه کرد: صنعت شعر یعنی استفاده از بیانات خیال انگیز، احساس برانگیز و تخیل ساز با بهره گیری از کلام آهنگین، شعر و ترکیب با موسیقی در جهت تصویرسازی و تخیل سازی برای اثر بر مخاطب است.

مداحی؛ رسانه مختص فرهنگ تشییع

مدرس حوزه رسانه و ارتباطات هنر مداحی را هنر مختص فرهنگ تشییع دانست و ابراز داشت:  این هنر در هیچ فرهنگ دیگری وجود ندارد و به همین دلیل حمله به مداحان در دستور کار دشمنان قرار گرفته چراکه صدا و سیما، سایت های خبری ، رسانه های مکتوب همه ابزار مشترک ما و آن هاست اما رسانه مداحی تنها مختص ماست و چهارده قرن به  فرهنگ‌سازی، شور آفرینی و حرکت آفرینی پرداخته است.

پهلوانیان تاکید کرد: همه ما به نوعی در اعتلای این کشور مسئولیت داریم و جامعه مداحی در استان و کشور  می تواند در زمینه فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در انتخابات از هنر خویش به شکلی موثر بهره ببرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول